Gå til innhold

Explosiv tirsdag hos Netshop!( the aftermath)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen med god kjennskap til webservere ol som kan forklare at til tross for at serverne var deluxe overbelastet, så gikk det veldig kjapt å laste siden når den først ble lastet?

 

Jeg fikk hvertfall inntrykk av at den kunne taklet mer  :hmm:

 

Edit:

Doktor9 skrev:

Det må jo ha vært enormt mange som ikke har fått kjøpt det de ville, og hele poenget med timesalget var vel å selge noe sinnsykt med varer.

 

Vel, hele poenget var vel å få god PR, og for å få til dette, trenger man ikke nødvendigvis å selge sinnsykt med varer. Mer solgte varer = Mer tap.

 

 

Edit2: Det er tross alt også en grunn til at det heter timesalg. Jeg synes de var fleksible nok når de slo sammen ordre, jeg.

9577812[/snapback]

 

Greit nok at de slo sammen ordre, men når man ikke får bestilt, hjelper ikke det særlig det heller. Ser at mange har fått det de ville, men mange har ikke fått noe i det hele tatt. Prøvde jevnlig fra 7 til litt over 11 igår kveld, men var komplett umulig for meg ihvertfall å legge inn ordre.

Vet heller ikke hvor god PR dette var for de, for min del sitter jeg bare igjen og er småforbanna.

9577867[/snapback]

 

Hvorfor bestillte du ikkje over mail, slik som andre smarte folk gjorde :D

Lenke til kommentar
Tar lærdom? Javel? Dere har hatt flere timesalg før, og har fortsatt ikke lært følgende som har vært feil tidligere:

 

* Skaff dere bedre servere. Hvis ikke, utvid tilbudet slik at det er mulig å kjøpe noe for alle uten å "campe" sida Deres.

 

* Gjør det mulig å betale med kort selv om du vil ha ting fra flere timesalg på samme ordre.

 

Lykke til på skolebenken!

9577966[/snapback]

 

Kort innspill på denne bare:

Servere etc: vi har virkelig gode servere her, de er nylig byttet og oppgradert og skulle normalt tålt dette uten problemer. At de likevel ikke takler trykket forstår vi ikke helt, så vi må gjøre en skikkelig jobb for å finne ut hvorfor.

Er jo katastrofe for oss når kundene ikke får lagt ordre, tror vi hadde solgt adskillig mer i går om det hadde fungert. Så dette må vi finne ut av !

 

Når det gjelder å samle ordre og samtidig kunne betale med kort er det dessverre ikke mulig, og vil ikke kunne bli det heller. Dette har sammenheng med rutiner hos kortselskapene (capture), og faktisk også norsk lovgivning når det gjelder betaling med kort på nettet. Så på det punktet kan vi dessverre aldri klare å komme i mål.

 

Uansett takk for en morsom dag forumbrukere :)

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Tar lærdom? Javel? Dere har hatt flere timesalg før, og har fortsatt ikke lært følgende som har vært feil tidligere:

 

* Skaff dere bedre servere. Hvis ikke, utvid tilbudet slik at det er mulig å kjøpe noe for alle uten å "campe" sida Deres.

 

* Gjør det mulig å betale med kort selv om du vil ha ting fra flere timesalg på samme ordre.

 

Lykke til på skolebenken!

9577966[/snapback]

 

Kort innspill på denne bare:

Servere etc: vi har virkelig gode servere her, de er nylig byttet og oppgradert og skulle normalt tålt dette uten problemer. At de likevel ikke takler trykket forstår vi ikke helt, så vi må gjøre en skikkelig jobb for å finne ut hvorfor.

Er jo katastrofe for oss når kundene ikke får lagt ordre, tror vi hadde solgt adskillig mer i går om det hadde fungert. Så dette må vi finne ut av !

 

Når det gjelder å samle ordre og samtidig kunne betale med kort er det dessverre ikke mulig, og vil ikke kunne bli det heller. Dette har sammenheng med rutiner hos kortselskapene (capture), og faktisk også norsk lovgivning når det gjelder betaling med kort på nettet. Så på det punktet kan vi dessverre aldri klare å komme i mål.

