Syncronautus Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei! I guilden vår hadde vi for en stund tilbak en heftig diskusjon, hvorvidt vi skal ha med retr paladiner i raidene. En "dps"-paladin kan bruke Crusader Strike, og holde både Seal of light og wisdom oppe igjennom hele kampen. Det viser seg at enkelte har litt tungt for å forstå dette, så... Regnet ut en Magtheridonkamp, for å se sånn ca. hvor mye mana man fikk av Seal of Wisdom. Endte med følgende: Fire mage, 2.5S cast fireball Kampen er ca 13min. lang. 780sek, = 312 casts. 312x74(mana) = 23088 mana. Forventer ikke at en mage klarer å caste 312 casts iløpet av en magtheridon kamp, og SoW vil ikke alltid procce, men likevel. Om det så bare er halvparten, så er det likevel 11544 mana. 100% = 23088 mana 75% = 17316 mana 50% = 11544 mana 25% = 5772 mana Noen andre som har erfaringen her? Prøver å finne en måte å overbevise lederne i guildet om at det er mye å hente i dps palas
Walts Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 er ikke så mye å hente enda, judgment of wisdom kan lett holdes oppe av en holy paladin om det trengs en fight
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Problemet er vel heller sådann: Alle classes kan gjøre dps. 3 KAN tanke. 3 KAN heale. Paladins kan, i teorien, gjøre alt. Men de er best til å heale. Og healers er vanskelig å skaffe. DPS er lett å skaffe, det finnes ørten classes å velge og vrake blandt, og antallet spillere i rene dps classes er høyere enn healing classes. Om du har nok healers i guilden, og en paladin har retribution gear må du greie å overbevise lederne om eventuelt tap av dps ved å bytte ut en dps class (la oss si rogue, druid eller warrior side vi forholder oss til melee) samt buffs disse kan ha (AP shout/leader of the pack) blir veid opp for med blessings. Om det er det eller ikke, er en annen sak. Har ikke nok erfaring til å uttale meg om det, men healingen, er minimal. Jeg får mer utav en druid sådann.
Kombat-Kaare Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Det som er litt stilig er at JoW proccer av periodic damage, det vil si dots/mindflay etc også. Prester-/ afflictionwarlocker får med andre ord en rimelig heftig manaregen fant jeg ut.
StorPeder Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Retri- palaer kan glede seg til 2.3, da. Om ikke de blir perfekt så får de det hvertfall mye bedre og får mye mer å stille opp med i kampen om en DPS- spot. (Jeg har begynt å samle Ret- gear til min paladin. Lever i håpet )
Zelda_ Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Kan ikke si eg liker utviklingen her. De buffer hybridene opp i skyene. Eg er redd for at retri paladiner vil bli for imba i 1vs1. For de e faktisk skremmende gode der allerede. At de syter over at de ikke kan gjøre dps er eg så dritt lei av. De tror de kan få alt. Seriøst paladiner må infinne seg med at de må ofre litt for guildens beste. De kan ikke løpe rundt med 2h og leke seg når de er spillets beste healere. Endret 2. oktober 2007 av Zelda_
Naramar Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Paladin DPS er UTROLIG undervurdert, Har flere ganger sett Retri Pala's out DPS'e andre klasser.
Tuffey Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Som sagt tidligere her, de fleste guilds vil heller ha med en holy paladin, for det finnes flust av andre klasser som kan dps'e, og paladin er en av de beste healerne for tiden.. Men har du bra nokk retri gear kan du gjøre like bra, iaf nesten samme dps som de andre classene.
Gakks Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Tror heller paladins hater klassen sin pga. hvordan blizzard har laget de, ikke pga. andre spillers innstilling. Syncronautus: retribution skal visstnok buffes neste patch så du får ta en titt på forandringene som er i gang og kalkulere litt. Husk dog at en del mana tilbake fra en pallybuff er neppe noe som veier opp for tap av dps - en manabruker har bare manaproblemer når han går tom, ikke før. Og siden man da har shadow priests som gjør topp dps og SAMTIDIG fyller effektivt opp manaen til manabrukere tror jeg du skal slite med å overtale guildet ditt. Det er dog mulig du finner andre nytter av en retribution paladin i raidsammenhenger enn hva jeg kan se.
pax1 Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Kan ikke si eg liker utviklingen her. De buffer hybridene opp i skyene. Eg er redd for at retri paladiner vil bli for imba i 1vs1. For de e faktisk skremmende gode der allerede. At de syter over at de ikke kan gjøre dps er eg så dritt lei av. 9618903[/snapback] Tror det i langt større grad er andre klasser og raid-leadere som klager over retribution-paladin dps, virker i hvert fall slik i forhold til hvor vanskelig det er for dem (tilsynelatende) å få plass i raids....
Jarmo Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Da roer vi oss ned, noen poster slettet og et navn notert i min svartebok..
