Gå til innhold

Regissører som ikke gikk på filmskole


CrowaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guy Ritchie ("He never attended film school, saying that the work of film school graduates was boring and unwatchable.")

Da burde han se sin egen film Revolver én gang til.

Hehe, husker ikke så voldsomt mye av denne filmen, men om jeg ikke husker helt feil så var det vel relativt stor enighet blant kritikerne om at det var en film som forsøkte å fremstå som "smart/intelligent" men som falt pladask i forsøket.

Lenke til kommentar
Guy Ritchie ("He never attended film school, saying that the work of film school graduates was boring and unwatchable.")

Da burde han se sin egen film Revolver én gang til.

 

 

Mannen har allerede levert og har skapt rom for en bommert eller to uten at det bør bety nevneverdig. Har ikke sett Revolver og Swept Away, men de andre filmene hans er langt fra kjedelig. Så det er like greit han ikke gikk på skolen og risikerte å bli indoktrinert og mister den kreative gnisten. Men på den andre siden, folk som har holdninger som den mannen er vel de som faller inn under sitatet ditt tidligere om å lære seg reglene før man bryter dem. Så han hadde vel ikke tatt særlig skade av det. :)

Lenke til kommentar
Guy Ritchie ("He never attended film school, saying that the work of film school graduates was boring and unwatchable.")

Da burde han se sin egen film Revolver én gang til.

 

 

Mannen har allerede levert og har skapt rom for en bommert eller to uten at det bør bety nevneverdig. Har ikke sett Revolver og Swept Away, men de andre filmene hans er langt fra kjedelig. Så det er like greit han ikke gikk på skolen og risikerte å bli indoktrinert og mister den kreative gnisten. Men på den andre siden, folk som har holdninger som den mannen er vel de som faller inn under sitatet ditt tidligere om å lære seg reglene før man bryter dem. Så han hadde vel ikke tatt særlig skade av det. :)

Her har vi årsaken til din manglende skepsis :wee:

 

Neida, jeg digger de to første filmene hans, men Revolver er antakelig den dårligste filmen jeg har sett på år og dag. Jeg mener det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hehe, husker ikke så voldsomt mye av denne filmen, men om jeg ikke husker helt feil så var det vel relativt stor enighet blant kritikerne om at det var en film som forsøkte å fremstå som "smart/intelligent" men som falt pladask i forsøket.

 

Det er vel ganske klart at de fleste misforstod denne filmen første gang de så den. Det er IMDb et ganske godt eksempel på ettersom den lå på bottom #100 helt i begynnelsen, men etter at folk faktisk klarte å tilnærme seg filmen på en annen måte så føk den opp til over 6 i snitt.

 

cun: Slutt å syt. Du sitter ikke med fasiten. Du blir alltid forbanna når folk kommer med slike utsagn, så presterer du å gjøre det selv. Det er helt opplagt at du ikke klarte å brette hjernen din rundt filmen og er sinna av den grunn. Du kan ikke få til alt her i verden. Du har nettopp gitt fra deg retten til å klage når folk kommer med bombastiske utsagn om filmer :)

 

Prikken over i-en er jo at du presterer å si at jeg må se filmen på ny fordi jeg likte den (og skjønte den) :wee:

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
cun: Slutt å syt. Du sitter ikke med fasiten. Du blir alltid forbanna når folk kommer med slike utsagn, så presterer du å gjøre det selv. Det er helt opplagt at du ikke klarte å brette hjernen din rundt filmen og er sinna av den grunn. Du kan ikke få til alt her i verden. Du har nettopp gitt fra deg retten til å klage når folk kommer med bombastiske utsagn om filmer :)

 

Prikken over i-en er jo at du presterer å si at jeg må se filmen på ny fordi jeg likte den (og skjønte den) :wee:

1. Jeg syter ikke. Er kritikk av film syting? Når var det wh1te begynte å bestemme over Norsk Språkråd?

2. Jeg har aldri uttrykt at jeg sitter med fasiten. Aldri. Slutt å lyv.

3. Jeg begrunner, eller gir beskjed om hvor denne finnes.

4. Det er helt opplagt at du mener at jeg er en idiot fordi jeg ikke "skjønte" filmen (stråmann, men å påstå at man ikke klarer å "brette hjernen sin" rundt urin vil jeg påstå er en idiotanklage).