 

Uansett takk for en morsom dag forumbrukere :)

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

9578056[/snapback]

 

Nytter ikke å ha gode servere når de ikke fungerer. Det var poenget. Nye servere/få de til å fungere.

 

Jeg er fult klar over hvordan det fungerer med kortbetaling. Men jeg har allerede foreslått en løsning, men skal utdype meg på nytt:

 

Når et timesalg starter på en vare, legges det til en knapp som heter "reserver". Når man klikker på denne knappen legges varen i en kategori på "mine sider" som da forutsetter at man er logget inn. I denne kategorien blir varen liggende til tilbudspris inntil salget er over. Når salget er over er man pliktet til å fullføre handelen med alle varene man har reservert seg fra salget. Da betaler man en gang med kortet for alle varene man skal ha til rett pris. Det er fult lovlig. Er det så vanskelig å få til?

Lenke til kommentar
Ninjahamster: Er det så vanskelig å betale 50 kr. ekstra da? At Netshop i det hele tatt samler ordrene burde jo være mer enn godt nok.

9578091[/snapback]

 

Nei, det er ikke VANSKELIG... det er veldig lett faktisk. Om det er vanskelig eller ikke er ikke poenget her i det hele tatt. Poenget er at jeg mener det er mulig å få til en løsning hvor man kan betale med kort. Om det er rett eller galt får vi forhåpentligvis svar på ettervært.

Lenke til kommentar
Tar lærdom? Javel? Dere har hatt flere timesalg før, og har fortsatt ikke lært følgende som har vært feil tidligere:

 

* Skaff dere bedre servere. Hvis ikke, utvid tilbudet slik at det er mulig å kjøpe noe for alle uten å "campe" sida Deres.

 

* Gjør det mulig å betale med kort selv om du vil ha ting fra flere timesalg på samme ordre.

 

Lykke til på skolebenken!

9577966[/snapback]

 

Kort innspill på denne bare:

Servere etc: vi har virkelig gode servere her, de er nylig byttet og oppgradert og skulle normalt tålt dette uten problemer. At de likevel ikke takler trykket forstår vi ikke helt, så vi må gjøre en skikkelig jobb for å finne ut hvorfor.

Er jo katastrofe for oss når kundene ikke får lagt ordre, tror vi hadde solgt adskillig mer i går om det hadde fungert. Så dette må vi finne ut av !

 

Når det gjelder å samle ordre og samtidig kunne betale med kort er det dessverre ikke mulig, og vil ikke kunne bli det heller. Dette har sammenheng med rutiner hos kortselskapene (capture), og faktisk også norsk lovgivning når det gjelder betaling med kort på nettet. Så på det punktet kan vi dessverre aldri klare å komme i mål.

 

Uansett takk for en morsom dag forumbrukere :)

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

9578056[/snapback]

dette med kort er faktisk fulstendig mulig!

LÆR AV NETTHANDELEN.NO

 

På slike dager ikke utgi noen ordrer før dagen er omme,slik som netthandelen.no gjør, der kan man da bestemme om man vill følgende: Forhåndsbetale via bank, visa/mastercard eller oppkrav :thumbup:

Lenke til kommentar
Ninjahamster: Er det så vanskelig å betale 50 kr. ekstra da? At Netshop i det hele tatt samler ordrene burde jo være mer enn godt nok.

9578091[/snapback]

 

Nei, det er ikke VANSKELIG... det er veldig lett faktisk. Om det er vanskelig eller ikke er ikke poenget her i det hele tatt. Poenget er at jeg mener det er mulig å få til en løsning hvor man kan betale med kort. Om det er rett eller galt får vi forhåpentligvis svar på ettervært.

9578108[/snapback]

Mabye... men hvis man da kan reservere varer og betale til slutt. Da forsvinner jo en vare fra beholdningen, men hva hvis personen ombestemmer seg da? Netshop kan på ingen måte tvingen personen, spesielt ikke hvis han ikke er 18 år enda.

