Gå til innhold

Helgemoro: Lama V3 R/C-helikopter


Anbefalte innlegg

_Talon_: Vel og vel, det jeg gjorde var å lage en tråd på rcgroups.

Og spurte rett og slett hva de anbefalte:

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=713524

 

Taler vel for seg selv. De folkene der inne har veldig lang erfaring :)

Stoler mer på dem.

 

Ok, thanks for the knowledge!

 

I decided to got for a HB-FP, because of:

 

1. Less expensive.

2. A good learning heli before I get a CP

3. Easy to set up.

4. Durable.

5. Easy to maintain.

 

Det som er med FP er, den koster 600+- kr. Og en person som såvidt har flydd lama.

For så å gå over på et enrotors system til 5-6 tusen. Med CP setups og det hele.

 

Så fly FPen til man kan nose-in.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, det opptil den enkelte å gjøre sine egne valg. Men jeg kommer aldri i verden til å anbefale deg samme veien som du fikk. Har i etterpåklokskapens navn sett at mitt innkjøp av en FP for mange år siden var rett og slett bortkastet.

 

Still samme spørsmål på MFN, og du vil få et annet svar. Greit nok at en FP er enkel å sette opp og enkel og vedlikeholde. MEN, du betaler for et helikopter som du kommer til å bytte ut rimelig kjapt. Du kan glemme selv den enkleste akrobatikk (noe de fleste sikter til når de starter i hobbyen) med en FP. Ergo har du brukt penger på et helikopter du kan omtrent kaste når du er blitt så god til å fly at du trenger noe mer avansert. Så hvorfor i det hele tatt kaste vekk penger?

Lenke til kommentar

Morsom tråd. Den går fra å diskutere billige lekehelikopter til "the real thing" 'koptere med CP (collective pitch, for de som ikke er klar over det).

 

Jeg har selv flydd heli en sommer, og det er en (dyr) hobby som anbefales for de med litt tålmodighet. Selv gikk jeg rett på et heli med CP, uten at det ble noe voldsomt problem.

 

Har du lyst å begynne i det små, kan selvsagt et helikopter som blir fremvist her, være en morsom start. Et fixed pitch heli er nok ikke helt det samme som "the real thing", men det er vel en grei og billig start for den som vil ha noe å fly på.

 

MEN, og dette er etter min mening VELDIG viktig. Det finnes et par viktige tips, som jeg egentlig anbefaler alle til å følge, om de vil begynne med helikopter i litt større skala;

#1 - Skaff deg en simulator. Om ikke noe annet enn en billig brukt, eller tilogmed gratis (FMS), bare for å trene på. Jeg started med FMS, lagde min egen signalkabel fra min Futaba-sender til PC-en og lærte meg stikkebevegelser (retninger osv) til jeg kunne sitte og tygge tyggis og hovre nose-in. Deretter investerte jeg i en litt dyrere sim (til ca en tusenlapp) og lærte meg litt mer avansert flyging (8-tall, hovring, landing, frem- og tilbake osv.) før jeg kjøpte meg et helikopter og fløy det. Det ble noen turer i løpet av sommeren, og "knock on wood", ingen krasj.

 

#2 - Finn en modellfly-klubb med aktive helikopeter-piloter! Det er ingenting som er vanskeligere å sette opp og lære seg å fly, enn et litt avansert CP helikopter. Kan du å fly modellfly fra før, er det selvsagt en fordel. Men, du vil dra veldig mye nytte av å få hjelp fra en erfaren pilot til å ta den første turen med helikopteret ditt og hjelpe deg med inntrimming.

 

#3 - IKKE la deg avskrekke av slike poster som jeg skriver. Om du har pengene klare og har veldig lyst, GO 4 IT! Jeg fløy fint en sommer og solgte det videre etterpå, og om du tar vare på sakene, får du igjen nok til at det ikke er et voldsomt tap.

Lenke til kommentar

en Walkera 5#6, 4ch

mest geniale inne-helie i denne prisklassen!

dette helie er svært lite (like stort som pico Z) men kan gjøre det samme som lama v3 bare 10 ganger mer elegant!

 

 

Hvor fikk du tak i det Walkera 5#6 helikopteret? :hmm:

 

Har sett litt rundt, men det er ikke så mange som har det. Tips?

9599945[/snapback]

 

du finner dem blandt annet på disse butikkene til veldi goe priser:

 

RC-fever

Miracle-mart

Toy-Easy

 

Det er kommet en ny versjon av 5#6 kalt 5G6

 

Disse butikkene er såkalte hong kong butikker. har kjøpt fra alle butikkene og de er til å stole på :thumbup:

om du var i tvil...

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar
De har også det veldig simple PicooZ:

sku_1252_1.jpg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1252

 

Det er 18.8$ og Free Shipping

 

 

Bestilte en sånn akkurat nå. Blir spennende se :)

9600049[/snapback]

 

Ikke bli skuffet om du ikke klarer å få det til å fungere skikkelig.

det er høy feil prosent på de. var faktisk et slikt et jeg starta med. 2 andre kompiser kjøpte også slike, men den ene fløy aldri uten å spinne og den andre knela veldig fort. min holdt ut i 2 dager før den ble skadet i et krasj.

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar

Ønsker du å begynne med rc-helikopter, anbefaler jeg å kjøpe X-UFO. Det er en meget robust sak med tilsvarende flyveegenskaper som et helikopter. Les en test her. (det domenenavnet var helt sykt latterlig).

 

Jeg har ikke en slik selv, da jeg svir av nok penger på rc-nitrobil og fly. Dog jeg har prøvd en slik, og det er vanvittig gøy. Det sies at om du klarer å mestre X-UFO, kan du i praksis å kontrollere et helikopter. Etter sigende fungerer de på samme måte med 4-kanalers kontroll og det hele. Ta en titt

for å se en videosnutt av saken i praksis, samt eksempel på hvor robust den er
Lenke til kommentar

Hei. For de som vurderer å begynne med, eller prøve seg innen denne sporten/ hobbyen, vil jeg anbefale folk å lese litt rundt. Da er det på sin plass å anbefale to av de nettsidene jeg drifter/ er med på å drive; modellflynytt.no (med forum.modellflynytt.no) og rcmarked.no

 

Førstnevnte er største nettsted i skandinavia innen fjernstyrt luftfart, og andremann Det største nettstedet innen kjøp/salg av rc relaterte artikler som helikopter, biler, båter, fly osv.

Endret av klausre
Lenke til kommentar
Hmm, sto for under 900,-, hvor i all verden er det hen? Har bare funnet den til 995,- (+ frakt), men ikke noe billigere enn det

9612231[/snapback]

 

se på f. eks. Miralce-mart

 

den koster der 69,90 USD + 40 USD i frakt.

Altså 110.00 USD = 592.345 NOK inkl. frakt

 

tar 1 til 1.5 uke fra du bestiller til den er hos deg. mulig mindre, alt etter hvor du bor i landet.

 

andre plasser er www.toy-easy.com, www.dealextreme.com, rc-fever.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...