Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ganske vanskelig å si egentlig... Både tekst og musikk er like viktig for meg, musikken pittelittegranne mer enn teksta.

 

Har omtrent samme forhold som deg til tekst og musikk. ;)

 

Når jeg tenker meg om, kan man sammenligne det med et et kjærlighetsforhold. Første gangen man ser henne bedømmer man henne etter utseende (sounden :p ). Men uansett om hun var pen eller ei ville jeg ikke inneledet et langvarig forhold om hu var nazi to the bone.

Forvirrende? :roll:

Lenke til kommentar

Stort sett driter jeg i hva tekstene handler om. Av prinsipp styrer jeg dog stort sett unna kristne og nazistiske band, uansett hvor fet musikken enn måtte være.

 

Grensa kan være litt uklar noen ganger når det gjelder kristne vs spirituelle tekster. Eks. Neal Morse fra Spock's Beard skriver jævlig bra musikk, og har veldig mye tekster som ikke bryr meg stort. Enkelte låter blir dog litt for direkte, med lovsang og hva det nå måtte være. Da takker jeg stort sett for meg.

 

Naziholdninger har jeg ikke noe til overs for, så der holder jeg meg langt unna uansett.

Lenke til kommentar
Da black metal-miljøet fikk mye oppmerksomhet på nittitallet ble Varg Vikernes spurt om de var rasister. Varg Vikernes svarte: «vi er ikke rasister, vi vil alle like vondt». Synes det er godt sagt jeg. :!:

 

Slayer - Desciple:

 

I hate everyone equally

You can't tear that out of me

No segregation -separation

Just me in my world of enemies

 

 

Synes det er en artig form for "antirasisme".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...