Gå til innhold

En utrolig erfaring med telenor


Anbefalte innlegg

For noen uker siden (husker ikke dato), bestillte jeg oppgradering til Online ADSL Turbo (fra Plus). Alt vel og bra, tenkte jeg. Intill omkoblingsdatoen, den 6. September. Nettet forsvant :hmm:

 

Da det ikke var kommet tilbake dagen etter ringte jeg 05000, og sa at "Det skal da ikke være slik". Så sa de, joh. For Turbo er ADSL2+. Noe de ikke informerte om på oppgraderingssidene på nettet. Jeg tenker. Ok, og sier. Send ett modem da :)

 

Noe de sier at de gjør.

 

Men idag, da modemet ikke var kommet, ringte jeg 05000 igjen. Så viser det seg at de henta addresse fra telefonnummeret man taster inn til telefonsvareren :nei:

 

 

Og akkurat der ligger cluet. For vi sa opp fasttelefon ETTER vi fikk ADSL. Dermed slutta tydeligvis det nummeret å være knyttet til abbonomentet vårt. For å ikke snakke om husstanden :no:

 

Men iom. at man må oppgi ett nummer når man ringer har jeg oppgitt nummeret jeg trodde tilhørte husstanden. Men det nummeret har telenor gitt videre :wallbash:

 

 

Dermed endte det met at en random dude fikk nytt modem i posten uten grunn, tenker han går rundt å lurer nå :whistle:

 

Og jeg er uten nett for andre uka på rad :cry:

 

 

Her slutter historien, og denne har ingen moral, men måtte bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ADSL skal være knyttet opp mot telefonnummer er bare tull. En rein melking av at folk skal ha fasttelefon, dermed lager de systemer rundt dette.

 

Jeg føler med deg! Kan fortelle at en kamerat som har slitt mye med telenor og han er i sin 3 mnd uten internett, på Lillestrøm!

 

Hvis du kan få internett via andre kilder som f.eks kabeltv, bruk det!

Lenke til kommentar

ADSL'et er ikke knyttet opp mot telefonnummer, Largie, så du må nok lese en gang til hva han skriver.

 

Han skrev at Telenor hentet adresseopplysningene hans fra telefonnummeret han oppgav (som han ikke har nå lenger), og modemet ble derfor sendt til den adressen.

 

Virker som om alle bare klager på Telenor, men har personlig aldri hatt noen problemer med Telenor. 100% oppetid, foruten 2 timer under oppgradering av hastighet.

Får også raskere nett enn jeg betaler for, ettersom jeg ikke kunne få raskere nett pga. jeg var for langt unna sentralen satt de det på så raskt de kunne, og jeg betaler for den hastigheten som ligger under.

Har ca. 5.5 MB ned, og 650KB opp, men betaler for 4MB linja elns.

Jeg må være "the Chosen one" :)

Lenke til kommentar
Ring 145 og krev at dem rydder opp. Husk å be om et par uker uten å måtte betale abo.avgift som kompensasjon. Det skulle være helt grei skuring det.

9515725[/snapback]

 

 

Orker ikke mer ringing nå :)

 

Modem er på vei, til rett addresse denne gangen :)

 

Så, til fredag, når modemet kommer (om posten er like kjapp som vanlig :p), anser jeg saken som ute av verden :)

 

Gleder meg :)

 

 

Men av ren nysjerrighet, hvor går 145?

 

Har alltid brukt 05000, og måttet slite meg gjennom en helvettes telefonsvarer :thumbdown:

Lenke til kommentar
145 er feilmeldingen for Telenor-kunder. Der kan de ringe hvis summetone eller internetlinje er nede eller er ustabil/treig. Det er billig å ringe dit og nesten ikke kø på telefonen. I motsetning til hos feilmeldingen hos alle andre teleoperatører.

9522607[/snapback]

 

Takk skal du ha :love:

 

Greit å vite :)

Lenke til kommentar

Sist jeg ringte havna jeg på samme sted som 05000 når jeg ringte 145.

 

Av ren nysgjerrighet og for å sjekke om jeg leste posten din riktig;

 

Du tasta inn feil telefonnummer når du ringte og er overrasket over at ting blir sendt feil.. ?

 

Ringte og hørte nå, de sier jo noe sånt som "tast inn nummeret det gjelder". Ikke "tast inn nummeret dere hadde for 1 år siden" :roll:

 

Det som uansett er skremmende er at jeg regner med du måtte snakke med noen og at de ikke dobbeltsjekket navn og adresse før noe utstyr ble sendt noe sted.

Lenke til kommentar
uhm .. så du ble koblet over på ADSL2+ .. og da klarte ikke ditt ADSL1 modem å synke mot sentralen? pussige greier.. skulle tro at sentral og modem ble enige om å da kjøre maks av det modemet klarer

9540992[/snapback]

 

 

Siden det er fysisk forskjellige teknologier så nei.

 

Alle Jara produktene med unntak av det laveste kjører statiske hastigheter som betyr at får du ikke sync på den hastigheten du er satt opp med får du ikke sync i det hele tatt.

 

En ADSL2+ port kan iflg jara synce mot et ADSL modem (altså ikke et adsl2+) modem såfremt hastigheten er 6mbit som er den høyeste hastigheten de tilbyr før ADSL2+.

Lenke til kommentar
En ADSL2+ port kan iflg jara synce mot et ADSL modem (altså ikke et adsl2+) modem såfremt hastigheten er 6mbit som er den høyeste hastigheten de tilbyr før ADSL2+.

9543511[/snapback]

 

Nå finnes det da sentraler som kan autonegge om det skal være vanlig adsl eller 2+.

 

Det som ville skje da er hvis telenor oppgradere linja så ville dslammen se at det er et adsl modem og gi hastighet ut fra det.

