Gå til innhold

FIFA08 vs PES08 (xbox360 demo)


neo2001

Anbefalte innlegg

Nå som ventetiden snart er over for en ny fotballspillsesong, og begge demoene er ute som....vel, demoer.....

 

> Hva syns folk er best og hvorfor?

 

Å velge mellom FIFA08 og PES er noe som har blitt til noe langt mer enn valget mellom to spillserier... For mange er det viktigere og langt mer politisk, så legg flåseri og "fanboy-isme" til side :)

 

(Si gjerne litt om hva du har spilt før og om du har testa begge spillene).

 

Kjør debatt...

Endret av neo2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg nøytral når det gjelder standpunkt til FIFA og PES, men må si jeg har tippa over til PES-land de siste to-tre årene. Selv om jeg har spilt både FIFA og PES i fjor og året før så syns jeg PES har blitt bedre mens FIFA verre.

 

Likte PES08-demoen best, men syns begge spillene ikke har tatt store skritt fremover siden fjoråret.

 

PES har et enklere gameplay, føles "riktigere" å spille på mange måter syns jeg. Misliker at EA på død og liv skal annonsere en ny "stor, banebrytende" funksjon i hver årgang, mens selve spillet virker nedlasset og mindre spillbart i tråd med utviklingen. Ok, menyene, grafikken og musikken knuser PES, men jeg føler meg litt skuffa over årets FIFA (litt mindre skuffa enn FIFA07 da).

 

Blir PES08 på meg i år. Kanskje FIFA08 også om jeg ikke klarer å vente...

Lenke til kommentar

har prøvd både fifa08 og pes2008 på x360 syns utentvil at pro evo 2008 var mye kulere. gameplayet er bare rett og slett morsomt. man blir faktisk glad når man smeller ballen i krysset fra 30 meter. :thumbup:

 

men fifa serien skal ha for at de har blitt bedre de siste årene.

jeg kommer til og skaffe meg begge 2, på playstation3 klarer rett og slett ikke football spill med xbox controll :nei:

Lenke til kommentar

Jeg synes FIFA 08 er bedre enn PES 2008. Mye pga grafikken.

Jeg likte at kontrollene i PES var simplere da. Animasjonene i PES virket litt feil. Ikke alle(!), men noen. Det var lettere å kontrollere ballen i PES, synes jeg, men det kan være fordi jeg ikke har spilt fotball spill siden FIFA 2003.

Skal laste ned FIFA 08-demoen igjen, for å teste den en gang, så får vi se om jeg kan skifte mening om PES eller ikke.

 

FIFA 2000 er det beste fotballspillet noensinne! Og Sensible Soccer da :)

Lenke til kommentar
Jeg synes FIFA 08 er bedre enn PES 2008. Mye pga grafikken.

Jeg likte at kontrollene i PES var simplere da. Animasjonene i PES virket litt feil. Ikke alle(!), men noen. Det var lettere å kontrollere ballen i PES, synes jeg, men det kan være fordi jeg ikke har spilt fotball spill siden FIFA 2003.

Skal laste ned FIFA 08-demoen igjen, for å teste den en gang, så får vi se om jeg kan skifte mening om PES eller ikke.

 

FIFA 2000 er det beste fotballspillet noensinne! Og Sensible Soccer da :)

9546061[/snapback]

 

Dere som klager på fysikk og animasjon i pes kan jo umulig ha spillt mye fotball?!

Likte selv begge demoene og syntes begge er gode forbedringer fra i fjor men å si at Fifa har bedre fysikk og realisme er helt på jordet.

 

Har selv spillt fotball hele livet og kjenner meg overhode ikke igjen i Fifa når det kommer til bevegelses mønster, taktikk,etc i Fifa.

Pes er heller ikke feilfritt der men betraktelig mer realistisk både når det gjelder bevegelser og fysikk på ball og spillere.

 

Hvilken spill som er best kommer selvsagt an på hvem som spiller.

I mine øyne har Fifa den beste innpakningen mens pes har det beste innholdet.

Lenke til kommentar
Dere som klager på fysikk og animasjon i pes kan jo umulig ha spillt mye fotball?!

