Gå til innhold

kjøre RAID0 eller ikke, trenger tips


andylove

Anbefalte innlegg

Hepp,

 

synes maskina mi er temmelig treig, i allefall med diskene mine. Har 2 stk Samsung 500GB SATA2, de er identiske. Burde jeg kjøre raid på disse?

 

Det er i såfall kun snakk om RAID0 som skal kjøres. Ulempen er all data jeg har på diskene som jeg må flytte over til andre disker.

 

Takk for svar.

 

Jeg trenger også driverne jeg skal legge over på en USB stick slik at jeg kan installere Vista på mitt RAID. Problemet er bare at jeg finner floppy installer og ikke bare filene jeg trenger.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Hvilket os kjører du? dersom det er vista så finner den Raid drivere selv. Hvis du kjører et annet os er det bare å gå inn på intel.com og download center. Der vil du finne chipset og raid drivere tilhørende dette.

Du har noe som heter floppy configuration utility. last ned denne og kjør - da vil du få spørsmål om å sette inn en diskett som da blir driverdisketten til raid'et ditt.

 

Snabel

Lenke til kommentar
backup er jeg svært nøye med.

 

Problemet jeg nå har er at jeg ikke finner drivere til RAID fra intel. Bare *.exe pakker, og det er jo ikke hva jeg trenger.

9523881[/snapback]

 

 

Du kan åpne alle *.exe med switches.

Hvilken pakke det gjelder så jeg kan hjelpe deg med.

9524784[/snapback]

 

Det høres unektelig intr ut, det er ikke hva jeg har gjort før i allefall. Men som Snabel sier, hvilket jeg ikke var klar over, Vista fant selv driverne, og resten jeg trengte å gjøre var å oppdatere disse etter installasjon.

 

Men forklar gjerne hvordan du bruker switches, for det er noe jeg vil vite om til fremtiden ;)

 

Snabel;

Jo takk, det løste seg fant jeg ut. Problemet mitt er at jeg ikke har diskettstasjon, hvilket jeg anser som forferdelig gammeldags og unødvendig. Uproft av MS å fortsatt la XP måtte bli installert via F6 når det trengs drivere.

 

Ellers har jeg mulighet for å tvinge USB stick til floppy via BIOS, så det hadde nok løst seg.

 

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Her kan du velge hva som passer deg best. :)

 

post-90860-1190225350_thumb.jpg

 

Du vil selvfølgelig finne da alle foldere med filene i \andylove folder.

 

Intels pakker, for chipset, som vi prøver å oppdatere så ofte vi ser mulighet og hensikt til det, er ikke selvsagt at alle drivere blir oppdattert.

Til det vi kan bruke da -overall switch for å tvinge oppdateringen.

Dvs vi dobbeltklikker ikke på filen men vi bruker CMD commando linje med den ovennevnte switch etter filen.

 

edit: glemte noe .....riktig flag -a -a -p og ikke -a -a p....dvs

C:\iata76_enu.exe -a -a -px:\andylove (ok redigerte bilde og)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Her kan du velge hva som passer deg best. :)

 

post-90860-1190225350_thumb.jpg

 

Du vil selvfølgelig finne da alle foldere med filene i \andylove folder.

 

Intels pakker, for chipset, som vi prøver å oppdatere så ofte vi ser mulighet og hensikt til det, er ikke selvsagt at alle drivere blir oppdattert.

Til det vi kan bruke da -overall switch for å tvinge oppdateringen.

Dvs vi dobbeltklikker ikke på filen men vi bruker CMD commando linje med den ovennevnte switch etter filen.

 

edit: glemte noe    .....riktig  flag  -a -a -p  og ikke -a -a p....dvs

C:\iata76_enu.exe -a -a -px:\andylove  (ok redigerte bilde og)

9529631[/snapback]

 

Smart, jeg tenkte noe i den retningen der, for jeg prøvde å pakke ut filene uten å lykkes. Men det du viser meg der er noe jeg aldri har vært borti før. Veldig smart, det må jeg huske ;)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...