Gå til innhold

Selge brukt Windows XP - Lovlig? Hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tenkte bare å finne ut hvordan jeg får reinstalert XP på PC-en min siden den kræsja..

Men da må man vel ha cd og ?

9635118[/snapback]

Ja. Men er det bærbar du har, så skal det visstnok ofte ligge Windows på en skjult partisjon som kan benyttes ved ny-innstallering. (kan jeg i tilfelle ikke hjelpe deg med siden jeg aldri har fiklet med bærbare)

9635174[/snapback]

Nei det er stasjonær ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tenkte bare å finne ut hvordan jeg får reinstalert XP på PC-en min siden den kræsja..

Men da må man vel ha cd og ?

9635118[/snapback]

Ja. Men er det bærbar du har, så skal det visstnok ofte ligge Windows på en skjult partisjon som kan benyttes ved ny-innstallering. (kan jeg i tilfelle ikke hjelpe deg med siden jeg aldri har fiklet med bærbare)

9635174[/snapback]

Nei det er stasjonær ..

9635341[/snapback]

windows ligge på en skjult partisjon..? da er det recovery-partisjon.

om du har en xp produktnøkkel på en lapp på kabinettet ditt så går det ann å få tak i en oem-utgave og installere med den produktnøkkelen, og installasjonen blir gyldig :)

Endret av viiite
Skrevet

p2p og slike ting ;) det kan også være at en du kjenner har kjøpt en pc fra en tid tilbake der vedkommende har en egen installasjos/recovery-cd som egentlig er en vanlig windows xp oem-plate, den kan du benytte.

Skrevet
Simen1: Du har vel ikke noen versjoner av Vista å selge? Vil ikke kjøpe, da det ikke er bruktmarkedet, men kan godt hente dem og bare gi deg litt penger fordi jeg er gavmild o_O

9635047[/snapback]

Dessverre. Den jeg hadde før er jobben sin så den kan jeg ikke gi videre. Den er ikke i bruk, men jeg kan ikke gi fra meg eller selge arbeidsgiveren sin lisens. Egentlig er det ganske sløs. Den kostet jo penger men ingen vil ha den. Hverken meg eller noen kollegaer eller arbeidsgiveren.

Skrevet
p2p og slike ting ;) det kan også være at en du kjenner har kjøpt en pc fra en tid tilbake der vedkommende har en egen installasjos/recovery-cd som egentlig er en vanlig windows xp oem-plate, den kan du benytte.

9635914[/snapback]

Har brukt Limewire hvis det er noe sånt ;)

Dessverre er det ingen jeg kjenner som har kjøpt Xp i det siste :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...