Gå til innhold

Microsoft og produktaktivering!


Lolliken

Anbefalte innlegg

Må gratulere Microsoft med at de har gjort det vanskeligere å ha ett ekte Windows iforhold til å ha ett piratkopiert Windows. Å registere seg hos de er jo for pokker meg ett sant helvette, og når jeg endelig kommer til stykke så kommer en geinalt ekkel fyr å sier beklager, men du fikk aktivert ikke windows.

 

FFS! Vedder på at det hadde vært mindre problemer med ett piratkopiert.......

 

Hadde jeg hatt muligheten med tanke på programmene jeg trenger hadde M$ fått tilbake den fordømte Vistacden sin i Ilfrakt med diverse ekskrementer oppi.

 

Bedre kundebehandling er en ide!! :nei:

 

Edit: noen leifer må avgå med døden.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må gratulere Microsoft med at de har gjort det vanskeligere å ha ett ekte Windows iforhold til å ha ett piratkopiert Windows. Å registere seg hos de er jo for pokker meg ett sant helvette, og når jeg endelig kommer til stykke så kommer en geinalt ekkel fyr å sier beklager, men du fikk aktivert ikke windows.

 

FFS! Vedder på at det hadde vært mindre problemer med ett piratkopiert.......

 

Hadde jeg hatt muligheten med tanke på programmene jeg trenger hadde M$ fått tilbake den fordømte Vistacden sin i Ilfrakt med diverse ekskrementer oppi.

 

Bedre kundebehandling er en ide!!  :nei:

 

Edit: noen leifer må avgå med døden.

9576281[/snapback]

Forklaringen din er dessverre såpass diffus at jeg ikke skjønner hva du mener. For de flerste aktiveres Vista nermest av seg selv og uten problemer? Man trenger vanligvis ikke registrere seg eller ringe Microsoft. :)

Lenke til kommentar
Huff og huff!

Jeg har bestemt meg! Jeg skal aldri ha Vista!!

:nei:

9576350[/snapback]

 

 

Litt av ein tøffing... får gji deg eit år så spakner vel du også.

 

Har aktivert min vista 4-5 ganger eg... null problem...

 

hk skifte, harddisk skifte, 32 --> 64bit skifte... osv osv... ringte ein gang til han bill i usa for å få aktivert, gjekk greit det, men fikk fanken ikkje snakka med sjefen sjøvl da... var midt på natta.

 

Men no siste gangen har den aktivert seg sjølv på nettet trur eg... eg lot den jo gjere det, men var jo snodigt at den fikk det til.

Lenke til kommentar
Huff og huff!

Jeg har bestemt meg! Jeg skal aldri ha Vista!!

:nei:

9576350[/snapback]

 

 

Litt av ein tøffing... får gji deg eit år så spakner vel du også.

 

Har aktivert min vista 4-5 ganger eg... null problem...

 

hk skifte, harddisk skifte, 32 --> 64bit skifte... osv osv... ringte ein gang til han bill i usa for å få aktivert, gjekk greit det, men fikk fanken ikkje snakka med sjefen sjøvl da... var midt på natta.

 

Men no siste gangen har den aktivert seg sjølv på nettet trur eg... eg lot den jo gjere det, men var jo snodigt at den fikk det til.

9595821[/snapback]

 

enig, hva faen er problemet? jeg har aldri problemer! ta opp tlfen å ring en tlf da! vis du ikke har penger til å ringe så dra deg opp til NAV sine kontorer å lån en tlf som du kan ringe gratis med, derfor dem har satt ut tlfen vet du!

Lenke til kommentar
Huff og huff!

Jeg har bestemt meg! Jeg skal aldri ha Vista!!

:nei:

9576350[/snapback]

 

 

Litt av ein tøffing... får gji deg eit år så spakner vel du også.

 

Har aktivert min vista 4-5 ganger eg... null problem...

 

hk skifte, harddisk skifte, 32 --> 64bit skifte... osv osv... ringte ein gang til han bill i usa for å få aktivert, gjekk greit det, men fikk fanken ikkje snakka med sjefen sjøvl da... var midt på natta.

