Gå til innhold

TES: Den store hjelpetråden for Oblivion!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trenger litt hjelp her.

Når jeg spiller Oblivion synes jeg at jeg har så lav FPS i forhold til maskinvare.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Maskinvare:

-CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

-Skjermkort: 8800 GTS 640MB

-DDR2 2048MB (PC2-6400 2x1024MB 800MHz. "4-5-5-15")

(-Hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP)

Dette er et oppsett som i teorien ikke skal he noe problemer med Oblivion, men ligger på rundt 25-30fps "ute"

og rundt 40-50fps i en by.

Det skjer ganske ofte at jeg får en skikkelig fps dropp, den detter ned til rundt 5-10fps. (Dette skjer minst 1 gang i minuttet)

Hva kan problemet være? Har vært slik siden jeg spillte det for første gang med den PC-en jeg har nå. Hadde ikke lignende problem med forige pc.

Noen som vet hvorfor?

Jeg må nesten vite innstillingene i spillet for å kunne hjelpe deg. Har du makset alt ut, inkludert skygger? Spesielt Shadows on Grass er en enorm ressurseter om du befinner deg ute blant gress og støter på andre personer eller beist. Kanskje det også skjer med skyggen fra karakteren din. Dette kan i så fall muligens forklare de plutselige droppene dine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har alt på max ja. Skal prøve å skru ned "Shadows on grass"

Takk

Hvis du har alt på maks, så tror jeg egentlig ikke at du kan forvente deg så mye mer ytelse. Spesielt skygger stjeler en hel del ressurser. Kjører du noen modifikasjoner som gjør grafikken bedre? Noen som bytter ut teksturer, kanskje?

Skrevet

Ålreit, her er saken. Jeg er blitt vampyr. dessverre oppdaget jeg ikke sykdommen før det var for seint, og nå må jeg årne fem sånne Grand Soul Gem's for hu dama i skogen.

Greit nok, tenkte jeg og har nå funnet lokalisasjonen til alle sammen. Problemet er at de jævlene ikke vil selge meg Grand Soul Gem fordi jeg er vampyr. Så jeg tenkte at jeg kunne leke lommetjuv og stjele det fra dem, men feks. han fyren i Imperial City slipper meg aldri ut av syne. Plan B var å stele det fra han mens han sov, men da gikk det plutselig ikke ann å "pickpocke" fra han. Så med andre ord sliter jeg.

Noen tips anyone?

Skrevet

Har aldri vært vampyr men er det ikke sånn at med en gang du suger blod så går du tilbake til første trinns vampyrisme? At de ikke vil snakke med deg er fordi du er tredjetrinns vampyr.

Skrevet
Har aldri vært vampyr men er det ikke sånn at med en gang du suger blod så går du tilbake til første trinns vampyrisme? At de ikke vil snakke med deg er fordi du er tredjetrinns vampyr.

Stemmer. Ta for øvrig en titt på UESP sin side om vampyrer. :)

Skrevet

Spiller nå som battlemage og jeg lurer på hva jeg burde bruke av light armor og heavy armor. Ingen av disse er major skill, så er det helt likgyldig da?

Skrevet
Spiller nå som battlemage og jeg lurer på hva jeg burde bruke av light armor og heavy armor. Ingen av disse er major skill, så er det helt likgyldig da?

Du får bedre beskyttelse av rustningen din når du går opp i armor skills.i tillegg blir rustningens vekt redusert kraftig også.om du bruker heavy/light eller en mix av dette spiller ingen rolle,men er jo en fordel å bruke den beste fra begge da

Skrevet

Du får bedre beskyttelse av rustningen din når du går opp i armor skills.i tillegg blir rustningens vekt redusert kraftig også.om du bruker heavy/light eller en mix av dette spiller ingen rolle,men er jo en fordel å bruke den beste fra begge da

Jeg ville sagt det motsatt, og holdt meg til én type. Har man blandet rustning, så går man jo bare halvparten så raskt opp i hver av dem.

