Gå til innhold

Regissører som ikke gikk på filmskole


CrowaX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skal være ærlig, jeg savner ekte diskusjoner. Etter at folk lært seg hersketeknikk og påstanden om stråmenn så har jeg falt ut, det er rett og slett ikke interessant mer. Det blir bare påstander om hva den andre har sagt.

 

Enig. Er møkklei stråmenn og andre finurlige måter å vri seg unna en diskusjon på. Jeg har aldri brukt uttrykket, men jeg er heller ikke vant til å tape...

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke, følte bare for å rante litt. Følte meg utenfor som ikke gikk til angrep. =D

 

Du er alltid velkommen til å hoppe inn i ringen, hive tannbeskytteren og fylle hanskene med bly.

 

Imens skal jeg forsøke å finne ut hvordan man kan se en film man ikke har sett på ny :wee:

 

Poenget mitt var uansett at Ritchie har vist at han klarte seg uten filmskole, selv om han har et par påståtte bommerter (har ikke sett dem, så kan ikke gjøre meg opp en mening om de er en bommert eller ikke). Han har allerede scoret et par flotte mål og det takket være egentrening. Da kan han bomme et par ganger uten at det gjør så særlig når det kommer til temaet for diskusjonen.

 

Jeg vet du hater fotball, så jeg måtte bruke den metaforen. ^^

Lenke til kommentar

Fair enough, ser poenget. Mannen kan godt forsvares for den ene filmen, likevel synes jeg slike kommentarer fra industrifolk er unødvendige. Det er en del som har gått på filmskole som er flinkere enn ham, så om de fleste filmskole-filmene er kjedelige (noe jeg kan gå med på at de er, basert på de få jeg har sett) så har det mer med at personene bak gjerne er småarrogante, selvopptatte dustemikkler som lager dype filmer om hvordan maling som tørker kan symbolisere kapitalismens jerngrep rundt forbrukeren elns.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Hadde vi påpekt hvilke regissører som var filmskoleutdannet (Scorse, Lucas, Coppola, Allen) så tviler jeg på at han hadde ment at alle var kjedelige. Politisk korrekt er greit nok det, jeg er forsåvidt enig, men det virker bare som en veldig løs og lite gjennomtenkt påstand.

 

Hadde f eks noen på forumet sagt det, så hadde det ihvertfall startet en flamewar. =D

Lenke til kommentar

Han gir jo oss noe å diskutere i hvert fall ^^

 

Uttalelsene hans er jo barnemat i forhold til hva folk som Rattner, Tarantino og Bay kan komme med. Er jo alltid litt gøyt når de starter munnhuggeri i Hollywood.

 

Frykten enkelte har er vel det samme argumentet som brukes mot folk i militæret; man blir "hjernevasket". Det er jo høyst generaliserende. Å gå på skole er jo ikke noe negativt, såfremt lærerne er oppadgående.

 

Men den beste lærdommen er jo å se storhet i praksis og ikke bli fortalt den i teori. Slik som eksempelvis Brando revolusjonerte skuespill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skjønner veldig godt hva han mener. Filmskolefilmer har nok en tendens til å bli generiske. Husk at de aller fleste som utdanner seg innen regissøryrket aldri kommer noen vei og i hvertfall ikke i nærheten av Ritchie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...