Gå til innhold

- Steve Jobs lurte meg


Anbefalte innlegg

Så du mener at når prisen går ned på et produkt, så bør produsenten være nødt for å gi deg et bedre produkt? Ærlig talt.

9611972[/snapback]

Faktisk litt.

 

Hun fikk jo kun 100$ som hun kun kunne bruke på Apple sin nettbutikk...

9614047[/snapback]

 

Når man kjøper et produkt bærer man risikoen for prisnedgang, det er noe man må leve med.

 

At hun fikk noe som helst er kun goodwill fra Apple, de kan ta nøyaktig den pris de føler at produktene deres er verd. Liker du ikke prisen, prøv å prute eller la være å kjøpe produktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man kjøper et produkt bærer man risikoen for prisnedgang, det er noe man må leve med.

 

At hun fikk noe som helst er kun goodwill fra Apple, de kan ta nøyaktig den pris de føler at produktene deres er verd. Liker du ikke prisen, prøv å prute eller la være å kjøpe produktet.

9614312[/snapback]

 

Det er faktisk ikke så enkelt. I Norge er det ulovlig å senke prisen til en vare betydelig etter kort tid, uten å komme med en form for økonomisk kompensasjon. Jeg kan huske lignende saker her i landet.

 

Når det er sakt så er jo dette kravet helt tåpelig. Enda værre er det at det blir en nyhet. Hvem som helst kan prøve å saksøke hvem som helst for hva som helst, også i Norge. Men det betyr ikke en gang at saken vil komme opp i retten.

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke så enkelt. I Norge er det ulovlig å senke prisen til en vare betydelig etter kort tid, uten å komme med en form for økonomisk kompensasjon. Jeg kan huske lignende saker her i landet.

9616717[/snapback]

 

Nå må jeg nesten spørre, hvor kan jeg finne denne loven eller regelen?

 

Om jeg produserer et produkt som selges i mine butikker til 1000 kroner en uke og neste uke velger å sette ned prisen til 500 kroner. Vel, ingen kan stoppe meg og du som kunde har vitterlig ikke krav på kompensasjon for å kjøpt produktet da det kostet 1000 kroner. Vennligst finn frem disse lignenede sakene fra Norge som du nevner.

 

Et annet eksempel, jeg handler på Rema 1000 hver uke og kjøper da f.eks. en fire-pakning med Cola til 40 kroner. Neste uke jeg er innom er prisen satt til 28 kroner uten noe videre forklaring. Tror du jeg får igjen mellomlegget?

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Hun er også særdeles misfornøyd med at Apple ikke tilbyr henne å bytte ut 4 GB-utgaven med 8 GB-utgaven.

Hun sa mye dumt, men her er jeg enig med henne. 8 GB-utgaven koster nå like mye som 4 GB-utgaven kostet for noen uker siden :hmm:

9611886[/snapback]

Så du mener at når prisen går ned på et produkt, så bør produsenten være nødt for å gi deg et bedre produkt? Ærlig talt.

9611972[/snapback]

Det tok jo kun noen få uker før prisen gikk ned.

 

Hun kunne jo gi dem 100$ og fått en 8gb.

9613626[/snapback]

 

Nå må folk faen meg skjerpe seg. Om prisene synker på et produkt du kjøpte for 1, 2 eller 346,700 dager siden, så TOUGH LUCK. Sånt skjer. Er faen meg hverken butikken, produsenten eller mor di som skal betale noe i mellom eller bytte noe som helst med deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...