Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg besvimte, er det farlig?


loathsome

Anbefalte innlegg

Sånn ca. kl 23:30 i går gikk jeg ned på badet slik jeg alltid gjør før jeg legger meg. På veien inn klemstret jeg neglen min noe så inn i SATAN I HELVETE FAEN i døren. Det er seriøst den verste smerten jeg har opplevd :dontgetit: Jeg fikk panikk, og gikk fram og tilbake før jeg ble kvalm og svimmel så det holdt. Og så husker jeg ikke mer ..

 

Det neste jeg husker er en slags borrelyd som er høy som bare det (den var bare i hodet mitt), og jeg ser rett opp i noe hvite saker. Jeg får totalt panikk (aldri vært så redd i mitt liv), og jeg vifter med armene, hopper opp for harde livet og løper der jeg kan. Jeg tenkte umiddelbart at dette var The Old Hag-syndrome før etter noen sekunder skjønte at jeg var i stuen, men jeg skjønte ikke hva i flate som foregikk. Jeg var jo såklart redd, så jeg løp inn oh deisa kaldt vann rett i fjeset før jeg satte meg ned og tenkte over saken. Sakte men sikkert fikk jeg hukommelsen tilbake; Jeg hadde falt og kresja ned i dusjen, omgitt av det vite dusjforhenget. Det gikk vel en 5-10 minutter før jeg våknet, tror jeg - umulig å si.

 

Jeg kan ikke huske noe mer en at jeg ble svimmel (jeg sa faktisk "fuck, I'm going to pass out now" til meg selv) og så våknet jeg i full frykt.

 

Jeg ble utrolig trøtt, og gikk opp og sovnet umiddelbart.

 

Er dette vanlig, og er det evt. farlig? Hva om jeg hadde knust hodet i noe når jeg falt eller noe? :ermm:

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke farlig om det ikke har skjedd lignende hendelser før. Du kan huske til neste gang du begynner å bli svimmel at du må sette/legge deg ned både for å unngå å besvime, men også for å unngå slag mot hodet OM du besvimer.

 

I fallet kan det være du har pådratt deg en hjernerystelse. Føler du noen symptomer nå i ettertid? Det at du ble trøtt etter hendelsen kan være en indikasjon på en hjernerystelse, men det kan også bare være at du var utslitt etter en så hard påkjennelse.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke unormalt tror jeg. Man kan besvime lettere hvis man har drukket lite, hvis kroppstemperaturen er veldig høy og sånne ting. En kombinasjon av de nevnte tingene førte til at jeg besvimte i dusjen en gang. Litt skummelt å tenke på hva som kunne ha skjedd, heldigvis gled jeg bare ned langs veggen og satte meg med et plask før jeg ble borte...

Lenke til kommentar

Er det ekstrem smerte tror jeg man skal beskrive ?

 

Fikk ei 14kg plate på panna fra 3metern i sommer, husker bare den SYKE huepina i 5 sekunder før det mørkna..

 

Aner ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg ikke hadde blakka ut ass

 

 

Er du utrolig trøtt, og du har slått hue krafitg i bakken kan det være hjernerystelse også.

 

- Just fucking google it ^^

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Det er nok ikke farlig om det ikke har skjedd lignende hendelser før. Du kan huske til neste gang du begynner å bli svimmel at du må sette/legge deg ned både for å unngå å besvime, men også for å unngå slag mot hodet OM du besvimer.

 

I fallet kan det være du har pådratt deg en hjernerystelse. Føler du noen symptomer nå i ettertid? Det at du ble trøtt etter hendelsen kan være en indikasjon på en hjernerystelse, men det kan også bare være at du var utslitt etter en så hard påkjennelse.

9576082[/snapback]

 

Tja, kjenner ingen symptomer i dag, men jeg hadde en ganske så pen hodepine når jeg våknet. Er som sagt usikker på hvor lenge jeg lå der.

 

Det er vel ikke unormalt tror jeg. Man kan besvime lettere hvis man har drukket lite, hvis kroppstemperaturen er veldig høy og sånne ting. En kombinasjon av de nevnte tingene førte til at jeg besvimte i dusjen en gang. Litt skummelt å tenke på hva som kunne ha skjedd, heldigvis gled jeg bare ned langs veggen og satte meg med et plask før jeg ble borte...

9576087[/snapback]

 

Jeg drikker vanligvis mye gjennom hele dagen, og følte meg ganske våken før jeg klemstret meg. Det som er merkelig, er at det var en helt merkelig smerte jeg følte - en jeg aldri har kjent før. Det var egentlig ikke så "vondt" i den forstand, men det var sykt vondt på en helt spesiell måte. Ble kvalm og svimmel, og så husker jeg ikke noe som helst. Skumle greier.

 

(Litt av et bilde du skapte for meg nå :ph34r::D)

 

Takk for svar dere.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe farlig nei.. :p

 

Jeg har besvimt.. utallige ganger på mine 15 år, og.. ja :p

 

En gang besvimte jeg egentlig uten grunn, jeg gikk bortover gangen, ble plutselig svimmel og deiset i gulvet, og fikk etterhvert vite at jeg hadde fått en bitte liten hjernerystelse, som var helt ufarlig.. (ingen konsekvenser) Jeg var litt.. "sliten" i hodet litt en liten stund etter at jeg våknet, men det var ikke noe.. spesielt liksom :p

 

 

Hvis du ikke merker noen ting nå, er det ingenting..

Men hvis man slår hodet når man besvimer, er det sannsynlig at man får litt vondt/blir litt ør i hodet en liten stund etterpå, men så merker man ingenting mer.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...