Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortid, og dets tilstedeværelse i et forhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om det er en rekke hendelser denne personen har gitt utrykk for at den har aldri gjort sånn og sånn, men har i virkeligheten gjort det mange ganger..

 

Ville det da hatt noe og si?

9565696[/snapback]

 

En ting handler jo om å tilgi.. Men spørsmålet er om personen er verdt å tilgi hvis h*n nekter for at h*n har gjort noe av det?

 

Og i tillegg merker du jo litt om personen virkelig angrer på det h*n har gjort, og om det er stor sjanse for om det er ting som vil skje igjen.. ;)

 

 

Det finnes jo ikke noe fasitsvar på dette, men jeg regner med man vil ha en følelse av hva som er riktig.. Trenger jo ikke bestemme det på forhånd?

Lenke til kommentar
For meg betyr det ingenting. Det er hvordan personen er nå og hvordan han e rmed meg som er viktig.

9566861[/snapback]

Yes indeed.

9566904[/snapback]

 

Well..

Når han sier:

Hva om det er en rekke hendelser denne personen har gitt utrykk for at den har aldri gjort sånn og sånn, men har i virkeligheten gjort det mange ganger..

9565696[/snapback]

Da snakker vi jo plutselig løgn..

Jeg har ingen problemer med å høre om exer og lignende, det plager meg ikke i det hele tatt.

Men om hun sier "jeg har aldri blablablaba" i starten av forholdet, f.eks "jeg har aldri vært utro", også kommer det frem etter et år at hun har vært utro et kobbel ganger.. Da hadde det vært fyken.

En ting er at jeg ikke vil ha noen med utroskapshistorie,

en annen og verre ting er løgn.

Lenke til kommentar
Hva om det er en rekke hendelser denne personen har gitt utrykk for at den har aldri gjort sånn og sånn, men har i virkeligheten gjort det mange ganger..

 

Ville det da hatt noe og si?

9565696[/snapback]

Jeg oppfatter det som om at du går å bekymrer deg over noe i forholdet. Det kan være slitsomt å gå å kverne med slike tanker. Jeg har opplevd dette du beskriver... Om vedkommende prater godt om seg selv, mens du selv oppfatter at det ikke er like rosenrødt som beskrevet tror jeg du kan få et problem om du setter tillit i høysetet slik jeg gjør.

Har et godt tips: Se hvilken type venner/venniner vedkommende har.

 

"Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er"

Lykke til!

Lenke til kommentar
Det er slik jeg tenker og. Derfor trenger egentlig ikke den du involverer deg med å vite mer enn navnet og interessene dine. :wee:

9578661[/snapback]

Tjaa.. Det er ens fortid som har gjort en til det man er. Noen ganger er det rett og slett nødvendig å vite litt historie om hverandre.

 

Om du har en kjæreste som plutselig kan bli lei seg og grine, uten åpenbar grunn.. What's better, å ikke ane hvorfor, eller å vite at det henger igjen litt traumer fra den og den episoden for 4 år siden, som dukker opp igjen av og til?

Lenke til kommentar

Well.. Nå har ikke jeg for vane å "bruke ting mot" partneren min da.. Ei heller omvendt, heldigvis.. :ermm:

 

Men om noen av en eller annen grunn driver med slikt.. Man kan også bruke ting FOR hverandre, om du skjønner hva jeg mener.. Som i eksempelet over. Man forstår hverandre bedre.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...