Gå til innhold

Litt info om tatoo?


MrUrge

Anbefalte innlegg

Halla

 

Jeg er 16 år og vil ha tatoering..

Hvis jeg skal ha, skal jeg ha bak på underarmen, det skal stå tobbe (kallenavnet mitt i alle år) i enten china, thai eller lord of the rings skrift. Men, noen ting lurer jeg på:

Hvor mye koster det sånn ca?

Hva synes jenter om dette?

Hvor gammel må man være?

Hva er sjangsene for at jeg angrer?

 

 

Jeg har også noen foreldre som ikke liker dette, men jeg skjønner ikke hvorfor. Spurte hva som komt til å skje hvis jeg kom hjem med tatoo, og da sa mamma at dem ikke skulle betale førerkortet mitt :S

 

Hva burde jeg gjøre? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt sikker på at man må være 18?

Trodde jeg hadde hørt at man kunne være 16 og :S

9608967[/snapback]

Skrev at man må ha tillatelse fra foresatt hvis man er under 18, men hvis du drar til f eks Polen så er det null problem å få noen til å tatovere deg.

9608995[/snapback]

 

Hadde liksom tenkt til å ta det i Norge

Lenke til kommentar

Jeg vil tro sjansen for at du angrer er ganske skyhøy. Du vil modnes mer enn du klarer å forestille deg de neste 10-15 årene, og særlig de turbulente tenårene kommer man ofte ut av som en ganske annen person enn man var da man gikk inn. Jeg ville ikke tatt en eneste tatovering før jeg var 25; de kan ikke nekte 18-åringer, men de burde. Skal du plent ha ville jeg tatt noe kjempenøytralt på f.eks. overarmen eller et annet sted som er lett å tildekke, men ikke noe slikt som "Tobbe".

Hva jenter synes om slikt varierer, du må nesten tenke selv hva slags jenter du er ute etter å imponere.

 

Dette er i hvert fall ikke noe å miste gratis-lappen over. Vedder 10 push-ups på at du om to år kommer til å tenke tilbake på det som en teit ide. Mennesker er unike nok i massevis og burde ikke trenge å permanent-male seg selv på kroppen for å demonstrere det. Sier ikke at all tatovering er tåpelig, men det skal veldig mye til før det blir kult, og ideen din virker blodharry, sorry. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg vil tro sjansen for at du angrer er ganske skyhøy. Du vil modnes mer enn du klarer å forestille deg de neste 10-15 årene, og særlig de turbulente tenårene kommer man ofte ut av som en ganske annen person enn man var da man gikk inn. Jeg ville ikke tatt en eneste tatovering før jeg var 25; de kan ikke nekte 18-åringer, men de burde. Skal du plent ha ville jeg tatt noe kjempenøytralt på f.eks. overarmen eller et annet sted som er lett å tildekke, men ikke noe slikt som "Tobbe".

Hva jenter synes om slikt varierer, du må nesten tenke selv hva slags jenter du er ute etter å imponere.

 

Dette er i hvert fall ikke noe å miste gratis-lappen over. Vedder 10 push-ups på at du om to år kommer til å tenke tilbake på det som en teit ide. Mennesker er unike nok i massevis og burde ikke trenge å permanent-male seg selv på kroppen for å demonstrere det. Sier ikke at all tatovering er tåpelig, men det skal veldig mye til før det blir kult, og ideen din virker blodharry, sorry.  :)

9609152[/snapback]

 

Hehe, for det første, hva er så ille med tobbe?

Har ikke tenkt til å ta det for å imponere jentene, men lurte bare på om hvis de synes det er veldig stygt/teit eller no så hadde jeg ikke giddi, for.. ja, jeg skal jo finne meg ei dame en gang :p Jeg vil ta det fordi _jeg_ synes det er fett, men... Er jo litt i tvil, og det er en grunn til at jeg spørr her.

Lenke til kommentar

Det er ikke fett. Legg det fra deg. :)

Ikke fordi det er noe i veien med kallenavnet ditt, tvert imot, "Tobbe" er en koselig ting å hete, men uff. Rent umiddelbart virker det rett og slett lite stilig. Litt som Ronny som kjører lastebil med navnet sitt i gull-eller sølvskrift på døra. Pent, ikke sant? :roll: Du vil vel ikke være en slik lastebil?

 

Folk som skriver navnet sitt på ting er altså lastebilsjåfører, barnehageunger og stressa familiemødre som bestiller nametags fra Nytt & Nyttig og føler seg himla smarte.

 

Nytten man eventuelt ville hatt av en slik tatovering ville jo vært en samtaleinnleder overfor noen man kunne ha lyst til å parre seg med, og tror du virkelig en jente ville sett navnelappen din og sagt "jasså, du heter Tobbe?" Jeg tror heller hun hadde sett en annen vei og flirt med seg selv under solhatten.

 

Nei, la det ligge.

Lenke til kommentar
Det er ikke fett. Legg det fra deg.  :)

Ikke fordi det er noe i veien med kallenavnet ditt, tvert imot, "Tobbe" er en koselig ting å hete, men uff. Rent umiddelbart virker det rett og slett lite stilig. Litt som Ronny som kjører lastebil med navnet sitt i gull-eller sølvskrift på døra. Pent, ikke sant?  :roll: Du vil vel ikke være en slik lastebil?

 

Folk som skriver navnet sitt på ting er altså lastebilsjåfører, barnehageunger og stressa familiemødre som bestiller nametags fra Nytt & Nyttig og føler seg himla smarte.

 

Nytten man eventuelt ville hatt av en slik tatovering ville jo vært en samtaleinnleder overfor noen man kunne ha lyst til å parre seg med, og tror du virkelig en jente ville sett navnelappen din og sagt "jasså, du heter Tobbe?" Jeg tror heller hun hadde sett en annen vei og flirt med seg selv under solhatten.

 

Nei, la det ligge.

9609208[/snapback]

 

Det er jo litt av meninga at jeg skal ha det i China eller Lord of the Rings skrift da, da står det jo ikke Tobbe klart å tydelig, for ikke mange i Norge skjønner china eller LotR skrift. Men hvis jeg ikke skal ha tobbe, hva burde jeg heller ha? Har tenkt litt på det, men finner ikke no setning eller ord jeg vil ha. Kanskje en figur? :S

Lenke til kommentar

Hadde det blitt så mye bedre med "Ronny" i alvisk på lastebildøra? Nei, det hadde det ikke. Angående hva du eventuelt vil ha på armen kan du sikkert også vente med å bestemme deg for, den dagen du blir gammel nok kommer du uansett sikkert til å ville ha noe annet enn det du bestemmer deg for i kveld. Alt det kan tenkes du muligens kommer til å skifte mening om gjennom livet bør utelukkes, og da sitter man ikke igjen med mye, om noe.

 

Selv vurderte jeg å blåse opp "ikke tjenestedyktig"-stempelet man får i vernepliktsboka og svi det inn på kroppen en plass, men det ble med tanken. Det hadde kanskje vært litt kult.

 

Før du spør om tribal: Nei.

 

Så vidt jeg husker jobber Psilocybe her på forumet på en tattis-sjappe, han kan kanskje komme med noen tips.

Lenke til kommentar

Hiver meg på diskusjonen.. Må si meg enig med de fleste innleggene over, å tattovere et kallenavn er "risky", spesielt på en så eksponert plass.

I mine øyne er også underarmen på vei til å bli "played out", av den grunn at det er alt for mange som har dette. Tattovering er absolutt ikke noe du bør ta uten å tenke deg om. Husk at du skal hilse på eventuelle sjefer med hånden, da tar det seg ikke godt ut med "tobbe" på hånden..

Selv har jeg en Metallica ninja-stjerne bake på skulderplaten. Angrer ikke ett sekund på at jeg tok denne, og plassen er også mulig å skjule når jeg ikke har behov for å vise den frem. Jeg tok denne med tanke på at jeg har blitt inspirert av musikken dems, og at ved å ta denne gjør jeg noe spesielt, som definerer meg, osv.. Jeg ventet også til jeg var over 20 år før jeg tok den. Ca 15x15cm kostet meg 1200kr (på Kreta)..

Og de jentene som har sett denne har likt den meget godt (;)), men når de allerede har meg i bar overkropp der, så er vel ikke det definerende for hvordan de oppfatter meg allikevel.. (ehehe).

 

Poenget - Legg dette prosjektet på is, tenk deg om.. Se etter andre motiver, og andre plasser å ta den..

 

Ble masse pjatt her, men håper det er hjelpsomt :)

Endret av plaank
Lenke til kommentar

What plaank said.

 

EDIT: Er du i tvil så drit i hele greia. Jeg skal ta tattoo selv, og har sett etter det i et år nå. Men har noen kriterier. Null farger og det skal være på et sted som ikke synes når man har f.eks skjorte på. Og armene skal kunne brettes opp.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...