Gå til innhold

My Book filstørrelse, hvorfor er det en grense?


Anbefalte innlegg

hei, har akkurat kjøpt meg en wd mybook essential blahblah med 320gb (egentlig 298-.-). har lagret et par filer på den som ligger på alt fra 500-1500 mb til nå, men nå prøver jeg å legge inn ei fil på ca 4.3 gb, også står det at fila er for stor for harddisken ellernoe, men jeg har ikke brukt mer enn to-tre prosent av den!!

 

hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn i diskbehandling . Slette FAT partisjonen . Opprette ny som NTFS .

Det er partisjonen som er enten FAT eller NTFS , formattere via utforsker endrer ikke partisjonstype.

 

Alternativt åpne ett CMD vindu (command prompt) .

Skriv

"convert X: /FS:ntfs"

uten quote tegn og estatt X med stasjons bokstaven på den eksterne disken .

 

Du kan også legge til dette om du ønsker at "alle" skal ha tilgang til diskens filer/mapper om den skal flyttes mellom maskiner.

"convert X: /FS:ntfs /NoSecurity"

Lenke til kommentar
du kjører vista tipper jeg, høyreklikk på disken i 'my computer' og velg 'format' ..  velg så ntfs fra listen og trykk start .

9507889[/snapback]

 

hmm.. på den lista står det bare ntfs (default).. betyr ikke det at den er i ntfs-format fra før? hvilket igjen vil si at problemet blir forårsaket av noe COMPLETELY different?

men okei.. skal teste det... har tatt backup av hele disken så ingenting kan gå galt..

Lenke til kommentar

Men vil jeg miste alt? Partisjonen ville bli demontert sto det.. Jeg trykket ja, men det kunne ikke skje akkurat nå, så den måtte vente til neste gang PC-en ble skrudd på. Betyr dette at alt forsvinner? Eller har jeg ingen grunn til å være bekymret?

 

Rakst svar hadde vært fint ettersom at jeg må vite om jeg må flytte over noe som jeg ikke vil miste før jeg skrur av hvis alt blir formatert.

Lenke til kommentar
Alle eksterne disker man kjøper kommer preformattert med FAT32 for kompabilitet til MAC osv.

9506967[/snapback]

 

Dette stemmer ikke.

Kan f.eks nevne at Seagate sine disker kommer med NTFS som default.

Det vanligste er FAT32, men å si at "alle" kommer som FAT32 er å pisse seg godt opp øver ryggen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...