Gå til innhold

Anews Oktoberfest - Nikon D70, D200 og Sigma 30/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for lykkeønskninger etc, både i tråden og på PM. :) Dette er altså mitt tredje og, får vi tro, siste barn. :)

 

Det blir en kamp å holde dette fra å degenerere til "dagens-familiebilde-tråden", men på ett eller annet tidspunkt må jo alle tre samles til et "alle-barna-portrett", som kan kvalifisere til print fra JP.

 

Uansett - (gårs)dagens første familiebilde, får sitt navn fra Ramones - We're a Happy Family:

208123824-L.jpg

Hadde det vært et portrett av kona, hadde trolig tittelen vært I Wanna Be Sedated... :)

 

Dagens andre bilde - fra i dag - er et litt tøvete snapshot, men jeg hadde lyst på et bilde som passet til Bikini Kill, så her er Rebel Girl:

208124461-L.jpg

 

Nå har jeg to ukers velferdspermisjon fra jobben - får håpe det blir anledning til å ta noen litt mer interessante bilder. :thumbup:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Skal man kjøpe bare en CD i år, så bør det være This Is My Drug Hell med My Drug Hell. Uten tvil en av tidenes beste, og nettopp nyutgitt.

Dagens låt er selvsagt hentet fra This Is My Drug Hell: Girl at the Bus Stop.

 

Jeg likte dette - selv om hun kanskje forsvinner litt i s/h konverteringen, så var det en bra komposisjon.

 

Og gratulerer med nyfødt baby! :)

Endret av marekz
Lenke til kommentar

Ny takk til alle nye gratulanter. :)

Jeg antar at du krever at barnet skal hete Sigma ;)

Med tanke på at jeg omtaler Sigmaen som objektivet jeg hater å elske, så tror jeg nok ikke det. :) Katinka er navnet.

 

Her er gårsdagens bilde, som jeg ventet med å legge ut siden det ble litt lite anonymt ifht. bildet jeg deltok i fotokonkurransen med.

 

Dagens låt: 13th Floor Elevators - Levitation

209535498-XL.jpg

f/9, 1/500 sek. og SB-800 fill.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Vignetteringen er rett og slett kraftig negativ vignetteringskorreksjon i Bibble. :) Det måtte liksom til for å løfte bildet - f/9 medførte en litt for rotete bakgrunn for min smak, så jeg brukte vignetteringen til å styre blikket.

 

Her er dagens bilde - dessverre hadde jeg enten dårlig lys eller dårlig tid i dag, så det ble ikke noe særlig.

 

Dagens låt: Talib Kweli - Broken Glass (en favoritt!).

209906047-XL.jpg

Lenke til kommentar

Ble ikke noe særlig? Jeg syns ærlig talt dette er det beste du har prestert så langt i oktoberfesten, og det er et strålende bilde! Det ser riktig gammelt og møkkete ut, slitent og kjørt og ferdig. Det har et så lekkert preg over seg at det er vanskelig å ta øynene vekk fra det. Strålende arbeid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...