Gå til innhold

Hakking/lagspikes ca hvert 60 sek. i Vista.


Anbefalte innlegg

Nettopp bygget ny PC med Windows Vista Premium 64-bit. Kjøpte nytt trådløst nettverkskort og er koblet til med perfekt signalstyrke. Likevel opplever jeg regelmessige lagspikes ca hvert 60. sekund i alle spill og dette er utrolig irriterende. Hva er det som forårsaker den lille stoppen hvert minutt? Er det et problem med Vista eller generelt med trådløs gaming?

 

Nettverkskortet er D-Link GWL-D510.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Sjekk om det er kommet nye drivere for kortet på windowsupdate.com - hvis det funker på den måten på Vista.

 

Ved å søke manuelt så fant jeg ihvertfall driver til XP som er mye nyere enn den som fulgte med kortet.

Og det ble mye mer stabilt og funker som en drøm nå...

 

EDIT: Siden du har Vista kan du forresten heller prøve dette programmet, ser ut som det har hjulpet noen med samme problem:

 

http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/

 

Sitat: " What is WLAN Optimizer? - A small freeware tool for Windows Vista disabling the periodical background scan activity for wireless networks....."

 

EDIT: Hjalp det der for Vista?

 

Jeg må innrømme at jeg hadde feil når det gjaldt mitt eget system. Når jeg begynte å måle så fikk jeg en spike på ca 2000 ms hver 60. sekund når jeg kjørte ping kontinuerlig. Og alt hva jeg har lest tilsier at det er Wirelezz Zero Configuration på XP som gjør det der for å scanne etter sterkere signaler/nye nettverk. MEN når jeg bruker nettverkskortet sin egen utility for oppkobling - DA er den spiken/lag hvert minutt vekke! Så konklusjonen må være å slå av WZC og kjøre kortets eget opplegg for å koble til trådløst. Har forresten et sånt DWL-G510 nettverkskort, fant nye drivere fra juil(?) 2007 hos chip-produsenten Ralink. Nå henger det ikke lengre hvert minutt. Men jeg har slått av Wireless Zero Configuration i XP.

 

Det samme heng forekommer også på min nye bærbare jeg fikk i går, men der er det på 40 millisekunder i forhold til 2000 millisekunder på den stasjonære, kanskje nye nettverkskort klarer den scanningen mye mer effektivt?

Endret av maheath
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...