Gå til innhold

Playstation 3 informasjonstråd - Oppdatert 19. juli 2008


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oppdateringer som 2.40 og 2.50 tar litt tid.

små oppdateringer som 2.52 som er små fiks går raskt..

 

Det rare med 2.50 var jo at den bare gikk til 60% (Så vidt jeg kan huske)

Men til at den bare gikk til 60%, så tok den veldig lang tid...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Bare ett lite spørsmål... Har fått tak i en ny 60 gb version av PS3 ( import fra UK) og jeg har lagt merke til at vifta er like effektiv som en jumbojet (lyden vel å merke). Er det meningen at vifta skal lage mye lyd? Mente at det var Xbox 360 som skulle bråke mye, ikke PS3! Uansett, er det mulighet for å gjøre noe med det? Ny vifte, sjekk hos support, kjølestativ. Har lite penger før julehandelen og jeg har brukt en del penger allerede på den så.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar
Bare ett lite spørsmål... Har fått tak i en ny 60 gb version av PS3 ( import fra UK) og jeg har lagt merke til at vifta er like effektiv som en jumbojet (lyden vel å merke). Er det meningen at vifta skal lage mye lyd? Mente at det var Xbox 360 som skulle bråke mye, ikke PS3! Uansett, er det mulighet for å gjøre noe med det? Ny vifte, sjekk hos support, kjølestativ. Har lite penger før julehandelen og jeg har brukt en del penger allerede på den så.

 

Secondarykid

Hvis det er dårlig ventilasjon rundt maskinen, kan det være at vifta må slite mer for å gi like effektiv kjøling. Hvis dette er tilfellet, prøv å sett den et sted der det ikke er like varmt, eller hvor det er større luftrom på hver side (venstre, høyre, bak, foran) av enheten.

 

Jeg hørte vifta veldig godt etter en liten stund første gangen jeg slo den på. Jeg fant ut hvor luftehullene var, og flyttet den slik at det var mest mulig rom rundt disse. Etter dette, har ikke lyden vært til sjenanse for meg (enten det, eller så er jeg blitt vant til den :) ).

Lenke til kommentar
Bare ett lite spørsmål... Har fått tak i en ny 60 gb version av PS3 ( import fra UK) og jeg har lagt merke til at vifta er like effektiv som en jumbojet (lyden vel å merke). Er det meningen at vifta skal lage mye lyd? Mente at det var Xbox 360 som skulle bråke mye, ikke PS3! Uansett, er det mulighet for å gjøre noe med det? Ny vifte, sjekk hos support, kjølestativ. Har lite penger før julehandelen og jeg har brukt en del penger allerede på den så.

 

Secondarykid

Hvis det er dårlig ventilasjon rundt maskinen, kan det være at vifta må slite mer for å gi like effektiv kjøling. Hvis dette er tilfellet, prøv å sett den et sted der det ikke er like varmt, eller hvor det er større luftrom på hver side (venstre, høyre, bak, foran) av enheten.

 

Jeg hørte vifta veldig godt etter en liten stund første gangen jeg slo den på. Jeg fant ut hvor luftehullene var, og flyttet den slik at det var mest mulig rom rundt disse. Etter dette, har ikke lyden vært til sjenanse for meg (enten det, eller så er jeg blitt vant til den :) ).

 

Jeg tok og flyttet på den som du anbefalte, men den gjør som bestandig har gjort; Stille start før vifta tar overhånd. Finnes det noen plasser i Trondheim der man kan få skjekket den (helst gratis)? Har en garanti på 6 mnd. fra UK, og jeg lurte på om jeg kan få brukt den i Norge. Har ikke lyst til å sende den gjennom tollen nok en gang, tok meg en evighet med tollen å få den fra Oslo og hit jeg er nå. Antar at jeg ikke kan fikse det selv siden jeg mest sansynligvis kommer til å bryte garantien.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

Man har normalt europeisk garanti i et til to år på denne type gjenstander som er kjøpt i Europa, og i så fall vil Sony Norges servicesenter ta seg av dette. Merk at dette imidlertid ikke er lovpålagt, og at det må være tilbudt av Sony selv.

 

Ved kjøp i Norge har man lovpålagt fem års reklamasjonsrett... denne gjelder ikke ved kjøp fra utlandet.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Secondarykid: Har selv en 60GB (Lanseringsmodellen, kjøpt i norge) som bråkte noe sykt mye. Hadde lyst til å sende den inn pga det når jeg leste om flere som hadde en "stille" en, men fikk aldri gjort det. Nå for litt over en måned siden så røyk DVD spilleren på den, så jeg måtte inn med den. La med en notis om at den bråker, men tviler på det er gjort noe med det.

 

Krysser fingra.

Endret av MrPurple
Lenke til kommentar

Tror han lurte på om det går rykter om PS4. I følge Sony Norge, gjør det ikke det, men jeg tviler på at de ville sagt noe om de vet noe. Men som oftest, så kommer det relativt løse rykter i lang tid før noe faktisk skjer, så jeg tviler på at vi vil se en ny PS på denne siden av neste sommer. Den er jo ikke akkurat på vei til å bli utdatert heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...