Gå til innhold

Problemer med MIDI keyboard

Jarli

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp Line6 KB37 (kombinert lydkort og MIDI keyboard).

Lydkortet fungerer helt fint men jeg føler at keyboardet reagerer altfor treigt når jeg spiller raskere synth-melodier. Hele pakken er koblet til PC-en med USB 2 kabel.

Noen som kan hjelpe? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker ASIO, som forøvrig kan nevnes at ble utviklet nettopp for å gjøre slike buffer-forsinkelser så små som mulig, så må du endre ASIO-bufferen som er øverst til høyre i kontrollpanelet der. Men merk at CPU-bruken vil øke betraktelig når du setter ned bufferstørrelsen, så du må eksperimentere deg fram til det beste forholdet mellom forsinkelse/CPU-bruk. :)

PS. For at ASIO-bufferstørrelsen skal ha noe innvirkning på forsinkelsen er det en forutsetning at du bruker ASIO som lyd-API istedet for f.eks DirectSound o.l.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd å stille bufferforsinkelsen mindre men hver gang jeg skrur på PC-en etter å ha gjort dette er det gått tilbake til slik det var før. Det gjelder også for programmet jeg bruker, Sonar 6 Home Studio, hver gan jeg går inn i det må jeg velge hvilken midi "kilde" det skal spilles inn fra og innstillinger for soft synth må jeg også endre hver gang.

Endret av Jarli
Lenke til kommentar

Trenger virkelig hjelp med dette her!

Har også hatt litt problemer med at hver gang jeg skal spille inn gitar oppstår det hakk i innspillingen, slik at det høres helt forferdelig ut.

Endret av Jarli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...