Gå til innhold

Tran slåss mot utvisning fra Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Send ham tilbake der han kom fra

9613712[/snapback]

 

Selv om han har bodd i lander i 15 år?

 

 

Synes det litt på kanten jeg.

 

 

 

Greit at asylsøkere gjerne kan sendes hjem hvis de begår noen lovbrudd mens de søker asyl i norge, men han karen her har jo bodd en del år i norge.

Lenke til kommentar

Minner om Vidar Kleppe sin kommentar under en lignende sak for et par år siden.

En ung herremann hadde fått oppholdstillatelsen sin avslått, og var på vei til sitt fødeland. Jeg husker ikke helt navnet på denne mannen, men la oss kalle han for Åge. Det var demonstrasjon på skolen der, og de fremmøtte ropte "Åge skal hjem". Vidar Kleppe stod i bakgrunnen og observerte, og da et TV-team spurte om han hadde noen kommentar mot demonstrasjonen, så svarte Kleppe: "Jammen, han skal jo hjem". Syntes Kleppe generelt er uspiselig, men denne falt litt i smak.

 

Nei fra spøk til alvor, myndighetene har vedtatt å sende han ut. De har gått gjennom en grundig saksprosess. Fyren er straffedømt. Hvorfor skal akkurat HAN få bli?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal akkurat HAN få bli?

9613834[/snapback]

 

 

Fordi han har bodd her såpass lenge, og er ingen asylsøker..?

9613852[/snapback]

Vel vi vet alle at straffesystemet i norge ikke fungerer og jeg tror at staten også vet det innerst inne og at på grunn av dette er det og sende ham ut eneste logiske løsning. Ikke optimalt men det smarteste.
Lenke til kommentar

Det høres ut som en selvmotsigelse.

Han er straffedømt grunnet skyting og drapsforsøk på et utested, han er ikke asylsøker og har ikke norsk statsborgerskap.

Tar man bort det straffbare forholdet så stiller saken seg annerledes men nå er handlingen nå engang begått.

For å svare litt tåpelig så skulle han ha tenkt på det før han drog med seg skytevåpen på baronessen i Oslo.

Lenke til kommentar

Straffedømte Hieu Hiep Tran soner en dom på 11 år etter at han gikk amok med skytevåpen utenfor et utested i Oslo i 2001. Mandag møtte han igjen i tingretten.

 

Ut me'n. Slike folk trenger vi ikke. :thumbdown:

 

Liten statusrapport angående det han fikk til. Tror han skal være veldig glad for at ingen døde. Ikke at jeg tror at han egentlig bryr seg noe om det da:

 

* En 36 år gammel mann som fikk skuddskader i brystet, skal opereres i løpet av søndagen, og hans skader betegnes som alvorlige ifølge Ullevål sykehus.

 

* En 53 år gammel mann som ble brakt til Aker sykehus etter skyteepisoden, fikk skuddskader i begge bein, og skadene hans betraktes også som alvorlige.

 

* En mann på 40 år som ble skutt i en arm, betegnes også som alvorlig skadd ifølge vakthavende ortoped Bjørn Iversen ved Aker sykehus.

 

* Den 36 år gamle dørvakten som kastet seg over en 34 år gammel kvinnelig gjest for å beskytte henne mot skuddene, fikk skuddskader i begge bein på lår og legg. Han er operert og skadene betegnes som lette.

 

* Den 34 år gamle kvinnen, om var en av de første som ble truffet av skuddene, fikk skuddskader i buk og i en arm, og hun er også operert. Skadene betegnes som lette.

 

* En sjette skadd, en mann på 22 år, ble lettere skadd i skyteepisoden, men ble dimittert etter et besøk på legevakta. I tillegg fikk en sjuende person små skader i en arm fra en rikosjett fra et av skuddene. Mannen befant seg utenfor en annen pub i Stortingsgata da skytingen fant sted.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1125068

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Han hadde allerede fått avslag på statsborgerskap grunnet tidligere anmerkninger på rullebladet lenge før han gikk berserk i Oslo sentrum.

9614148[/snapback]

 

 

 

Det er de beste for alle parter at folk soner i de landet der de har statsborgerskap. Jeg kan se at dette rammer familien hans og det er synd. Men , det går ikke hvis vi skal gi noen uten Norsk Statsborgerskap rett til å sone her og andre. Jeg mener det er kommet i gang en ordning slik at eksempel Litauer må dra hjem og sone nå ....Dette betyr også at vi bør kjempe for folk med Norsk statsborgerskap skal få sone her ...Om de ønsker de i stenden for Brasil e.l

Endret av Plosj
Lenke til kommentar

Hallo.. har man kommet til norge så skal man faen'ma respektere lovene..

og når man går amok med en pistol bare fordi han ikke kom inn på enpub eller hva nå det var så er man litt koko. Hvorfor skal Norge beholde sånne folk som han? Har en utlending begått noe alvorlig kriminelt så mener jeg at personen burde bli sendt ut etter eller med engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...