Gå til innhold

Canal Digital mener jeg sender ut SPAM mail!


Anbefalte innlegg

Jeg har et mildt sagt jævlig irriterende problem som jeg ikke finner ut av.

 

Har hatt Canal Digital som leverandør av internett nå et års tid og vært veldig fornøyd.

 

Problemet nå er følgende:

 

Ringte dem på onsdag, da jeg i 2 uker ikke hadde hatt mulighet til å sende ut mail på port 25. Det viste seg at de hadde registrert 1400(!) mail bli sendt ut på den porten fra mitt modem over 2 dager for ca 14 dager siden, ergo sperret de porten.

 

De ba meg kjøre en virus/spamsjekk noe jeg gjorde. Den kom tilbake "clean" på begge mine bærbare. Så de åpnet porten på onsdag igjen, men de stengte den samme dag igjen fordi da ble det sendt ut 700(!) mail på en dag.

 

Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal få fikset dette..

 

Har følgende:

 

1. D-link Dir-655 med aktivert kryptering, den viser ingen "uønskede" brukere.

 

2. En modifisert linksys NSLU2 med linux som kjører som nettverksserver for usbdisker. Jeg kan ikke tenke meg at denne skaper problemer?

 

3. 2x bærbare som i følge testene kom ut clean.

 

Er det noen mulighet for at jeg kan se en logg i routern eller liknende? Jeg finner ingenting.

 

Eventuelt tips :hmm: Er lettere frustrert... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...