Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortid, og dets tilstedeværelse i et forhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
toth: Løgn er noe annet enn fortid.

9572704[/snapback]

Uhm..

Hvilket var exactly my point..? :ermm:

9577182[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvis man lyver om hva som har skjedd i fortida så er det jo det at vedkommende lyver som betyr noe. Å lyve skaper ikke akkurat tillitt.

 

Uansett, så fatter jeg ikke greia med å ha avhør om fortida. Det er bedre at ting som har skjedd før kommer opp i en naturlig sammenheng. Så får man heller ta det der og da for hva man føler om saken (begge parter).

Lenke til kommentar
toth: Løgn er noe annet enn fortid.

9572704[/snapback]

Uhm..

Hvilket var exactly my point..? :ermm:

9577182[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvis man lyver om hva som har skjedd i fortida så er det jo det at vedkommende lyver som betyr noe. Å lyve skaper ikke akkurat tillitt.

 

9580322[/snapback]

Nettopp!

Og trådstarter blandet inn løgn, hvilket jeg kommenterte at det må man skille fra å ikke fortelle:

Når han sier:
Hva om det er en rekke hendelser denne personen har gitt utrykk for at den har aldri gjort sånn og sånn, men har i virkeligheten gjort det mange ganger..

9565696[/snapback]

Da snakker vi jo plutselig løgn..

9571166[/snapback]

Endret av toth
Lenke til kommentar
Fortiden spiller en rolle. Hadde fyren gjort noe svært alvorlig så hadde jeg nok spurt meg selv om dette var en fyr jeg ville ha noe med å gjøre. Men sånn er også viktig at man får vite fra dag en, og ikke langt inni forholdet. Da føler man seg lett litt bedratt eller løyet til

9583150[/snapback]

Enig i den. Eksempelvis er trofasthet og ærlighet alfa og omega for meg. Før jeg innleder et forhold til noen, har jeg alltid etablert på forhånd om de har vært utro tidligere, og om jeg anser henne som 100% ærlig.

Ei som har vært utro i tidligere forhold er ganske uinteressant.

Lenke til kommentar
Fortiden spiller en rolle. Hadde fyren gjort noe svært alvorlig så hadde jeg nok spurt meg selv om dette var en fyr jeg ville ha noe med å gjøre. Men sånn er også viktig at man får vite fra dag en, og ikke langt inni forholdet. Da føler man seg lett litt bedratt eller løyet til

9583150[/snapback]

Jo større denne begivenheten er, jo viktigere det vil være å skjule det. Det er nok en del ting man kan si at man har gjort som vil gjøre at en jente man har kjent i to uker tenker "nei, jeg tror ikke dette funker". Hvis jeg føler at det virkelig går mot en lys fremtid med en jente, så sparer jeg på sånn info til jeg tror hun vil takle det og klare å se forbi det. Sannheten er at visse ting kan knekke et forhold tidlig, men styrke det senere, og hvis jeg virkelig føler at jenten er verdt å satse på (og at hun har det bedre med meg), så vil jeg ikke få dårlig samvittighet som skjuler slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...