Gå til innhold

Hva skal dere bli?


sxs

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bli sivilingenør og jobbe med miljøvellig energi (vindmøller, vannkraftverk, something like that) Eneste problemet er at jeg ikke helt vet hva en slik jobb vil innebære, og om jeg vil klare all matten det evt. blir, haha. : P Vanskelig å velge! Har aldri hatt noen tanke om hva jeg skulle bli, før jeg fikk denne, og nå er den blitt så sterkt at det er det jeg tror det vil bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal i alle fall starte på aberystwyth university i wales hvor jeg skal gå artificial intelligence and robotics. planen/håpet er å få seg en jobb innen romindustrien

 

Hehe, vil bare advare deg om at Aberystwyth er et lite sted langt uti gokk, for å si det litt pent. :whistle:

 

Jeg skal vel bli siv.ing innenfor petroleumsvirksomheten, hvis jeg da holder ut i over ni semester til :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke anelse. Har to jobber nå, en som lagersjef og en som lagermedarbeider. Liker å systematisere ting og finne løsninger på kronglete problemer, jobbene passer meg ganske godt, med unntak at jeg svetter ihjel om sommeren og er veldig kaldt om vinteren. Så vi får se, kanskje jeg utdanner meg til noe, kanskje jeg bare skal bli selvlært gjennom yrke.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
skal bli helikopter eller jagerflypilot :thumbup:

Drømmen er helikopter^^

Beklager, men jagerflyger er ikke noe man blir. Er man veldig heldig, så har man muligheten til å kunne få bli det.

Hvem har ikke lyst å bli jagerflyger?

"Skal bli"

 

- En liten dose flask gjennom opptaksperioden

- Krever store egenskaper fysisk og psykisk

- Plettfri vandel

- Ikke korrigert syn (laser er heller ikke godkjent)

- Bestå svært tøffe opptaksprøver med glans

- Bestå alle mulige andre tester. Her kan kroppen din rett og slett sette en stopper

 

Du KAN bli det, men man kan ikke belage seg på å bli det. Der er (desverre) et svært eksusivt yrke hvor bare en knyteneve slipper inn ut av veldig mange søkere. Vil du klare absolut alle kravene? Vil kroppen din takle G-trykket? Noen må jo bli det selvfølgelig og klarer det også, men de aller fleste klarer det desverre ikke.

Jeg skal ikke si hva du greier og ikke greier, men ikke ha de alt for store forventiningene til å fly F-16 om noen år.

Søskenbarnet til pappa var faktisk F-16 flyger. Han gikk av med pensjon for noen år siden - så mulig er det jo.

 

Hvor mange F-16 flyvere fra forsvaret utdannes det i året? Synes å huske 4 eller mindre jeg. Synes også å huske at det var godt over 200 søkere hvert år også.

Lenke til kommentar
skal bli helikopter eller jagerflypilot :thumbup:

Drømmen er helikopter^^

Beklager, men jagerflyger er ikke noe man blir. Er man veldig heldig, så har man muligheten til å kunne få bli det.

Hvem har ikke lyst å bli jagerflyger?

"Skal bli"

 

- En liten dose flask gjennom opptaksperioden

- Krever store egenskaper fysisk og psykisk

- Plettfri vandel

- Ikke korrigert syn (laser er heller ikke godkjent)

- Bestå svært tøffe opptaksprøver med glans

- Bestå alle mulige andre tester. Her kan kroppen din rett og slett sette en stopper

 

Du KAN bli det, men man kan ikke belage seg på å bli det. Der er (desverre) et svært eksusivt yrke hvor bare en knyteneve slipper inn ut av veldig mange søkere. Vil du klare absolut alle kravene? Vil kroppen din takle G-trykket? Noen må jo bli det selvfølgelig og klarer det også, men de aller fleste klarer det desverre ikke.

Jeg skal ikke si hva du greier og ikke greier, men ikke ha de alt for store forventiningene til å fly F-16 om noen år.

Søskenbarnet til pappa var faktisk F-16 flyger. Han gikk av med pensjon for noen år siden - så mulig er det jo.

 

Hvor mange F-16 flyvere fra forsvaret utdannes det i året? Synes å huske 4 eller mindre jeg. Synes også å huske at det var godt over 200 søkere hvert år også.

 

jaja, jeg har:

- gode fysiske og psykiske egenskaper.

- gode karakterer

- perfekt syn

- plettfri vandel

- god fysisk form

 

Og som sagt er det helikopter-pilot jeg ønsker å utdann meg som. Det stemmer ikke at forsvaret har 200 søkere, det er rundt 400. Hvor mange som blir utdannet kommer helt an på hvor mange som er gode nok.

Sier bare at det er drømmen min, og jeg vet absolutt hvor tøft det er.

Men takk for at du opplyser meg :thumbdown:

Lenke til kommentar
skal bli helikopter eller jagerflypilot :thumbup:

Drømmen er helikopter^^

Beklager, men jagerflyger er ikke noe man blir. Er man veldig heldig, så har man muligheten til å kunne få bli det.

Hvem har ikke lyst å bli jagerflyger?

"Skal bli"

 

- En liten dose flask gjennom opptaksperioden

- Krever store egenskaper fysisk og psykisk

- Plettfri vandel

- Ikke korrigert syn (laser er heller ikke godkjent)

- Bestå svært tøffe opptaksprøver med glans

- Bestå alle mulige andre tester. Her kan kroppen din rett og slett sette en stopper

 

Du KAN bli det, men man kan ikke belage seg på å bli det. Der er (desverre) et svært eksusivt yrke hvor bare en knyteneve slipper inn ut av veldig mange søkere. Vil du klare absolut alle kravene? Vil kroppen din takle G-trykket? Noen må jo bli det selvfølgelig og klarer det også, men de aller fleste klarer det desverre ikke.

Jeg skal ikke si hva du greier og ikke greier, men ikke ha de alt for store forventiningene til å fly F-16 om noen år.

Søskenbarnet til pappa var faktisk F-16 flyger. Han gikk av med pensjon for noen år siden - så mulig er det jo.

 

Hvor mange F-16 flyvere fra forsvaret utdannes det i året? Synes å huske 4 eller mindre jeg. Synes også å huske at det var godt over 200 søkere hvert år også.

 

jaja, jeg har:

- gode fysiske og psykiske egenskaper.

- gode karakterer

- perfekt syn

- plettfri vandel

- god fysisk form

 

Og som sagt er det helikopter-pilot jeg ønsker å utdann meg som. Det stemmer ikke at forsvaret har 200 søkere, det er rundt 400. Hvor mange som blir utdannet kommer helt an på hvor mange som er gode nok.

Sier bare at det er drømmen min, og jeg vet absolutt hvor tøft det er.

Men takk for at du opplyser meg :thumbdown:

 

Selvom det er 400 søkere, så er det ikke 400 som har perfekt syn osv. osv.

 

Du kan regne med et utgangspunkt på 50-100 søkere som er opp mot kravene, og derav er det karakterer som avgjør om du kommer inn eller ikke.

 

Pilot kan du bli om du har penger, uansett om du har dårlig eller godt syn, god eller dårlig helse osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...