Zelda_ Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Kan delvis forstå korfor paladiner vil ha retri buff. Ja retri er kanskje det svakeste spece i wow. Men paladiner er såpass sterke at en retri buff vil gjøre de en tanke imba. Paladins er det beste healersene i wow atm. De er også grådig gode tanker. Mye bedre en warriors og druids på flere mobs. Personlig tror eg aldri at en paladin vil blir en like god dps class som en pure dps class. Og sånn bør det faktisk være. En warlock kan ikke take eller heale. Alt de kan er dps. Og ville det vært ganske urettferdig at hybrider skal outdpse de. Selv regner eg paladiner og druider som de eneste virkelige hybrid classene. Noen vil kalle shaman en hybrid, men de kan faktisk ikke tanke. Vil si at druider er ganske bra balansert atm. De topper riktignok aldri dmg metere, men de bringer gode grp buffs, leader of the packs osv. En retri paladin er litt som en rogue. De gir lite grp buffs, blessings gjør de like bra holy specet. Så alt de bringer er pure dps. Og når dpsen er såpass dårlig ser eg lite poeng i å ta de til raids. Etter erfaring blir buffsene classer får mindre enn da de først annoucet de. Så eg tror paladins vil bli minimalt buffet. Og sånn paladin er laget er de dømt til å suge til å dpse i lengre kamper. La meg forklare hvorfor. De fleste primary dps classer og semi hybrider (warriors/priests osv) går for 2-3 hovet stats. En mage får spell dmg, int og crit. Det er basicly det en mage trenger for dps. Men en paladin vil trenge flere stats. Og når han får en dmg stat, vil han gimpe andre stats. De trenger masse str for dmg, men da gimper de mana poolen. Noen som gjør at de aldri vil greie å dpse i mer enn 3-4 min i strekk. Alle classer bortsett fra paladin kan dpse i evigheter. Men dritet er at paladins vil trenger en kjempe buff for å fikse dette problemet. Noe de ikke kan forvente å få. Et annet problem er at det son regel lønner seg med gjevn dmg i pve dps. Men paladin er ikke designet sånn. All deres dmg kommer i burst. Noen som gir lav dmg i det lange løp. Og det er også fare for aggro hvis de får masse procs. En paladin kan ikke kontrolere dpsen sin. Og dette er pga kordan classen er laget. Så paladin er såpass rart laget at de imo aldri vil bli like god som andre dps classer. Og det er faen meg greit. En class kan ikke få alt. Paladins kan ikke gjøre alle jobber like bra som andre classer som gjerne bare har en eller to roller. Endret 2. oktober 2007 av Zelda_
samebob Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 speccer du rett får blessing of crusader en buff som gir all dps på den targeten 3% mer crit, får du 2 andre paladiner til å ta JoW/JoL og du holder disse oppe med Crusader strike får du ganske mange fin fine "buffs" som et raid tar god nytte av.
ahpadt Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Å bruke JoW som eneste argument for å være retri paladin er ikke vits en gang. En holy paladin kan fint gjøre samme jobben. Paladin DPS er UTROLIG undervurdert, Har flere ganger sett Retri Pala's out DPS'e andre klasser. 9619326[/snapback] Proof or it didnt happen. Proof som i wws-logger eller filmer. Endret 2. oktober 2007 av ahpadt
Skurupu Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hei! I guilden vår hadde vi for en stund tilbak en heftig diskusjon, hvorvidt vi skal ha med retr paladiner i raidene. En "dps"-paladin kan bruke Crusader Strike, og holde både Seal of light og wisdom oppe igjennom hele kampen. Det viser seg at enkelte har litt tungt for å forstå dette, så... Regnet ut en Magtheridonkamp, for å se sånn ca. hvor mye mana man fikk av Seal of Wisdom. Endte med følgende: Fire mage, 2.5S cast fireball Kampen er ca 13min. lang. 780sek, = 312 casts. 312x74(mana) = 23088 mana. Forventer ikke at en mage klarer å caste 312 casts iløpet av en magtheridon kamp, og SoW vil ikke alltid procce, men likevel. Om det så bare er halvparten, så er det likevel 11544 mana. 100% = 23088 mana 75% = 17316 mana 50% = 11544 mana 25% = 5772 mana Noen andre som har erfaringen her? Prøver å finne en måte å overbevise lederne i guildet om at det er mye å hente i dps palas 9618199[/snapback] Men vi trenger ikke mere mana regen. S-priest holder i massevis, og de gjør MYE mere damage. Retribution paladins er og blir ubrukelig i 25-man raids. Mulig 2.3 endrer dette, men skjønner egentlig ikke hva paladins klager på. De er de beste healerene, og så vil de i tillegg kunne specce for DPS?
Kombat-Kaare Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Men vi trenger ikke mere mana regen. S-priest holder i massevis, og de gjør MYE mere damage. 9622435[/snapback] Hvor mye da?
SilverCRX Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Ser at mange mener at retri-paladins er helt håpløs på dps, men hvor mange her har faktisk raidet med en velutstyrt retribution specced paladin? Er det noen som har konkrete bevis på at de stinker? Eller er bra? Noen som er sugen på å finne det ut? Kunne faktisk være interessant å finne det ut; jeg må si jeg liker tanken på slike i vårt raid.
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Prøvde en gang, han slo en person på prince, og det var en fire mage som ikke castet spells. Så for min del var det ikke noe WOW opplevelse og ga han gold til å specce tilbake til holy. Vi ville heller ha en super healer enn en ikke fult så fancy dps'er.
Kombat-Kaare Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Prøvde en gang, han slo en person på prince, og det var en fire mage som ikke castet spells. Så for min del var det ikke noe WOW opplevelse og ga han gold til å specce tilbake til holy. Vi ville heller ha en super healer enn en ikke fult så fancy dps'er. 9622626[/snapback] Høres rimelig suspekt ut dette. Du har altså EN opplevelse, og det er attpåtil i et raid der magene ikke kaster spells? Tror du trenger litt mer materiale for å danne deg en mening du.
samebob Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Er et velkjent faktum at paladiner scaler ganske bra med gear, samt de hjelper andre i raidet med noen kraftige buffs o.l Så kan fort hende at en paladin får til å gjøre akseptabel damage i et raid. + at han kan buffe/judgement off heale vist noe skulle se. Men synes ikke de skal bli utstøtt som dårlige dpsere fra noen få opplevelser og erfaringer. Men jeg skal ikke nekte på at dps classer som mager/ warlocks/rogues osv gjør relativt mer damage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå