Gå til innhold

Fått meg XBOX! Hvilke spill bør jeg kjøpe?


TheHead

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så har jeg fått meg X-box 360 :w00t:

 

Men... nå lurer jeg på hva slags spill jeg bør kjøpe?

 

Derfor trenger jeg litt anbefalinger fra de litt mer erfarne x-boxerne her på forumet.

 

Svar gjerne på disse spørsmålene:

 

Hva er ditt favorittspill?

Hvorfor?

Hvor bra er grafikken?

Hvor "slitesterkt" er spillet? (hvor fort blir man lei av det)

 

Post gjerne en link til spillet hvis du gidder :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halo 3 er vanvittig bra multiplayer, og er et av de bedre spillene ute, uansett platform.

Gears of War er fullt av blodsprutende og kroppsdel-slengende action fra start til slutt. Og veldig god multiplayerdel!

Bioshock er hands down noe av det beste jeg har sett. Eneste som trekker ned er gjespillbarheten, den er ikke spesielt bra.

 

Kjøp disse tre, og du er garantert sikret en god stund fremover.

(Alle tre har utmerket grafikk)

Lenke til kommentar

Forutenom de som er nevnt kan jeg nevne Saints Row, Dead Rising, Oblivion, G.R.A.W. 1 & 2, Crackdown, Lost Planet, Forza Motorsport 2, Project Gotham Racing 3, Test Drive Unlimited og Fight Night Round 3. tothegame, gamespot og ign er gode sider til å finne screenshots og info om spillene, og gamerankings lister opp gjennomsnittscoren det har fått fra de største største spillsidene.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Crackdown ja.

 

Det eier ikke historie, den lille historien som er blir fortalt gjennom vinduer med bilder, tekst og dialog og kjøringen er arkade av millioner.

 

Men hvem har vel ikke i løpet av noen GTA timer drømt om at de kunne hoppe fra den høye skyskrapen der eller hoppe opp på det taket der, som er akkurat bortenfor hva du kan nå. Vel, med Crackdown kan du det. Du spiller jo en superagent som kan utvikle seg til en enda mer super agent. Du kan i starten så vidt løfte en søppelkanne, du sikter dårlig, du kjører værre enn bestemor på 90 med dårligsyn og utgått sertifikat og du når du sprenger en granat er det som å kaste en kinaputt.

 

Men så utvikler du deg, du kan hoppe høyere, skyte mer presist, kjøre bedre (om det er mulig i det spillet), sprenge bedre og løfte tyngere. Og ikke minst, du kan hoppe fra tak til tak som Spiderman.

 

Jeg har koset meg mye med Crackdown, det er ikke noe for de som er ute etter en god historie, men det er noe morsomt og vanedannende ved det. Samt at det er meget tilfredstillende å sende en ond skurk i bane rundt jorden med et velplassert spark i baken.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jeg vil varmt anbefale Blue Dragon. Holder på med det nå. Det er et adventure/rpg ala final fantasy med mange timers underholdning. Vanvittig anime grafikk og en god historie.

 

Anmeldelse av Blue Dragon fra gamereactor

http://gamereactor.no/anmeldelser/110184/Blue+Dragon/

 

Andre spill å anbefale(som ikke er sakt) må kanskje være fifa 08, hvis du liker fotballspill. Da kan du også melde deg på en online liga på serie360.com

Endret av mom015
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil anbefale følgende spill til 360-en:

 

Gears of War

Ansett av mange som det første "killer app"-spillet til 360, og med god grunn. Spillet har en utrolig god grafikk (som ikke mange har klart å overgå ennå, selv ett år etter spillets release), artig gameplay og en historie som er... vel, so-so.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en sucker for co-op i spill, og her scorer Gears of War høyt. Spillet er veldig bra tilrettelagt for denne typen spilling, og når du er ferdig med campainen kan du forvente mange timer morro med spillet som er det 2. mest spilte på Xbox Live om dagen.

 

Kan kjøpes for 299,- på Elkjøp.

 

Halo 3

Spillet har fått gode kritikker hos pressen, og variert mottagelse hos spillere, men jeg synes virkelig dette er et knallgodt spill. Grafikken kan nok ikke måle seg mot Gears of War, men presenteres på en meget fin måte og du får se kart og områder langt større enn de i Gears of War.

Dette spillet har også mulighet for opptill fire spillere både over systemlink og Xbox Live, og dersom du har mulighet er dette måten å spille gjennom spillets campain på. Spilte spillet gjennom på normal første gang med en kamerat, men spillet ble langt morsommere på legendary med tre stykker.

