Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Jeg joine deg, saken miner levert hos forbrukerråd men jeg er med på tv2 hjelper deg og..!! fikk pc min tilbake men nettverkskort funger ikke som det skal. så har saken hos netshop fortsatt.. Min har vært inne 3 ganger også på grunn av samme feil, men de prøver å ro seg unna ved å si at det var HDD som var ødelagt og så videre..!!

 

Hei,

 

Jeg har hatt store problemer med kundebehandlingen hos Netshop etter å ha fått en bærbar PC (NetBook CL56) med feil på touchpad.

 

Kort sammendrag:

Jeg har kjøpt en PC fra Netshop som aldri har fungert tilfredsstillende. Den har vært inne til reparasjon 3 ganger, hvor jeg den siste gangen krevde heving. Saksbehandling har tatt svært lang tid, og Netshop har vært vanskelige å få tak i.

 

Saken:

 

 

Kjøpte PC i mars 2005. Den hadde et problem som gjorde at når jeg satte maskinen i standby og vekket den igjen, sluttet touchpaden å fungere. Ettersom jeg på den tiden var i Sjøforsvaret, fikk jeg ikke sendt inn maskinen før august 2005.

 

Etter dette har jeg sendt inn maskinen 3 ganger. Den første gangen reinstallerte Netshop Windows, andre gangen byttet de chassis og tredje gangen ble det såvidt jeg vet ikke gjort noe mer enn å installere Windows på nytt. Hver gang jeg har fått maskinen i retur har jeg umiddelbart opplevd det samme problemet.

 

3. gang jeg sendte inn maskinen (juli 2007) krevde jeg heving av kjøpet. Det fikk jeg ikke, begrunnet med at det ikke fantes feil på maskinen. Etter å ha vært i kontakt med Forbrukerrådet fikk jeg høre at jeg uansett hadde krav på heving, grunnet urimelig lang behandlingstid. Før jeg sendte inn maskinen ble jeg bedt om å vente ettersom han som skulle se på den var på ferie, og når jeg sendte den inn tok det over 2 måneder før jeg fikk den tilbake.

 

Det første som skjedde når jeg skrudde på maskinen etter 3. gangs "reparasjon" (september 2007) var at Windows skulle bli installert fra et "halv-ferdig" oppsett, og under dette fungerte ikke touchpad i det hele tatt. Etter å ha installert drivere fikk jeg igjen det samme problemet med at touchpad ikke reagerte etter standby. Jeg installerte også Windows XP på nytt, la inn offisielle og oppdaterte drivere for lyd, wlan og grafikk, og opplevde de samme problemene som før.

 

 

 

Andre problemer med kundebehandlingen:

 


  •  
  • Han som har hatt saken har dratt på ferie flere ganger i løpet av den 3. gangen maskinen var innsendt. Her burde Netshop hatt rutiner for å få fortsette å behandle saken.
     
     
  • Jeg forsøkte å få maskinen sendt tilbake til meg 2 ganger, i over en måned, uten at noe skjedde. Til tider visste ingen på Netshop hvor maskinen befant seg.
     
     
  • Jeg ble -garantert- en oppringning etter å ha purret på maskinen, da jeg forsøkte å få den sendt tilbake og de ikke visste hvor den befant seg. Jeg ble aldri kontaktet, og da jeg selv ringte de fikk jeg beskjed om at jeg skulle bli oppringt neste dag. Dette skjedde heller ikke.
     
     
  • Nesten hver gang jeg har ringt Netshop, har det tatt lang tid (30-45 minutter) å komme frem hvis det i det hele tatt har vært noen på returavdelingen som kunne ta telefonen.
     
     
  • Det er flere ganger blitt påstått at maskinen er utenfor reklamasjonsrett, selv om saken begynte få måneder etter innkjøp, og jeg sendte en mail om at jeg hadde samme problemet før det var gått 2 år, hvor jeg så ble bedt om å avvente svar fra Netshop. Jeg har i tillegg et bevis på 3 års garanti, som tydeligvis ingen på Netshop vet finnes.
     

