Gå til innhold

Angrerett ved åpenet vare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selger den som demobrukt/angrerett med noe redusert pris sikkert..

9639451[/snapback]

 

Kan evt brukes internt på demoPC'er eller ferdigbyggede PC-er. Evt tas vare på for erstatningsvare ved garanti situasjoner etc. Mange muligher.

 

En forbruker har 14 dagers angrerett på postordre handel (kjøp av data hardware over nettbutikk er postordrehandel) og denne 14 dagers angreretten gjelder selv om emballasjen er brutt. 14 dagers angrerett gjelder så lenge forbrukeren har tatt vare på produktet slik at det er som nytt, men det er en fordel å ta vare på emballasjen og åpne den pent slik at det blir lettere for nettbutikken å kunne selge det som demobrukt f.eks. Jo bedre man tar vare på produkt, ekstra utstyr, CD'er og manualer etc + emballasje jo lettere er det for butikken å godta angreretten når de får det i retur.

Lenke til kommentar
Legg ved en kopi av fraktkvitteringen med en notis "Jeg vil ha tilbake frakt til kontonummer xxx" om du vil ha den tilbakebetalt. Jeg fikk ikke tilbake frakt fra komplett før jeg begynte med dette.

9640563[/snapback]

Du må dekke frakt tilbake til butikken ved angrefrist...

9641267[/snapback]

 

Stemmer det slik jeg oppfatter lovverk/rutiner etc.

Ved angrefrist så er er det forbruker som dekker frakt. Ved retur på garanti/reklamasjon så er det butikken som dekker frakt.

Lenke til kommentar

Jeg returnerte en trådløs router som tok kvelden, den "nye" jeg fikk hadde firmware som var over ett år gammel, så det er nok ikke helt urimelig at det er et bruksområde for returvarer. Tviler på at noen butikk eller produsent har så lang lagerbehldning på et slikt produkt.

Lenke til kommentar
Gjelder angreretten dersom man har åpnet emballasjen til varen?

9638339[/snapback]

 

Ja den gjelder på ALLE varer untatt på software med lisens, feks en cd med et os,har du der brutt embalasjen kan den ikke angres.

Utover dette har du 14 dagers angrerett,du trenger heller ikke begrunne dette ytterligere overfor butikken.

 

Husk at de fleste nettbutikker krever at du sender dem en mail for å få returnr hos dem,ta kopi av mailen du sender.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vekker liv i en gammel tråd.

 

Jeg kjøpte en SE HGE-100 (gps-modul til SE telefoner) og den kom i sånn hard plast som må klippes. Jeg er ikke fornøy med den og vil returere den. Jeg har hivd plasten men produktet er som nytt og jeg manualen.

 

Kan jeg returnere denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...