Gå til innhold

Anews Oktoberfest - Nikon D70, D200 og Sigma 30/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å glemme kameraet hjemme da jeg gikk på jobb i dag - dermed kom jeg meg ikke ut med kameraet før etter mørkets frembrudd. Det ble ikke det helt store, men en 30 sekunders eksponering av Akerselva under en bro, hvor en and bestemte seg for å svømme gjennom bildet, ga meg et utgangspunkt for et litt trippy bilde.

 

Dagens låt: The Red Krayola - Transparent Radiation.

 

205695103-L.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Kamerater! Det er på tide med litt hard core marxistisk visesang - dagens låt er fra Knutna Nävars "Svarta listornas folk", utgitt på Proletärkultur, plateselskapet til broderfolkets svar på AKP (ml), KPML( r ), i det herrens år 1973.

Vi snakker sjølproletarisering på høyt nivå: I alla länder

 

En blågul flagga eller stjärnbanneret

det är inte våra symboler

Våra huvudstäder är Peking och Tirana

Där vajjar den röda fanan

Kring den kan vi alla samlas

och ingenting får stoppa oss

 

Aight?

 

206182695-L.jpg

Ikke det mest spennende bildet, men jeg måtte få Knutna näver ut av blodet. :)

 

(Låta kan forøvrig lastes ned lovlig herfra: http://www.df.lth.se/~roubert/fsf/cd2/track23.mp3)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jøss! Noen likte det... :) Personlig syns jeg det er litt kjedelig - hadde noen litt mer radikale komposisjoner, men gikk for en som var litt rett på, siden det passer best til stalinistisk visesang. :) Må jo forsøke å holde meg litt til konseptet. Jeg er mest misfornøyd med lyset, men fant ut at lyset aldri kommer til å falle riktig på den fordømte pipen uansett, så da fikk det bli mot solen (som uansett er under dette bildets horisont).

 

Dette er ganske riktig en gammel fabrikk langs Akerselva - trolig et gammelt veveri - men i dag er det ikke mye klassekamp der - det er lokalene til Gastronomisk institutt. :)

Lenke til kommentar

For de som ikke skjønte det, så ble altså gårsdagens bilde postet ca. 30 sekunder før vi dro avgårde til Rikshospitalet for å avslutte et ca. 9 måneder langt prosjekt:

207233944-L.jpg

 

Dagens låt: Talib Kweli - Joy

 

f/2.0, SB-800 bouncet fra taket.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...