5. Har jeg noensinne uttrykt at jeg vil få til alt her i verden? Hvor får du alt fra?

6. Jeg har ikke gitt fra meg retten, her tar du garvelig feil.

7. Ja, se filmen på nytt.

Lenke til kommentar
10hi, mods, slutt å gå på person, og diskuter saken i stedet. ;----D

Ikke påstå at jeg har gått på person.

 

Jeg kunne sikkert ha skrevet en semesteroppgave om hvorfor filmen er så ufattelig dårlig, men jeg ser ingen vits ettersom jeg "ikke har forstått" filmen ;)

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg kunne sikkert ha skrevet en semesteroppgave om hvorfor filmen er så ufattelig dårlig, men jeg ser ingen vits ettersom jeg "ikke har forstått" filmen ;)

 

Og jeg kunne gjort nøyaktig det motsatte. Det hadde vært gøy lesning, det.

 

Nå må folk huske på at det eneste cun og jeg gjør nå er å gå litt OT, men egentlig ikke. Vi bare utvider diskusjonen litt. Jeg regner ikke med at folk forventer at alle moderatorer, og da spesielt de i filmdelen, skal være enige. Og selv om jeg sier det jeg gjør betyr det ikke at jeg har sluttet å synes at cun er en :innocent:

Lenke til kommentar

Må si jeg synes det er et veldig tynt argument å komme at de som hater den ikke har "forstått den". Dessverre brukes slike argumenter mange ganger om film, men ikke desto mindre er det en veldig uting.

En annet spørsmål som melder seg er jo også hvor bra en film fungerer dersom regissøren ikke klarer å formidle budskapet sitt på en måte som publikum "forstår"(dvs. forstår det slik filmskaperen mener) . Skal forfatter/regissør måtte forklare budskapet i etterkant for at folk skal kunne sette pris på filmen?

 

(Nesten så jeg blir nødt til å ta en kikk på "Revolver" snart for å friske opp hvordan den egentlig var..;))

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må si jeg synes det er et veldig tynt argument å komme at de som hater den ikke har "forstått den". Dessverre brukes slike argumenter mange ganger om film, men ikke desto mindre er det en veldig uting.

En annet spørsmål som melder seg er jo også hvor bra en film fungerer dersom regissøren ikke klarer å formidle budskapet sitt på en måte som publikum "forstår"(dvs. forstår det slik filmskaperen mener) . Skal forfatter/regissør måtte forklare budskapet i etterkant for at folk skal kunne sette pris på filmen?

 

(Nesten så jeg blir nødt til å ta en kikk på "Revolver" snart for å friske opp hvordan den egentlig var..;))

 

Jeg likte ikke filmen første gang. Ikke i det hele tatt. Andre gang så gikk det opp et lys for meg og jeg var nesten takknemlig for at Ritchie gjorde det såpass vanskelig. Mestringsfølelse.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke forsvare deg når vi er enig. =D Det jeg skrev var myntet på "Mannen har allerede levert og har skapt rom for en bommert eller to uten at det bør bety nevneverdig"-kommentaren.

 

Jeg forsvarte mannen, ikke filmen. Så gratulerer med bomskudd. :wee:

 

 

rdin519l.jpg

Jeg har aldri sagt noe annet heller. Aldri. Så se filmen på nytt, og ikke tro du sitter med fasiten. For det har du sagt. Det sier du alltid. Jeg sier det derimot aldri. Så hold dine stråmenn-tegninger for deg selv elns.

 

Jeg skal være ærlig, jeg savner ekte diskusjoner. Etter at folk lært seg hersketeknikk og påstanden om stråmenn så har jeg falt ut, det er rett og slett ikke interessant mer. Det blir bare påstander om hva den andre har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...