 

Men no siste gangen har den aktivert seg sjølv på nettet trur eg... eg lot den jo gjere det, men var jo snodigt at den fikk det til.

9595821[/snapback]

Hvorfor alt dette styret med aktivering hele tiden?

Når du kjøper et produkt forventer jeg å ikke bli plaget av slikt!

Lenke til kommentar
Huff og huff!

Jeg har bestemt meg! Jeg skal aldri ha Vista!!

:nei:

9576350[/snapback]

 

 

Litt av ein tøffing... får gji deg eit år så spakner vel du også.

 

Har aktivert min vista 4-5 ganger eg... null problem...

 

hk skifte, harddisk skifte, 32 --> 64bit skifte... osv osv... ringte ein gang til han bill i usa for å få aktivert, gjekk greit det, men fikk fanken ikkje snakka med sjefen sjøvl da... var midt på natta.

 

Men no siste gangen har den aktivert seg sjølv på nettet trur eg... eg lot den jo gjere det, men var jo snodigt at den fikk det til.

9595821[/snapback]

Hvorfor alt dette styret med aktivering hele tiden?

Når du kjøper et produkt forventer jeg å ikke bli plaget av slikt!

9597553[/snapback]

 

Mulig det har noe med at Microsoft bruker hundrevis av millioner dollar på å utvikle programvare. Og at de derfor gjerne vil ha litt penger tilbake også, istedenfor å måtte gi det bort, for det er det som skjer når programvare kun er beskyttet av sertienummer, og ikke produktaktivering - folk låner innstallasjonsCder av hverandre da vet du

Lenke til kommentar

 

FFS! Vedder på at det hadde vært mindre problemer med ett piratkopiert.......

 

 

Det er det........ ;)

9611951[/snapback]

Jeg har betalt for Vista Ultimate, men har likevel lagt inn en no-activation-crack for å slippe hele problemet. Kan ikke se at jeg gjør noe ulovlig, og er svært fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke denne sutringen over aktiveringen... når man først har tatt seg bryet med å bruke timesvis på installering av Vista eller skiftet noen komponenter osv, hva er da stresset med denne aktiveringen?

9615665[/snapback]

Man har jo 30 dager på seg da, men etter det så slutter vel Vista gradvis å virke.

 

Edit: Og som en her sa, det er mye styr med aktivering. Jeg bruker en versjon som er ferdig aktivert. Ja, jeg har kjøpt en ekte versjon også, men orker ikke alt stresset med aktivering flere ganger i uka. Vista forlangte ny aktivering av meg ved skifte av HK, som jeg skifter rimelig ofte.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke denne sutringen over aktiveringen... når man først har tatt seg bryet med å bruke timesvis på installering av Vista eller skiftet noen komponenter osv, hva er da stresset med denne aktiveringen?

9615665[/snapback]

Man har jo 30 dager på seg da, men etter det så slutter vel Vista gradvis å virke.

 

Edit: Og som en her sa, det er mye styr med aktivering. Jeg bruker en versjon som er ferdig aktivert. Ja, jeg har kjøpt en ekte versjon også, men orker ikke alt stresset med aktivering flere ganger i uka. Vista forlangte ny aktivering av meg ved skifte av HK, som jeg skifter rimelig ofte.

9629821[/snapback]

 

det betyr at du har en OEM version av operativsystemet. les info om det før du begynner å klage

Lenke til kommentar
det betyr at du har en OEM version av operativsystemet. les info om det før du begynner å klage

9631686[/snapback]

Jeg vet faktisk hva en OEM-versjon innebærer, men i motsetning til de som er som deg og godtar det du blir fortalt, så finner jeg meg ikke i å få ett sett idiotiske regler om gjentatt aktivering, eller at jeg tvinges til å kjøpe ny lisens fordi jeg har oppgradert maskinen min, tredd ned over hodet mitt. Det tar jeg konsekvensen av og lar derfor være å aktivere min lovlige lisens i hytt og pine. Dessuten har jeg ikke klaget, men kun informert om hva jeg faktisk gjør. Jeg kan ikke se at det er ulovlig heller. Beklager hvis jeg høres litt irritert ut, det gjelder ikke mot deg men Microsoft.

 

Edit: rettet en dårlig setning

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...