Gå til innhold

Store personer gjennom historien


After Dark

Anbefalte innlegg

Mao

Pol Pot

Lenin

 

Tror egentlig historien hadde klart seg meget bedre uten de to karene der. Lenin derimot, er jeg enig i, delvis.

 

Enig med deg. Det kan du kanskje se på min avatar også :)

Jeg syntes han så skjent ut ja :p

 

Men liker du lenin? Liker du det han sto for? Liker du det han gjorde? Er du kommunist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store personer finnes det utrolig mange av der ute! Om noen her har sett "Band of Brothers", vet dere i alle fall hva jeg legger til grunn når jeg sier at de allierte styrker under den andre verdenskrig sannsynligvis er noen av de største personlighetene i moderne tid.

 

Eller, om man skal nevne enkeltpersoner:

 

Albert Einstein - Relativitetsteoriens far!

Isaac Newton - den mest betydningsfulle vitenskapsmannen som har levd!

 

Steven Spielberg - Ingen har skapt mer filmmagi enn denne mannen!

 

Henrik Wergeland - liker å sammenlikne Wergeland med noen av de som var svært markante i USAs frigjøring, eks Washington, Jefferson, Franklin, Adams osv. Wergeland bidro i løpet av sitt liv med svært mye viktig arbeid for det norske folk og til Norge som selvstendig nasjon. I tillegg var han jo en stor dikter, men det er ikke dikteren Wergeland jeg mener er den største personen - det er den samfunnspolitisk engasjerte Wergeland.

 

Walt Disney - Mikke Mus!

Carl Barks - hva hadde tegneserieverdenen vært uten denne mannen?

Keno Don Rosa - Følger opp arven etter Barks på en fenomenal måte, ja i mitt syn bedre en Barks selv.

 

The Beatles - de var større enn Jesus :p

 

President George Washington - kanskje den av USAs presidenter jeg respekterer mest.

Endret av Ladern
Lenke til kommentar

Akilles - Han har en kroppsdel oppkalt etter seg. Nuff said^^

 

Sokrates, Platon og Aristoteles - De la det filosofiske grunnlaget for det samfunnet vi har idag.

 

Alexander den Store - Et tilfelle av rett mann på rett sted til rett tid.

 

Julius Cæsar - Fikk så stor makt i oldtidens Roma at hans "venner" tok livet av ham.

 

Jesus - Tidenes mest omtalte person. Hundrevis av millioner mennesker tilber ham hver dag. Hitler blir bare smågutten når det kommer til overtalelseskunst. Jesus er nok tidenes største personlighet.

 

Kong Arthur - Et mysterium.

 

Eirik Raude - Koloniserte Grønland på 900-tallet.

 

Leiv Erikson - Oppdaget Nord-Amerika og forsøkte å bosette seg der.

 

Wilhelm Erobreren - Overtok Englands trone i 1066, ingen har klart det siden.

 

Leonardi da Vinci - Tidenes mest talentfulle person, om mulig.

 

Francis Drake - Elsket av engelskmennene og hatet av spanjolene.

 

Isaac Newton - Uten tvil den som har hatt mest innvirkning på moderne vitenskap.

 

Den Røde Baron - Senket over 80 allierte fly iløpet av 1. vk. Den mest kjente helten fra 1. vk.

 

Erwin Rommel - En av tidenes største militære begavelser.

 

Erich Hartmann - Beseiret 352 allierte og sovjetiske fly i løpet av 2. vk. og døde i '93. En av Darwin's utvalgte, uten tvil.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Elvis

Monroe

Hendrix

Bruce Lee (revolusjonerte kampsport/ks filmen , muligens en pioner mht MMA også)

brødrene Lumiere (det var de som fant opp filmen var det ikke ?)

Siegel & Schuster (Supermans skapere)

Bob Kane

Lee Falk

Stan Lee

de Niro

Walken

Streisand (mange sangere i dag ser opp til henne)

Pavarotti (visste Elvis hvem han var , tror E ville hatt stor respekt for Pavarottis talent)

Walt Disney

Chaplin

JFK

MLK jr

Hulk Hogan

Ric Flair

Jack Nicholson

Chuck Norris

Kareem Jabbar

Apollo 11 (well duh ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Alan Turing, mannen som knakk enigmakoden og da kanskje halverte tidsperioden til andreverdenskrig - samtidig som at han er fadern til den moderne computeren. Desverre ble han dømt for homofili, som var ulovlig på den tiden, og ble tvunget til å ta hormonpiller for å bli "frisk". Han tok til slutt livet sitt da han begynte å bli misdannet som følge av hormonpillene.

 

Synes Carl Sagan og James Randi fortjener å bli nevnt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...