 

I auto så vil dslammen bestandig synke på best mulig linjekoding

Lenke til kommentar
En ADSL2+ port kan iflg jara synce mot et ADSL modem (altså ikke et adsl2+) modem såfremt hastigheten er 6mbit som er den høyeste hastigheten de tilbyr før ADSL2+.

9543511[/snapback]

 

Nå finnes det da sentraler som kan autonegge om det skal være vanlig adsl eller 2+.

 

Det som ville skje da er hvis telenor oppgradere linja så ville dslammen se at det er et adsl modem og gi hastighet ut fra det.

 

I auto så vil dslammen bestandig synke på best mulig linjekoding

9545532[/snapback]

 

Jara's ADSL2+ dslamer vil ikke synce over 6mbit netto hastighet med et adsl1 modem.

 

Ingen av Jara's dslamer står på auto så det er vel ganske likegyldig?

Lenke til kommentar
Jara's ADSL2+ dslamer vil ikke synce over 6mbit netto hastighet med et adsl1 modem.

 

Ingen av Jara's dslamer står på auto så det er vel ganske likegyldig?

9547393[/snapback]

 

Så vidt jeg husker kjører de vel rate adaptive profil på portene til de med ADSL mini (de med lengst linjelengde der man ikke kan garantere en viss hastighet)?

også kjent som "Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256" i KAPAKS

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Jara's ADSL2+ dslamer vil ikke synce over 6mbit netto hastighet med et adsl1 modem.

 

Ingen av Jara's dslamer står på auto så det er vel ganske likegyldig?

9547393[/snapback]

 

Så vidt jeg husker kjører de vel rate adaptive profil på portene til de med ADSL mini (de med lengst linjelengde der man ikke kan garantere en viss hastighet)?

også kjent som "Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256" i KAPAKS

9549959[/snapback]

 

Snakket da her selvfølgelig om det diskusjonen gikk på.

 

Rateadaptive produktet er, som navnet tilsier, rateadaptive og vil synce på høyeste mulige hastighet innenfor hastighetene du nevner.

 

Det har dog ingenting med adsl2+ hastigheter og syncing mot vanlige adsl modem å gjøre da ingen av disse produktklassene er rateadaptive hos Jara.

Lenke til kommentar
Ring 145 og krev at dem rydder opp. Husk å be om et par uker uten å måtte betale abo.avgift som kompensasjon. Det skulle være helt grei skuring det.

9515725[/snapback]

 

 

Samme skjedde med meg som "ze5400", bestile adsl turbo fra telenor og dagen

oppgraderingen skulle skje mistet vi internett. Ringte 05000 et par ganger og

fikk høre at grunnen til at vi hadde mistet internett var at de drev og endra linja.

To dager senere hadde det fremdeles ikke skjedd noe.

 

Gjorde som "rend" sa her. Ringte 145, og i løpet av 5 minutter ordna de med

gratis adsl2+ modem, som de sender i posten, og 1 måned gratis internett.

 

JA, du trenger et adsl2+ modem for hastighet høyere en 8 mbit fra telenor, da

de skifter deg over til en annen fysisk tilkobling hos telenor. Adsl2+ må du selv

kjøpe (i følge telenors uskrevne regler).

 

NEI, det står ingenting om det ovenfor på telenor sine sider når du bestiller.

 

 

Står masse om det i disse 2 postene:

 

Linkz:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=819325

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...turbo+++telenor

Lenke til kommentar
Etter en del erfaring: TELENOR SUGER! :realmad:

9552907[/snapback]

 

Jaja.... Telenor sendte jo bare modemet til den adressen (telefonnummeret) de fikk oppgitt. De har jo tydeligvis alt koblet mot telefonnummer. Den eneste som har gjort feil her, er trådstarter som har oppgitt en annens telefonnummer. Hvorfor gjorde han det, da? Han visste jo at han ikke hadde det nummeret. Dette er vel en typisk ikke-sak. Skjønner ikke hvorfor den er startet, og skjønner ikke hvorfor vi (meg selv inkludert :D ) gidder å diskutere.

Lenke til kommentar

Prøvde å poste ett svar her på lørdag. Men det kom visst ikke igjennom.

 

 

Grunnen til at jeg oppga det gamle telefonnummeret, er at de ber om at man taster inn ett telefonnummer, når man ringer 05000. Uten å taste inn ett nummer kommer man ingen vei. I.o.m at vi ikke har noen nummere hos telenor whatsoever, tasta jeg inn det som lå nermest. Ikke greit for meg å vite at noen hadde overtatt det.

 

Men feilen ligger i at de IKKE VERIFISERTE OSS.

 

Det er klart de må sjekke at jeg kjenner til brukernavn, fødselsdato til abbonenten o.s.v.

 

I alle fall. Da vi fant ut dette, lovdte de å sende ett nytt ett, til rett addresse. Men har de gjort det enda. NEI.

 

Da jeg ringte de på fredag hadde de ikke sendt det ut enda. Forrige mandag, når jeg snakka med de, lovde de å gjøre det alt neste dag.

 

Det enseste gode oppe i det er er at jeg fikk de til å love oss 1 mnd. gratis nett. Men det blir jo spennende å se om de holder det løftet da.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg oppga det gamle telefonnummeret, er at de ber om at man taster inn ett telefonnummer, når man ringer 05000. Uten å taste inn ett nummer kommer man ingen vei. I.o.m at vi ikke har noen nummere hos telenor whatsoever, tasta jeg inn det som lå nermest. Ikke greit for meg å vite at noen hadde overtatt det.

9561240[/snapback]

 

Bare for og oppklare det så må du ikke oppgi noe nummer, du kommer videre etter en liten stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...