Gå til innhold

Kjøpe XBOX 360 Halo 3 Special Edition?


viper_venom

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Jeg syns den faktisk er litt stilig jeg. Hadde tenkt til å kjøpe den men ble lei av å vente (3 måneder uten 360 er et slit ;) ) så jeg bestillte meg Elite. Matcher tv-dekoderen i HIFI-hyllen min :p .Men jeg har skikkelig lyst på den grønne kontrollen så jeg får håpe Ebay er min venn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du liker designet på den så er det sikkert kult å ha en Halo 360 å forskjellen på denne å Elite er vel bare harddiskstørrelsen. Personlig synes jeg denne er stygg å ville heller kjøpt en Elite som har større disk og er svart men det er smak å behag  :) Vet ikke om Halo edition har HDMI heller men har hørt at den KAN ha den nye falcon chippen. Når det kommer til støy så er vel det umulig å si så lenge man ikke vet sikkert om den har annet chipset og prosessor men det er fullt mulig :)

9658588[/snapback]

 

 

Er dette blitt konfirmert noe sted? Mener å huske en tråd om det her på forumet, uten at det egentlig ga no særlig til svar.

Lenke til kommentar
Man sparer kanskje på demoer så man kan spille dem igjen uten å måtte laste ned hele røkla på nytt  :hmm:

 

/Hardisken kan tross alt byttes ut./

Ja, lommeboken jubler når man kommer til det steget.

9661729[/snapback]

 

 

Så om du spiller en demo som er såpass bra att sparer den så kjøper du vel selve spillet?

 

hva skal du med demoen da?

 

eller...hvafan jeg skjønner ikke logikken din eller hva i all verden du driver med din gærning. :love:

 

Men la oss kalle deg unik i din din sære elskov for demoer :blush:

9662670[/snapback]

Noen demoer har også online mulighet som mange i dette landet foretrekker...

Farcry anyone?

Lenke til kommentar
Var mange fornuftige svar her, skjønner hva dere mener. Men en ting ang. Elite: hvilken sortfarge er det egentlig, mattsvart eller slik "pianolakk"? Btw, ingen som har noen forslag til hvordan jeg kan bli kvitt min gamle xbox, er jo umulig å få solgt den til "vanlige" folk?

Den er helt matt. En chill farge som du ikke trenger å pusse 4-5 ganger om dagen. Er som den hvite, bare i sort. Ikke noe mer "shiny" elns.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke spesielt vanskelig å bytte ut harddisken på 20GB med en langt større, uten å gå via microsoft. Det eneste man trenger er å klone sector 16 fra den gamle disken, og overføre den til den nye. Det finnes et eget program for dette. Jeg kan love deg at det blir billigere enn å kjøpe en extra disk fra M$, samt billigere enn å kjøpe elite, spesielt hvis du gjør det bare pga. diskplass.

Lenke til kommentar
Skal ikke Xbox 360 Premium koste ca 2000 kr etter 4. nov? Da vil det jo lønne seg å kjøpe det, og en 120GB HDD i tillegg, til ca 1000 kr, så kanskje selge 20GB HDD'en :p

 

Er veldig spent på å undersøke kildene på akkurat den påstanden. Ser jeg 360 Premium til 2000 tror jeg at jeg kjøper to...

Kan være du tenker på den nye bundle'en som vistnok kommer 2. november

Lenke til kommentar
Muligens, men passer man godt på boksen så funker det vanligvis hvis man legger litt mer penger i det ved å kjøpe en kjøler til xboxen.

Hvis en spillkonsoll ikke klarer å holde seg kald ved egen hjelp, er det noe fundamentalt galt med designet, noe de fleste vet. 30% feilrate sier jo sitt. Kommer til å kjøpe en 360, men ikke før de har byttet ut noen av komponentene.

Lenke til kommentar

Det står jo rimelig klart i manualen at både selve konsollen og strømforsyningen må stå et sted med god ventilasjon.

 

Det forundrer meg ikke at det går galt innimellom; har sett folk plassere 360'er i TV-skap med lukkede (!) glassdører og stereobenkløsninger der bakre del er tett slik at varmluften fra konsollen ikke har noe annet sted å gjøre av seg enn å bli presset 'forbi' konsollen igjen.

 

I slike tilfeller er det selvfølgelig ikke rart at ting går i stykker - ingen med vettet i behold ville ha funnet på å plassere f.eks. PC'sin i like 'lukkede' løsninger som bidrar til at store deler av varmluften som som kommer ut av konsollen blir dratt inn igjen av kjølesystemet og resulterer i et system som bare blir varmere og varmere for hvert minutt som går.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Så egentlig har Microsoft sitt på det rene. Det står i manualen at konsollen ikke skal stenges inne. Men jeg tror mange av de "30%" har gjort akkurat det.

 

Birger :)

Vel, mine to Xboxer som gikk fyken i 2006, stod begge åpent til, og PSU'en fikk mer enn nok kald luft. Likevel hadde jeg til stadighet problemer med at konsollen hang eller skjærte seg på en måte. Selv ikke å rippe musikk CD'er klarte den uten å kræsje...vel...det er jo M$ :p

 

Microsoft har faktisk selv innrømmet problemene med konsollen, altså varmgang, og har oppgitt dette til å ligge rundt 30%. Kan sikkert poste linken når jeg finner den. Er en grunn til at M$ økte fabrikkgarantien fra 3 måneder til 3 år, med tilbakevirkende kraft også.

 

De fleste problemene som er relatert til varmgang, har med festene til GPU og CPU å gjøre. Grunnet den kraftige varmeutviklingen, begynner kortet å flexe, noe som får dårlige BGA-forbindelser på GPU og CPU til briste. Folk som har undersøkt dette, spekulerer i om microsoft har benyttet annenrangs loddetinn i konsollen. X-klemmen som holder kjøleribbene på plass har også noe av skylden for at hovedkortet flexer. De forrige revisjonene av maskinen hadde også en alt for liten kjøleribbe til GPU.

 

På den nyeste revisjonen, kalt "Falcon", har de byttet ut festemekanismen til kjøleribben med skruer, samt at CPU er produsert med 65nm-teknikk. Vi får satse på at dette fungerer.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...