Likte selv begge demoene og syntes begge er gode forbedringer fra i fjor men å si at Fifa har bedre fysikk og realisme er helt på jordet.

 

Har selv spillt fotball hele livet og kjenner meg overhode ikke igjen i Fifa når det kommer til bevegelses mønster, taktikk,etc i Fifa.

Pes er heller ikke feilfritt der men betraktelig mer realistisk både når det gjelder bevegelser og fysikk på ball og spillere.

 

Hvilken spill som er best kommer selvsagt an på hvem som spiller.

I mine øyne har Fifa den beste innpakningen mens pes har det beste innholdet.

9546142[/snapback]

Jeg har faktisk spilt fotball hele livet selv, så jeg vet hvordan ballen/spillerne oppfører seg på banen.

Men nå har ikke jeg nevnt fysikk i det hele tatt da...

Om jeg skal si noe på det med fysikk i disse spillene, så må jeg si at PES ligger litt foran, på NOEN punker. F.eks. om du løper i FIFA, sparkes ballen 2 meter foran deg for hvert touch. Om man gjør det, er man ingen god fotballspiller...

 

For å kommentere bevegelser i PES, så er jo ikke de feil på noen måte. Det er heller slik at animasjonene ikke ser så riktige ut. De virker stivere enn i FIFA.

 

Om du skjønner?

Lenke til kommentar

Fifa har definitivt bedre grafikk og bedre animasjoner. Bortsett ifra publikum. I PES så publikum rett og slett ekte ut, hvertfall om de var ut av fokus i feiringene. Tror PES har byttet litt roller i det siste året. FIFA har blitt det realistiske spillet mens PES har fått litt mer arkadepreg over seg. PES-demoen var veldig underholdende. Ingen tvil om det. Jeg må teste fullversjonen av FIFA08 før jeg kan gi min dom. Men om FIFA08 ikke tilfredsstiller mine behov, er det liten tvil om hvilket spill jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Ja, tett kamp, så absolutt! Faktisk, etter at jeg ga min "dom", så begynte jeg å lure på hvilket spill jeg egentlig likte best.

 

Jeg har alltid vært en FIFA/EA-fan. Det skal være sagt. Så det påvirker jo en del.

Men PES er da så absolutt ikke dårlige spill!

 

Men uansett sier jeg igjen; FIFA 2000 er best!

Lenke til kommentar
Liker at gameplayet i PES er kjappare enn FIFA. Grafikken er hakket bedre og meir gjennomført i FIFA. Blir tett kamp mellom begge, men holder ein knapp på PES. Synes FIFA har komt seg. Begge spela er gode, men tviler på at eg kjøper begge.

9546808[/snapback]

 

 

enig i det... arkadefeelingen er tilstede, men konami har klart å lage en bra spillfølelse i tillegg - og gameplayet er kjappere og føles mer "riktig" både når det gjelder bevegelse med/uten ball og ikke minst avslutninger.

FIFA syns jeg har blitt treigere, mer pålesset og man "kjenner" ikke pasninger, innlegg og skudd i fingertuppene på samme måte som når man spiller PES.

ser riktignok ut som om FIFA08 er et hakk bedre enn 07 som var en katastrofe på mange felt, ikke minst dommerens ivrige flagging av røde kort på hver eneste takling... :)

Lenke til kommentar

ser riktignok ut som om FIFA08 er et hakk bedre enn 07 som var en katastrofe på mange felt, ikke minst dommerens ivrige flagging av røde kort på hver eneste takling...  :)

9547564[/snapback]

 

Hehe da kan ikke du ha spilt mye 07... Bruker selv nesten bare sklitaklinger i det spillet og får aldri gult kort en gang. Timer du det riktig så får du ballen, ikke kort. ;)

Lenke til kommentar

PES er fortsatt best på gameplay, men Fifa forbedrer seg mest synes jeg. PES står litt stille, og mangelen på lisensierte lag og ligaer er uheldig.

 

Gameplayet i PES er best, men FIFA har en totalpakke som er overlegen. Konami må snart satse litt mer resursser på PES og forbedre det audiovisuelle, øke antall ligaer og lag og forbedre brukergrensesnittet.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...