Halo 2 var jo det mest spilte spillet på Xbox Live frem til Gears of War kom i fjor, og da kommer det vel ikke som en overraskelse at Halo 3 tok tilbake sin rettmessige trone. Mange muligheter i multiplayer, og gjevt over et meget godt gjennomført spill.

 

Kan kjøpes for 399,- på Elkjøp.

 

Guitar Hero 2

Trolig det spillet jeg har spilt mest på min 360 til nå, og her har du muligheten til å utfolde deg som rockestjerne, selv om dine musikalske talenter er heller begrenset.

Moro i festlig lag, moro alene og på tross av en kanskje noe brutalt learning curve er det et spill som absolutt er verdt å sjekke ut, og muligheten til å spille Free Bird er nesten verdt spillet i seg selv.

Spillet begynner å bli virkelig fett når du beveger deg over på hard (ikke fortvil om dette ikke sitter til å begynne med, det tar mye trening)

 

Koster litt mer enn andre spill, ligger vel på rundt 800,- da det følger med en gitarkontroller, men jeg synes det er vel verdt pengene.

 

Crackdown

Et veldig åpent spill av GTA-typen, men som gjør sin egen tvist på ting ved å gradvis gi deg superkrefter. Dette er omtrent like tøft som det høres ut, da du får muligheten til å hoppe fra skyskraper til skyskraper mens du skyter om deg med raketter og kaste rundt deg med biler.

 

Du bør dog ikke forvente mye til historie ("Disse gutta er like kjipe som dagen er lang, du er purk og må derfor ta samtlige av dage. Tut og kjør!"), men spillet har en herlig flyt og veldig artig gameplay. Spillet støtter også co-op over Xbox Live.

 

Fåes kjøpt til 349,- på nettet.

 

Project Gotham Racing 3

I mine øyne det sterkeste spillet i Xbox 360 sin launch line-up, og på tross av at spillet snart er to år gammelt er det forsatt et knallgodt bilspill. Synes Bizarre Creations har klart å lage en perfekt miks av arkade og simulator, uten at det heller for mye mot noen kant og det resulteter i et gameplay som er lett å sette seg inn i, men noe vanskeligere å mestre fullt ut.

 

Enspillerdelen er meget god, og vil gi deg mange utfordringer og mange, mange timers underholdning og spillet er også meget bra via Xbox Live og har et par byer med uendelig mange banekombinasjoner å kjøre på.

 

Spillet er å få kjøpt til rundt 199,- (om ikke billigere) i de fleste butikker nå om dagen.

 

 

 

Dette var de spillene jeg kom på i farten, og som du ser har jeg lagt mye vekt på Xbox Live, fordi jeg mener dette er en av Xbox 360 sine største styrker. Når du registrerer deg på Xbox Live for første gang får du en gratis måned med Xbox Live Gold som lar deg prøve ut dette før du eventuellt går inn for å betale. Dersom du velger å ikke betale, blir du nedgradert til Xbox Live Silver, som lar deg gjøre alt Xbox Live har å tilby... med unntak av flerspiller over internett.

 

Håper dette var til hjelp :)

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Er så mange gode spill til 360'n at det er litt vanskelig å velge seg EN favoritt. Har flere jeg;

Dead Rising - Her er det zombie slashing på et digert kjøpesenter. Og med flust av forskjellige våpen og forskjellige måter å kverke zombiene på, har man mange timer med herlig underholdning foran seg. Kan være litt frustrerende i begynnelsen, men det tar seg voldsomt opp etterhvert.

 

Saint's Row - Rett og slett en GTA kopi, men en meget vellaget sådan. Mange artige side missions gjør at dette spillet aldri blir kjedelig. En perfekt opplading til GTA4 og Saint's Row 2 som kommer neste år.

 

Andre favoritter er Gears of War, Crackdown, Bioshock, Forza 2, Halo 3, Colin McRae Dirt, Virtua Tennis 3, Lost Planet.

Lenke til kommentar

Gears Of War!

Drit fett gameplay og veldig barskt på Live.

 

Selv om det er lineært (sp) så er det alikavel gøy å spille igjennom flere ganer pga gameplayet (synes jeg).

I motsetning til Halo3 som jeg alltid har vært "fan boy av" som jeg ikke har spillt igjennom mer enn en gang. Men det er også fett, spesielt på Live.

 

Etter å ha spillt en del på COD4 Betaen så har jeg stor tro på det også. Det er minst like fett som Gears på Live, og grafikken var (etter min mening) bedre enn Gears of War sin.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...