Personlig ser jeg rustningtype ut ifra et rolleperskektiv - er man en rendyrket kriker, så er det Heavy Armor som gjelder. Snikmordere og tyver derimot, de holder seg så klart til Light Armor. Hva Battlemages angår, så tror jeg at man får Heavy Armor som Major Skill om man velger denne klassen først i spillet.

Hvis du har begge Armor-ferdighetene i level 100, så er det Heavy som er best.

Skrevet

Jeg ville sagt det motsatt, og holdt meg til én type. Har man blandet rustning, så går man jo bare halvparten så raskt opp i hver av dem.

Personlig ser jeg rustningtype ut ifra et rolleperskektiv - er man en rendyrket kriker, så er det Heavy Armor som gjelder. Snikmordere og tyver derimot, de holder seg så klart til Light Armor. Hva Battlemages angår, så tror jeg at man får Heavy Armor som Major Skill om man velger denne klassen først i spillet.

Hvis du har begge Armor-ferdighetene i level 100, så er det Heavy som er best.

Er enig,men på lavere level når man begynner å finne/få tak i armor deler som har adds on som kan være greie å bruke i starten på karakteren du spiller.Er ikke alltid disse er heavy armor hvis du går for det i utgangspunktet.Å øke skilla i armor raskt kan også gjøres enkelt ved å stille deg foran en med bue som da vil gå over til å bruke kniv(lavt level:iron dagger).Denne gjør liten skade og skaden vil i tillegg avta når våpenet svekkes etter hvert som han hugger løs på deg.Med litt taktikk kan du også ha etpar( godt brukte )iron daggere med deg som du kan kaste på bakken foran motstanderen din når kniven hans er ødelagt etter en stund.Han vil da som oftest plukke opp en og forsette der han slapp.Du kan også ha med deg reserve armordeler du bytter ut når dine er ødelagt.

Skrevet

Har nå prøvd meg på Umbra en stund i level 2, men det er litt små vrient. Har enda ikke dødd da jeg hopper opp på en av de søylene som står rundt, så de ter ikke problemet, men hun tåler rett og slett for mye. Går det i det hele tatt an å drepe ho med Flash Bolt og piler? Healthen hennes øker jo bare med en gang ho blir truffet.

Skrevet (endret)
Har nå prøvd meg på Umbra en stund i level 2, men det er litt små vrient. Har enda ikke dødd da jeg hopper opp på en av de søylene som står rundt, så de ter ikke problemet, men hun tåler rett og slett for mye. Går det i det hele tatt an å drepe ho med Flash Bolt og piler? Healthen hennes øker jo bare med en gang ho blir truffet.

Jeg klarte å drepe henne på lev.2.Husker at alchemy skillet mitt var høyt så jeg kunne lage potions som skadet henne.Kombinerte ingrediensene så jeg fikk skikkelig skadelige potions jeg brukte på pilene,fire,healt,shock damage i et skudd.Du kan i tillegg bruke potions som tretter henne sånn ut at hun blir liggende en god stund på bakken hvor du kan slå henne med sverd også.Husker ikke navnet i farten på potionet,drain et eller annet,lett å lage egentlig.Tror jeg brukte rat og crab i det.Er verdt å bruke tid på da våpenet og rustningen er konge.Klarer du ikke å ta henne inne kan du løpe ut av grotta og svømme over på en stor sten i vannet og prøve derfra siden hun virker å ha probl. med å komme seg oppå denne.Save ofte.Drain fattigue selsagt....

Endret av Dvil
Skrevet

Umbra har en særegen 'umbra heal ability', tror det er 2hp per sekund. På level2 er det med andre ord tvilsomt at du klarer å skade henne fortere enn helbreder seg selv. Prøv med latterlige mengder gift og piler...

Skrevet
Umbra har en særegen 'umbra heal ability', tror det er 2hp per sekund. På level2 er det med andre ord tvilsomt at du klarer å skade henne fortere enn helbreder seg selv. Prøv med latterlige mengder gift og piler...

Men det går an,hehe

Skrevet

Jeg har lett ganske mye men ikke funnet så jeg spør her: Hvor mange quests finnes det på Oblivion, totalt? Spilt i noen hundre timer og det kommer alltid noe nytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...