Gå til innhold

Kommer 40 Gb til å bli varmere og bråke mer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke ps3 selv men skal snart kjøpe og det er mulig jeg bare prater tull nå men, jeg så på bildene av 40 gb og 60 gb her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

og da la jeg merke til at 60 Gb har MYE fler hull enn 40! Så kan det ikke da hende at 40 gb blir fortere varm og bråker mer da?

 

 

PS: tenkte jeg ikke skulle lage ny tråd om dette...hvis jeg kjøper den pakke med to spill, er det da mulig og få byttet de to mot et eller to andre spill? syns motorstorm er kjedlig og har SÅ lyst på skate!

Endret av andy24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere nå som har målt strømtrekk på rundt 135W for BD-avspilling på 40GB PS3, kontra nesten 200W på den gamle. I tillegg har flere kommentert at støynivået er betydelig lavere på 40GB PS3, men at den gir fra seg en mer "mekanisk lyd" kontra 60GB PS3.

 

1+ i favør 40GB PS3 mtp støynivået. BC for meg er viktig, men mindre støy er viktigere. Så da må man vel bare smøre seg med tålmodighet til erstatningen for 60GB PS3 dukker opp utpå nyåret en gang.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar

Uansett, så støyer ikke PS3en spesielt mye. (OBS! OBS! Subjektiv Mening. Pass på så du ikke leser feil slik at det kan tolkes som "Den støyer jo ikke noe uansett" for det er absolutt ikke ment som å si at den er lydløs men at den faktisk ikke bråker spesielt mye ut fra mitt synspunkt.) Jeg sitte ca 3meter unna når jeg spiller, og har bare 10watts høytalere fra Tven min. Klarer bare såvidt å høre at den er i gang når jeg har lyden fra spill/film på et behagelig nivå. Konsentrerer jeg meg ikke merkes det ikke.

 

Men det skal som sagt over her være lavere strømforbruk og dermed kan det også tenkes at det trengs mindre kjøling på 40gb versionen som er kommet nå. Så den vil nok være hakket stillere ja.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Uansett, så støyer ikke PS3en spesielt mye. Jeg sitte ca 3meter unna når jeg spiller, og har bare 10watts høytalere fra Tven min. Klarer bare såvidt å høre at den er i gang når jeg har lyden fra spill/film på et behagelig nivå. Konsentrerer jeg meg ikke merkes det ikke.

Enig der. Har det helt likt her. :)

Lenke til kommentar

Og mange andre igjen er uenig, og synes PS3 bråker altfor mye. Hva er poenget med å poste slike ting? Hvis du er fornøyd med støynivået på din PS3, fint for deg! Men la være å komme med flåsete kommentarer om at "den støyer jo ikke noe uansett", når det fins en tråd på over 20+ sider på dette forumet og på tusen andre forum rundt omkring som klager på nettopp støynivået.

Lenke til kommentar
Og mange andre igjen er uenig, og synes PS3 bråker altfor mye. Hva er poenget med å poste slike ting? Hvis du er fornøyd med støynivået på din PS3, fint for deg! Men la være å komme med flåsete kommentarer om at "den støyer jo ikke noe uansett", når det fins en tråd på over 20+ sider på dette forumet og på tusen andre forum rundt omkring som klager på nettopp støynivået.

Den støyer jo ikke. Ikke min vertfall.

 

haha, kødda.

 

Men uansett, tydelig at det er veldig forskjellig fra eksemplar til eksemplar.

 

Mange klager over at den bråker, men min er såpass stille at jeg ikke hører den med mindre jeg har av ALT som heter lyd på rommet.

Lenke til kommentar
Og mange andre igjen er uenig, og synes PS3 bråker altfor mye. Hva er poenget med å poste slike ting? Hvis du er fornøyd med støynivået på din PS3, fint for deg! Men la være å komme med flåsete kommentarer om at "den støyer jo ikke noe uansett", når det fins en tråd på over 20+ sider på dette forumet og på tusen andre forum rundt omkring som klager på nettopp støynivået.

Hvor i hule heite var kommentarene før deg flåsete?

 

Jeg synes også at min PS3 er bortimot lydløs og må da vitterlig få lov til og påpeke dette uten at du klikker i vinkel for det. Synd for deg hvis du har vært uheldig med din PS3, men det betyr da ikke at de som har vært heldig ikke skal få lov til og dele det med verden!?

Lenke til kommentar

Det er veldig rart men PS3'en min lager nesten ikke lyd. Når jeg spiller eller ser BD så kan jeg sette øret inntil PS3 og den gir bare fra seg en svak suselyd. Håper den kjøler nok hehe .. Noe den helt sikkert gjør da jeg har hatt den siden EU release og den har aldri hengt seg en eneste gang.. Kanskje jeg er heldig. :woot:

Lenke til kommentar
Og mange andre igjen er uenig, og synes PS3 bråker altfor mye. Hva er poenget med å poste slike ting? Hvis du er fornøyd med støynivået på din PS3, fint for deg! Men la være å komme med flåsete kommentarer om at "den støyer jo ikke noe uansett", når det fins en tråd på over 20+ sider på dette forumet og på tusen andre forum rundt omkring som klager på nettopp støynivået.

 

Emo, noen? :roll:

 

PS: tenkte jeg ikke skulle lage ny tråd om dette...hvis jeg kjøper den pakke med to spill, er det da mulig og få byttet de to mot et eller to andre spill? syns motorstorm er kjedlig og har SÅ lyst på skate!

 

Det kan du nok bare glemme. Nesten alle har disse spillene allerede, og det er nok grunnen til at pakka er så billig; de får ikke solgt dem allikevel.

Lenke til kommentar
Hvor i hule heite var kommentarene før deg flåsete?

 

Jeg synes også at min PS3 er bortimot lydløs og må da vitterlig få lov til og påpeke dette uten at du klikker i vinkel for det. Synd for deg hvis du har vært uheldig med din PS3, men det betyr da ikke at de som har vært heldig ikke skal få lov til og dele det med verden!?

 

Amen.

Og for dere som klager på PS3, har dere vært i nærheten av en påskrudd 360?

Det høres ut som et fly letter hver gang den starter et spill, og du kan praktisk talt høre hver eneste omdreining DVD-en e har!

Lenke til kommentar
Amen.

Og for dere som klager på PS3, har dere vært i nærheten av en påskrudd 360?

Det høres ut som et fly letter hver gang den starter et spill, og du kan praktisk talt høre hver eneste omdreining DVD-en e har!

Min ps3 bråker som et annent H......! cirka like mye som en 360. Seff skall dere andre få skryte av hvor stille deres er, men dere trenger f... ikke få det til og høres ut som vi syter over ingen ting! Det er jo helt tydelig at det er velldig varrierende hvor mye ps3 bråker. og min bråker plagsomt mye!

Lenke til kommentar
Støyer PS3'en alt for mye, kan ikke det da være en god nok grunn til å sende den tilbake?

 

Jeg håper det er det. Jeg kommer i allefall til og prøve og få bytta den. Grnnen til at jeg ikke har prøvd og få bytta den enda er at jeg kjøpte den når den var på tilbud på Coop Obs og det er et stykke unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...