Gå til innhold

Store personer gjennom historien


After Dark

Anbefalte innlegg

Carl Sagan. Eg føler at han har blitt gløymt. Han var ein klok mann med utrulege retoriske evner. Følelsa ein får i kroppen etter å ha sett ei episode med "Cosmos" er nesten ubeskriveleg.

 

"Our species needs, and deserves, a citizenry with minds wide awake and a basic understanding of how the world works." -Carl Sagan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror min stemme vil gå til Julius Caesar. Caesar var en utmerket general og en fremragende statsleder uten sidestykke om man sammenligner med datiden. Kanskje ikke så human og medmenneskelig, men det er vanskelig å finne eksempler på personer der du finner alle disse kvalitetene i en og samme person. Jeg synes også at Roosevelt var en fantastisk person, en god general, og en flink president. (Får pluss i boken for at han ville slippe en atombombe over Vietnam.) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror min stemme vil gå til Julius Caesar. Caesar var en utmerket general og en fremragende statsleder uten sidestykke om man sammenligner med datiden. Kanskje ikke så human og medmenneskelig, men det er vanskelig å finne eksempler på personer der du finner alle disse kvalitetene i en og samme person. Jeg synes også at Roosevelt var en fantastisk person, en god general, og en flink president. (Får pluss i boken for at han ville slippe en atombombe over Vietnam.) :)

 

Hvorfor var ikke Julius Cæsar human og medmenneskelig? Samtiden tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

Grand Ayatollah Imam Sayyed Ruhollah Mousavi Khomeini

 

24 September 1902[1][2] – 3 June 1989) was an Iranian religious leader and politician, and leader of the 1979 Iranian Revolution which saw the overthrow of Mohammad Reza Pahlavi, the Shah of Iran. Following the revolution and a national referendum, Khomeini became the country's Supreme Leader—a position created in the constitution as the highest ranking political and religious authority of the nation—until his death.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruhollah_Khomeini

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...