Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Einherjer? Hvor da?

 

FFS, Einherjer kommer med nytt album i morgen. Norrøn.

http://www.heavymetal.no/show.article.asp?menuid=&artid=13873

For min del blir Vreid det store, ettersom jeg bare hørt en plate av Einherjer (lånte den faktisk på bibloteket i Egersund) og Kampfar har jeg hørt minimalt av.

Mens vi var inne på det, noen plater eventuelt sanger jeg bør sjekke ut før jeg ser Kampfar?

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar

http://www.heavymeta...id=&artid=13873

For min del blir Vreid det store, ettersom jeg bare hørt en plate av Einherjer (lånte den faktisk på bibloteket i Egersund) og Kampfar har jeg hørt minimalt av.

Mens vi var inne på det, noen plater eventuelt sanger jeg bør sjekke ut før jeg ser Kampfar?

Du misforstår. Vreid er søppel. Einherjer er verdens beste viking metal band.

 

Kampfar har noen knallgode låter:

 

Hymne

Norse

Troll, Død og Trolldom

Dødens Vee

Ravenheart

 

Og bare hør Tæring, tatt fra Skirnesmål. Ild skal brenne deg, tæring tære deg, troll skal denge deg!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hahaha!

 

Foreldrene dine kan ha vært i 16årsalderen da Einherjer ga ut debutalbumet sitt. Det var i 1996. Dersom de ikke fulgte så godt med i seksualundervisningen på ungdomsskolen så kan du ha blitt født samme året, og da burde du være ca 15 år nå. Hvis de i tillegg var ihugga Einherjer fans så forklarer det VELDIG mye. Enten det eller så er de tvillinger.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Han homo-morderen spilt vel i Einherjer, sant?

 

"troll skal denge deg"

 

den strofen må ha sittet langt inne.

 

ellers har jeg jo ment å hørt at den skiva "blot" skal være helt grei den. Så lenge jeg slipper Amon Amarth. Amon Amarth og en runde til med Valahalla Rising.

 

valhalla RISING. en runde til over rævva, da altså...

Endret av Loddpenge
Lenke til kommentar

vikingmetall er mest ideologi for de seriøse, og den likeste symfoniske metallen som er.

jeg synes den mest symfoniske metallen er for lettfattelig for en som ikke setter skilling over killing.

 

jeg verdsetter en og annen kamerat som hører på symfo-metall fordiom da.

 

vil påstå at symfonisk metall er mer jordnær og desto mer skrall den bli, desto mere metafysisk er den...

 

vikingmetall er for karer med gjødsel i snusdåsa si. nikotingholdig gjødsel, that is.

Endret av Loddpenge
Lenke til kommentar

http://www.heavymeta...id=&artid=13873

For min del blir Vreid det store, ettersom jeg bare hørt en plate av Einherjer (lånte den faktisk på bibloteket i Egersund) og Kampfar har jeg hørt minimalt av.

Mens vi var inne på det, noen plater eventuelt sanger jeg bør sjekke ut før jeg ser Kampfar?

Du misforstår. Vreid er søppel.

 

Hvorfor blir de med dårlig musikksmak alltid hakket på av de med god musikksmak?

 

:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det bra viking metal? Eneste som er halvveis kult er Bathory med Hammerheart.

 

Jeg digger mange av de såkalte viking metal-bandene, men selve sjangeren er jo en spøk med tanke på at det spriker fra heavy til doom til black metal, og sikkert mye mer. Men gammel Enslaved, Bathory, Falkenback, Moonsorrow, Ereb Altor, Forefather, Gjallarhorn, gammel Helheim, Nachtfalke, Thyrfing, Borknagar, Graveland og sikker flere, er i allefall band som blir regnet som viking metal og som har gitt ut kjempeskiver.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RFFmDsxEhPM

Drøyt fet låt fra ei drøyt fet skive. Sprøtt deilig vokal!

Lenke til kommentar

Finnes det bra viking metal? Eneste som er halvveis kult er Bathory med Hammerheart.

 

Jeg digger mange av de såkalte viking metal-bandene, men selve sjangeren er jo en spøk med tanke på at det spriker fra heavy til doom til black metal, og sikkert mye mer. Men gammel Enslaved, Bathory, Falkenback, Moonsorrow, Ereb Altor, Forefather, Gjallarhorn, gammel Helheim, Nachtfalke, Thyrfing, Borknagar, Graveland og sikker flere, er i allefall band som blir regnet som viking metal og som har gitt ut kjempeskiver.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RFFmDsxEhPM

Drøyt fet låt fra ei drøyt fet skive. Sprøtt deilig vokal!

 

Borknagar = helgreit her i gården.

Lenke til kommentar

Finnes det bra viking metal? Eneste som er halvveis kult er Bathory med Hammerheart.

 

Jeg digger mange av de såkalte viking metal-bandene, men selve sjangeren er jo en spøk med tanke på at det spriker fra heavy til doom til black metal, og sikkert mye mer. Men gammel Enslaved, Bathory, Falkenback, Moonsorrow, Ereb Altor, Forefather, Gjallarhorn, gammel Helheim, Nachtfalke, Thyrfing, Borknagar, Graveland og sikker flere, er i allefall band som blir regnet som viking metal og som har gitt ut kjempeskiver.

Hører lite på de bandene der. Gammel Graveland synes jeg har endel bra, men det er vel mer rein bm. Eneste Enslaved albumet jeg har er Vikingligr Veldi og synes ikke den er det helt store heller, helt ålreit liksom.

 

Nye Urfaust låta er helt konge forresten, noe alle burde høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...