Da tok guttungen muligheten fra en annen.

Hvordan få dette til å fungere da?

Lenke til kommentar
Ninjahamster: Er det så vanskelig å betale 50 kr. ekstra da? At Netshop i det hele tatt samler ordrene burde jo være mer enn godt nok.

9578091[/snapback]

 

Nei, det er ikke VANSKELIG... det er veldig lett faktisk. Om det er vanskelig eller ikke er ikke poenget her i det hele tatt. Poenget er at jeg mener det er mulig å få til en løsning hvor man kan betale med kort. Om det er rett eller galt får vi forhåpentligvis svar på ettervært.

9578108[/snapback]

Mabye... men hvis man da kan reservere varer og betale til slutt. Da forsvinner jo en vare fra beholdningen, men hva hvis personen ombestemmer seg da? Netshop kan på ingen måte tvingen personen, spesielt ikke hvis han ikke er 18 år enda.

Da tok guttungen muligheten fra en annen.

Hvordan få dette til å fungere da?

9578127[/snapback]

 

Er du seriøs? Du trenger heller ikke å hente og betale for en pakke sendt i oppkrav til Kåre Konradi på 15 år.

Lenke til kommentar

Jeg er fult klar over hvordan det fungerer med kortbetaling. Men jeg har allerede foreslått en løsning, men skal utdype meg på nytt:

 

Når et timesalg starter på en vare, legges det til en knapp som heter "reserver". Når man klikker på denne knappen legges varen i en kategori på "mine sider" som da forutsetter at man er logget inn. I denne kategorien blir varen liggende til tilbudspris inntil salget er over. Når salget er over er man pliktet til å fullføre handelen med alle varene man har reservert seg fra salget. Da betaler man en gang med kortet for alle varene man skal ha til rett pris. Det er fult lovlig. Er det så vanskelig å få til?

9578080[/snapback]

 

For vår del ligger dette i en systembegrensning. Vi kan ikke reservere varen uten at den ligger som fysisk ordre i systemet. Men om man har åpen handlekurv hvor varene ligger (og samles opp) kan det muligens løses. Slik som det var i går ville det trolig crashet siden serveren gikk ned cirka 100 ganger. Men skal ta med innspillet ditt Ninja og jobbe litt med det. Takk skal du ha :)

 

Mvh Svenn Aage

Lenke til kommentar
For vår del ligger dette i en systembegrensning. Vi kan ikke reservere varen uten at den ligger som fysisk ordre i systemet. Men om man har åpen handlekurv hvor varene ligger (og samles opp) kan det muligens løses. Slik som det var i går ville det trolig crashet siden serveren gikk ned cirka 100 ganger.

Mvh Svenn Aage

9578171[/snapback]

Ikke mer? :hmm:, virka som den gjorde det ca 100 ganger hver time :p, men den er ekstremt kjapp til og boote :wee:

 

Men, mens du først er her:

Hvorfor kan ikke folk som hadde problemer i går, få varene til samme pris i dag?

Lenke til kommentar
For vår del ligger dette i en systembegrensning. Vi kan ikke reservere varen uten at den ligger som fysisk ordre i systemet. Men om man har åpen handlekurv hvor varene ligger (og samles opp) kan det muligens løses. Slik som det var i går ville det trolig crashet siden serveren gikk ned cirka 100 ganger.

Mvh Svenn Aage

9578171[/snapback]

Ikke mer? :hmm:, virka som den gjorde det ca 100 ganger hver time :p, men den er ekstremt kjapp til og boote :wee:

 

Men, mens du først er her:

Hvorfor kan ikke folk som hadde problemer i går, få varene til samme pris i dag?

9578184[/snapback]

 

 

Fordi da kan jo alle si at de hadde problemer og få reduserte priser. Altså alle de som var late eller ikkje kunne følge med på timestilbudene, ville da få tilbudsprisene. Da går jo liksom vitsen bort med timestilbud. Om det var noen som ikkje fulgte med i timen å sendte mail med bestilling, eller gjorde slik som Netshop skrev før i tråden, er jo ikkje Netshop sin feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...