Gå til innhold

Leser du brukermanualen til spill ?

Gjest Slettet+981287349

Leser du brukermanualen til PC-spill ?  

184 stemmer

1. 1. Leser du brukermanualen til PC-spill ?

• Ja
      79
    • Nei
      105
    • Spiller kun arcade
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender at jeg leser den og det hender at jeg ikke leser den.

Viss jeg f.eks kjøper et spill på ferie leser jeg manualen fullt ut av det som er interesangt. Jeg må jo vanligvis vente 2 uker før jeg kommer hjem å får spilt det.

Skrevet (endret)

Baldurs Gate II manualen var deilig den :love:

Husker det var ganske mange sider med spells og skills.

Gjør som mange andre her, titter gjennom manualen mens jeg installerer (nye spill).

Endret av PantZman
Skrevet

Det kommer helt ann på. I noen spill er det jo masse ting som kan være greit å få med seg, eks spells osv. Mens i noen står det kun unøvendig tull. Så jeg leser kun manualen hvis jeg får noe igjenn for det.

Skrevet

Jeg leser kun manualer dersom jeg virkelig trenger det for å finne ut av noe anngående spillet eller dersom det er til ett spill jeg har gledet meg masse til.

I sistnevnte tilfelle leser jeg den som regel alltid, da ofte om kvelden som sengelektyre før jeg spiller neste dag.

Skrevet
Følger det med en stor og god brukermanual, som de som det var før, så leser jeg de som oftest. Stas å lese mens man innstallerer spillet.

9542869[/snapback]

Samme her. Men vanligvis gir jeg beng. Nå kjøper jeg særdeles lite spill for tiden også, så det er kanskje litt vanskelig å lese en manual jeg ikke har også.

Skrevet (endret)

Manualer er jo kos...ikke fordi de pleier å være nødvendige men for det somregel er det første håndfaste 'beviset' at jeg endelig har fått fatt i et spill jeg har ventet på.

Når jeg kjøper et spill så pleier jeg ofte å kjøpe meg noe mat mens jeg smygleser litt i manualen før hjemturen. Resten leses under installasjonen og på doringen.

Forøvrig så leser jeg aldri 'the legalities', så kunne nok spasert inn i en lei felle der om noen var onde :p

Endret av Toxin
Skrevet
bruker å lese rask igjennom mens spillet blir instalert eller loader. ellers er det fint lite

9545464[/snapback]

Hehe..akkurat det jeg gjør også..utenom det så ser jeg veldig lite i manualen..

Skrevet
Ja det ligger vell i emnetittel, pleier du å lese avtalen mellom bruker å selskap, og manualen som følger med ?

personlig så gjør jeg ikke det.

9542819[/snapback]

Manualer er ikke hva de engang var. Jeg husker Sierra pleide å levere ganske bra saker i det området. Dungeon Master (til Amiga) ga deg vel en bok med bakgrunnshistorie og det hele, og den var verdt å lese. Mange spill krevde også en god manual, slik som strategispillene til SSI, for at man skulle forstå hvordan spillet skulle spilles, men spillene er blitt mer tilgjengelig i dag.

Så alt i alt setter jeg pris på en god manual, men det er ikke mange nye spill som har slike. CE/LE-editions har jo dette av og til da, og de pløyer jeg gjennom med glede. :)

Skrevet
Når jeg var yngre (på den tiden spillprodusenter ga med feite manualer til spill) pleide jeg å ligge på senga og lese brukermanualer til spill :blush:

9542847[/snapback]

Det var skikkelig kos! :love:

Skrevet (endret)
Ja det ligger vell i emnetittel, pleier du å lese avtalen mellom bruker å selskap, og manualen som følger med ?

personlig så gjør jeg ikke det.

9542819[/snapback]

Du spør jo ikke om det samme i emnetittelen og her.

Mener du brukermanualen eller EULAen?

Edit: Regner med de fleste bare leser manualen som følger med, og ikke EULAen.

Endret av xantir`

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...