Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt mye bra om Nile. Hvor skal jeg begynne? Og vær så snill, ikke si ALT, det hjelper lite. :p

 

Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka, Black Seeds Of Vengeance og In Their Darkened Shrines. Ta ein av dei.

 

 

 

Av de velger du "In Their Darkened Shrines", "Annihiation of the Wicked" er heller ikke dum.

Lenke til kommentar

Du begynner ALLTID med det første albumet. Eneste unntaket er om bandet har gått gjennom et stilkifte, og du ikke er interessert i den de startet med foreløpig. Da starter du såklart på det første albumet etter stilkiftet.

 

Nile har derimot ikke gjort dette i stor grad, så Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka er tingen!

Ingen kjempefan av Nile, eller death metal for den saks skyld, men Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka er gode greier.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Dark Thrones og Black Flags er namnet på Darkthrones nye skive. Kjem til sommaren ein gong.

 

Vet du noe om hva slags stil den blir i? Jeg tipper at de fortsetter med denne black n' roll-stilen.

 

Nocturno Culto sa at det ikke ble mer "punkish", såeh.

"metal to the bone!!11" sa'n. Men, jeg lurer virkelig på hva de legger i det uttrykket.

Lenke til kommentar

Mhm, akkurat sånn det skal være ;) Neida, jeg prøver ikke være så tr00 lenger. Jeg innså faktisk at det lange håret mit egentlig ikke kledde meg så nå er det kort.

 

Edit: Vil fortelle en liten historie om hvor trangsynte folk noen ganger kan være når det gjelder metal. Jeg hadde familiebursdag i dag og da er det rett og rimelig at jeg bestemmer musikken. Satte derfor på Opeths Blackwater Park. Første sangen, The Leper Affinity, er med ganske hard gitar og growl så stebroren min og fetteren min sukket. Jeg sa "dette er progressiv musikk så det kan også være veldig vakker vokal." Da begynte de med at growl ikke var vakkert og sånn. Jeg sa at jeg ikke pratet om growl, men om clean vokal noe de visstnok nektet å skjønne. De hadde bestemt seg for å synes Opeth var "hard og ond satanmusikk".

 

Jeg gikk så bort til stereoannlegget og satte på spor 3, Harvest, som er en veldig rolig og vakker sang med clean vokal. Stebroren min sa at dette bandet var mye mye bedre. "Her kan man jo høre tonene" sa han. Fetteren min var enig. Jeg sa at det var det samme bandet som på den forrige sangen. Da ble de stille.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Vet du, jeg syns egentlig bare det er tullete å sette på dødsmetall når jeg vet folk jeg er sammen med ikke liker det.

Jeg ser overhodet ingen vits i det. Gidder for det første ikke sitte og forsvare hvorfor jeg liker "sånn drit" når vi kan snakke om andre ting. For det andre, driver jeg ikke som noen kristen misjonær og prøver å presse smaken min over på alle andre rundt meg. Jeg har venner som ikke takler metal. Da spiller jeg ikke metal når de er på besøk. Ellers blir det bare til at de ikke gidder å komme tilslutt.

Jeg får ingenting utav det fordi de sitter og griner på nesa og spør hva faen jeg gidder å høre på sånn "drit" for, og de mistrives pga musikken.

Og da kan man jo sitte alene og høre på metallen sin.

 

Jeg har heller ikke noe behov for å "bevise" at jeg har mere sofistikert musikksmak enn dem. For musikksmak er totalt individuellt. Javel, la dem synes Opeth er satanmusikk da. So what? Hva de mener har jo ingenting å si. Bare å la være å spille det når de er der.

 

Ingen liker "jeg er bedre enn deg fordi jeg liker denne musikktypen"-holdningen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...