Gå til innhold

Forby GTA3


Anbefalte innlegg

Noen andre som blir totalt oppgitt av dumme politikeres innlegg.

 

Viser til siste innlegg fra Laila Dåvøy (fra KRF seff) som mener GTA3 og lignende spill bør bli forbudt.

 

Jeg får bare lyst til å finne meg et nytt land uten KRF og andre gledesdrepere i. Noen som blir med?

 

Lenge leve ytringsfrihet og egenrådighet. Vi kan passe på oss selv!!!!

 

___

TV

 

[ Denne Melding var redigert av: tvika på 2002-01-07 12:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å forby høres ganske drastisk ut ja...

 

Men at vi ikke har et ordentlig system for aldersgrenser på dataspill her i landet er ganske langt bak mål når vi ser hva som blir sensurert av filmer.

 

GTA3 er en potensiell bestselger for PS2, mange unge spillere ned til 7-8 år vil få tilgang til det (det finnes mange slappe foreldre rundt om) og det er det faktisk grunn til bekjymring, spesielt siden vi vet så lite om virkningene av "cybervold".

 

Folk må selvfølgelig få velge selv (jeg er sjelden for å forby noe som helst), men mange foreldre kunne nok trenge en pekepinn for hva de kjøper til barna sine, derfor er ikke forslaget til sosialministerem helt ubegrunnet.

Lenke til kommentar

KrF har kommet med mange dumme utspill gjennom årene, og dette føyer seg bare inn i rekken. Forbud hjelper aldri mot noe som helst, og det eneste godeste Laila kan ønske å oppnå med et slikt utspill er vel å frata andre deres mulighet til å selv velge hva de vil gjøre på fritiden sin.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at bedrevitende bekymrede "foreldre" ser en kilde til vold som enkelt kan forbys, i motsetning til f.eks dagsrevyen (som kan være mye verre til tider)

 

Men det kan ikke nektes for at slike spill *kan* ha en negativ innvirkning på barnungdommer som er "på kanten" fra før...men det kan ikke rettferdigjøre å forby det

Lenke til kommentar

at GTA3 ikke er for småunger er eg enig med, men å forby det? Jaja, når en mindre voldelig versjon kommer ut i butikkene vil og muligens komme en liten patch som enabler all volden *fint* igjen.

 

Politikerne skal vere smarte folk, dei styrer jo ett helt rike tross alt. Et godt råd til dere alle "tenk før dere snakker" karer :wink:

Lenke til kommentar

Det artigste med det hele er at på alle nettavisene jeg har lest så står det "les vår annmeldelse av spillet" samtlige har gitt spillet 6er eller 5er.

Dette bare må være noe av det dummeste KRF har kommet med opp gjennom tidene!

Lenge leve Grand Theft Auto 1,2 og 3

Lenke til kommentar

Hvis de forbyr GTA3 vil dette igjen gå utover staten.

De som prøver å bekjempe "pirat-kopiering" av PC software og spill. GTA3 kommer jo garantert til å komme til norge. Er bare spørsmål om staten vil at ALLE skal skaffe seg en piratkopi eller om vi kan få gå å kjøpe den.

 

Det kommer til å få folk til å skaffe seg mod-chip til PS2'ene sine også. Noe som igjen gjør at de kan skaffe seg enda flere pirat-kopier istede for å kjøpe.

 

_________________

___________________

*FINN FLASKEALSEN!* =/

MSI K7T 266A Pro2

Athlon XP 1.4GHz +Zalman CU5001

512MB Apacer PC2100

Voodoo3 3500TV

IBM 60GXP 40GB

704/128 ADSL

 

[ Denne Melding var redigert av: FlaK på 2002-01-04 20:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke lov og kjøpe Unreal på Spaceworld. Jeg var gammel nok til å kjøpe det men dem nektet og selle det til meg. :sad: Får å få kjøpt spille måtte jeg ta med Mamma :sad: :sad: :sad: . De sa da til mor mi at det ikke tok noe ansvar vis jeg blei påvirka av det. Dette skjedde for noen år siden. Jeg unner ingen og ta med mora si for å kjøpe PC-Spill. :cry:

 

Men tilbake til KRF. Uansett vis dem forbyr salg av spill vil man alltid få tak i det. Jeg antar at mange på dette forumet driver med piratkopiering, det blir det samme som skjedde med Quake 2 i Tyskland, når dem ga ut den sensurete versjonen hadde "alle" den orginale versjonen. Vis det blir forbudt å kjøpe voldlige TV/PC spill i Norge kan man jo stikke til Sverige (Der er alt lov :cool: )

Lenke til kommentar

Syns det er bedre at kontrollen blir strengere...at de i butikken sjekker hvor gammel vedkommende er, fordi det er kjipt at de som er over 18 ikke får kjøpt det i Norge pga. noen kjipe foreldre som syns enkelte spill er for voldelige.

 

Jeg er ikke 18 enda så det betyr jo ikke en dritt, får jo alt piratkopiert da :smile:

Lenke til kommentar

Hei, har hørt at det har kommet en litt ikke fullt så lovlig PC versjon av GTA3.

 

Dere kan ikke kjefte på meg nå ,hardware, for jeg har ikke nevnt det ordet som begynner på w og slutter på arez:)

 

xxxxxxxxxx

_________________

AMD Duron 750MHz

512MB SDRAM

GeForce 2 MX/MX 400 64MB

Sound Blaster Live 1024

Abit KT7E Hovedkort for Socket A

VIAKT133E, ATA/100, ATX

Windows XP Pro

IBM 40GB

52x CDROm

16x/10x/40x Phillips brenner

 

[ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-01-05 13:58 ]

Lenke til kommentar

Du skal være ganske god vist du finner GTA 3 til pc som funker ja, jeg minnes at alle warez sidene skiltet med Warcraft 3 for over to år siden og det har jo enda ikke kommet.

 

xxxxxx (Vennligst ikke oppfordre andre til warez her på forumet)

 

 

Men GTA3 er jo et spill som man bare nesten må har orginalt (særlig siden jeg har både GTA1, GTA London og GTA2 orginalt)

 

Gleder meg som en unge til april når det kommer!

 

[ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-01-05 13:59 ]

Lenke til kommentar

Å forby dette spillet er et tegn på at enkelte trangsynte politikere, har altfor lite å gjøre. "Dette er det verste jeg har sett!" sier barne-og familie minister Laila Dåvøy, som helst vil fylle underholdningsmenyen til alle nordmenn med DaCapo og synkronsvømmimg. Jeg aksepterer at andre liker å tilbringe en kveld med Derrick, kavring og solbærtoddy, noe sikkert Dåvøy er glad i. Vil andre spille GTA3, må vel de få lov til det! Spillet har 18-års grense og er forsvarlig!

 

...Dåvøy gleder seg sikkert til SoF 2 kommer :smile:

Lenke til kommentar

Viss spillet blir forbudt i Norge skal jeg personlig komme å banke opp Laila med balltre! :smile: Viss VG eller Dagbladet leser dette får vi sikkert se neste dag: Laila Dåvøy DRAPSTRUET av SATANIST på grunn av det FARLIGE spillet GTA3!

 

så nå får vi se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...