Gå til innhold

Trådløse MCE tastaturet fra Biltema


Anbefalte innlegg

Musknappene er plassert "oppå". Altså i front når tastaturet ligger flatt på bordet. Man er avhengig av å holde det og bruke en pekefinger på hver knapp for å bruke musa effektivt.

 

Muskula mi har forøvrig blitt drastisk mer responsiv, selv om den jukser av og til. Kanskje den bare måtte bli varm i trøye :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriene varer også overraskende lenge ;)

 

Jeg har snart hatt tastaturet i 3 uker, og brukt det minst en time hver dag, i tillegg til å ha glemt det på flere netter (det går da i strømsparingsmodus)

 

Selv med biltemabatteriene, så har ikke enda merket noe til at det begynner å bli lite batteri. Musen er fortsatt like responsiv, og det misser ingen tastetrykk.

 

Etter tre ukers bruk kan jeg lett anbefale dette til andre ;)

Lenke til kommentar
Musknappene er plassert "oppå". Altså i front når tastaturet ligger flatt på bordet.

Som triggerene på konsollkontrollere m.a.o?

 

Man er avhengig av å holde det og bruke en pekefinger på hver knapp for å bruke musa effektivt.

Altså er det en knapp på hver side av tastaturet sånn at man må bruke venstre hånd til ene knappen?

Det kan jeg isåfall akseptere. Blir nok et slikt på meg etterhvert. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hittil vært veldig positiv til dette tastaturet, og har hatt det nå i ca. halvannen måned.

 

Nå er det imidlertid helt ødelagt. Grunnen? Jeg knuste det i bakken to ganger, en gang inne i huset og en gang utenfor med vilje. Og det var deilig!!

 

Tro meg, normalt hvis det er noe jeg ergrer meg over og blir forbanna over, så jeg f.eks. slår i skrivebodret, og kanskje ødelegger noe, som en mus, eller velter en kopp med brus på tasstaturet etc. så angrer jeg etterpå, men ikke denne gangen! Dette mediatastaturet at blitt en sann plage den siste uken.

 

For det første. Det hele begynte vel med at scrollen sluttet å fungere. I mine forsøk på å få den i live igjen, ved å scrolle på den fort (men ikke hardt, dette har skjedd før, og da hjalp dette) så knakk scrollen i ene siden. Da ble det nærmest umulig å surfe effektivt på nettet, siden jeg da må bruke pekeren til å scrolle ned på sider.

 

I tillegg begynte tastene å ikke reagere skikkelig, eller dvs. det funket fint, og selv etter 5 uker med aktivt bruk på de samme batteriene, så misset den ikke en eneste tast, men den ville allikevel sjelden reagere på shift-tasten. Dvs. at når jeg skulle lage skråstreker, måtte jeg holde inne shift og trykke på 7-tallet. Det den gjorde da, var å enten ikke skrive noe som helst, plutselig hoppe til toppen av siden, skrive et vanlig 7-tall, eller veldig sjeldent, gjøre det den skulle, altså lage en skråstrek.

 

Jeg vet at dette ikke var batteriene sin feil, ettersom det var det samme med heløt nye batterier (testet en del etter jeg oppdaget dette)

 

Dette begynte å skje oftere og oftere, og det irriterte meg. I dag, nå for 15 minutter siden, holdt jeg på å skrive en post på sikkert over en side, eller 300 ord+. Da jeg var ferdig, skulle jeg lage en skråstrek i slutten av noe BBcode, men da begynte den først å rote. Sta som jeg er, prøvde jeg et par ganger til. Etter en fire-fem forsøk gikk den seg helt vill og ikke fungerte i det heletatt slik den skal. Det hele endte med at den gikk tilbake rundt 10 sider og slettet alt jeg hadde skrevet.

 

Da tippet jeg over, og jeg klikket ikke, men jeg satt meg ned å prøve å fikse dette, en gang for alle ved å trykke ekstra hardt på tastene (ikke for hardt, men liksom litt trykk, så jeg vet at jeg trykker den skikkelig inn) og ser at ikke num-lock er på, restarter det ved å ta ut batteriene (putter også inn helt nye, duracell-batterier) og prøver igjen. Blir forbanna, og slipper det i bulvet her på rommet. Jeg slapp det rett ned. Pga. Biltema-kvaliteten faller ca. 10 taster av, og jeg ødelegger musepekeren. Tastene er ubrukelige, siden de, pga. de falt utav, har totalt mistet muligheten til å sprette opp igjen når jeg trykker på dem, så jeg blir enda mer irritert.

 

Jeg vet nå at det ikke er muligheter for å få byttet det etc. på garanti, og jeg tror at jeg uansett hadde villet knust det, som jeg gjorde, bare for å få nytelsen, og det var det jeg gjorde.

 

Jeg gikk rolig ut med tastaturen under armen, og moste det alt jeg hadde i bakken. Nærmest alle tastene falt av, sølvringen hang så vidt fast, det lyser konstant når jeg kobler inni batteriene, og det er store sprekker i det. Så går jeg inn, legger det fra meg på skrivebordet i stuen, ved siden av min bror og sier stille at Biltema er noe forbaska dritt, og gikk inn på rommet mitt igjen :)

 

Uansett, det var deilig å knuse det! Jeg sitter enda med en virkelig god følelse i magen, og er en slags form for glad og lykkelig over hva jeg har gjort.

 

Ironisk nok, kommer jeg nok til å kjøpe et til slikt Biltematastatur en av dagene, ettersom de er jo billige, og museløsningen er det beste jeg noengang har prøvd på et mediatastatur. Det er på ingen måte et dårlig tastatur, det er bare av dårlig kvalitet, og vil i mange tilfeller bli delvis eller hvelt defekt med tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Da vekker jeg tråden til live igjen, for å fortelle at jeg har brukt tastaturet i et år, og er storfornøyd. Har vel bytta batterier 3 ganger ellerno på det året.

 

Har merka at kula er litt sårbar for fukt, men ellers så er det topp topp.

 

Men jeg sliter med å finne tastaturet på biltema.no? Har de sluttet å selge det?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...