Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 520i, motor blir varm på minutter?


PcT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn som lurer på hvorfor dette skjer..

 

Den blir varm på under 1km og varmeapperatet ikke funker.

 

Radiator og vannpumpe som ikke funker?

 

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være termostaten som er defekt. Går bilen dårligere når den blir varm? Forsvinner det noe kjølevæske? Har kompisen din kjørt med detta lenge? har han peila olja i det siste? Er det nok kjølevæske på bilen?

 

1 km var litt lite ja..

 

Edit: På noen biler er toppakningen en svakhet, og visst bilen har blitt overoppheta står det dårlig til gitt, men visst det ikke forsvinner kjølevæske og olja fortsatt er brun er det mindre sannsynelig.

 

Hilsen en hobbymekaniker (som egentlig ikke har peiling)

Endret av Flexo
Skrevet

Er vel ikke termostaten, fordi man merker godt at varme registeret ikke får noe varmt kjøleveske.. (Derfor går ikke veska rundt, så det er endten en stopp et sted eller noe galt med vannpumpa?)

Skrevet

Det kan være termostaten, men vanligvis når den feiler så blir ikke bilen varm! Men den kan jo ha hengt seg i stengt posisjon, slik at kjølevæske ikke sirkulerer i det hele tatt, og da blir det fort varmt!

Skrevet

Joda, kjølevæska sirkulerer også når termostaten er stengt. Da går kjølevæske innom vannpumpa, varmeregisteret og motoren.

 

Høres ut som et sirkulasjonproblem ja. Enten en propp eller defekt vannpumpe.

Skrevet
Joda, kjølevæska sirkulerer også når termostaten er stengt. Da går kjølevæske innom vannpumpa, varmeregisteret og motoren.

 

Høres ut som et sirkulasjonproblem ja. Enten en propp eller defekt vannpumpe.

9514973[/snapback]

 

 

Sirkulerer selvsagt, men ikke innom radiatoren vel? Og da får man jo ikke kjøling.... Uttrykte meg kanskje litt knotete! ;)

Skrevet

Får ikke kjøling, men varmeregisteret blir da iallfall ikke varmt uansett så det må da være at den ikke får vann inn til varmeregisteret..

Skrevet

Når passaten min ble sånn, var det sprekk i toppen. Motoren ble veldig varm, men absolutt ikke noe varme i varmeapparatet. Men den brukte endel kjøleveske da.

Skrevet

Skovlehjulet løsner fra vannpumpa. Standard BMW!! Hvis ikke skovlehjulet har løsna helt og knust inni der klarer den og sirkulere når den står på tomgang. Med en gang du kjører klarer ikke hjulet henge med lenger og den blir varm...

 

Du kan jo pelle ut termostaten og kjøre den uten den først for og være sikker...

 

Toppakning, termostat, viskosekobling er ikke uvanlig på BMW det eller, men prøv pumpa først... den er helt grei og bytte bare man får av vifta. Kan være litt kranglete og lufte systemet etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...