 

 

Slik saken står nå, har jeg en PC som ikke fungerer, som har vært sendt inn 3 ganger. Jeg ønsker heving av kjøpet så fort som mulig. Nå har jeg fått PC-en tilbake, og har sendt inn filmer til Netshop av PC-en som ikke fungerer. Vurderer å ta saken via Forbrukerrådet og evt. TV2 hjelper deg/Forbrukerinspektørene dersom saken ikke utvikler seg.

 

Har noen tidligere tråder som omhandler denne PC-en:

 

 

Ekstrem leveringstid fra NetShop (De begynte bra :) )

Rot hos NetShops retur (Fikk forresten høre at de ikke hadde oversikt over tidligere returer - er dette virkelig mulig?

Netshop og garanti (Viser at de mangler oversikt over lovverk og egne rutiner)

 

 

 

Noen synspunkter på denne saken?

 

 

edit: forsøkte å rydde litt opp i formatteringen

9497346[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig?

 

Hva er det dere gjør da? Spesiellt olafhans, i dine innlegg ser det ut til at du ikke er den mest tålmodige personen (Jeg prøver ikke å provosere her, men det er slik jeg leser dine innlegg), men derfor kan jeg tenke meg at du gjerne ringer de nokså ofte, og ikke er så veldig vennlig selv. Dette kan nok gjelde andre også.

 

Jeg, jeg har en blid tone på tlf, jeg forklarer mine problemer, og NetShop løser det. Senest i dag har jeg snakket med de angående en retursak, som jeg lurte på om det var mulig å få gjennomført litt ekstra fort. Grunnen til det var at NetShop ikke selv trengte å teste denne varen, og at dette egentlig var en sak mellom meg og produsenten. Det forklarte jeg, og da fikk jeg et vennlig svar om å skrive navnet til en av de som jobber i returavdelingen på pakken, og han ville selv ta seg av det.

 

Jeg er på ingen måte noen storkunde hos de heller, bare så det er sagt.

 

Man kommer så veldig mye lengre hvis man bare er litt tålmodig og høffelig. Og NetShop skylder ikke på andre ting. Hvis det er noe de sier er feil, så er det mest sannsynligvis feil. Men det er jo også mulig at de har oversett en annen feil etc. Det er tross alt mennesker i den andre enden av telefonen.

 

Videre, så hjelper det også å forklare problemet GODT i RMA beskrivelsen, så du selv korter ned deres til på å feilsøke. På den måten vil også problemet bli funnet og løst fortere.

 

Og jeg tviler sterkt på at TV2 hjelper deg vil lage en reportasje om dette i fremtiden pga. to stk som har opplevd noenlunde dårlig service, sett fra deres synspunkt.

 

Alt i alt, så har NetShop sin service fungert utmerket for meg, og jeg nøler ikke med å anbefale de for andre. Dere som har opplevd noe annet, har enkelt og greit vært uheldig.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Olafhans:

Dæven! Ikke en top-posting? :thumbup:

Litt synd med den mega-quote'n for å legge inne en forvirrende rekke av smileys.

 

Tror _Zeke er inne på noe vesentlig når det gjelder å oppnå det som etterlyses i tråden.

 

Ellers håper jeg virkelig ikke Netshop fortsetter med å bruke tid på disse trådene.

Resultatet er da å få slike poster slengt etter seg som Muffinmann kommer med.

Ikke å oppnå sympati fra de som leser disse trådene (når trådstarter får "gjennomslag" for sine krav).

Bedre å sørge for at de som jobber med retur er både mange nok og har nok kunnskap om forbrukerkjøpslov.

Så de(Netshop) slipper å "dumme seg ut" på forumet.

Lenke til kommentar

Den ene supportsaken jeg har hatt med de, gikk særdeles bra. Hadde en RAM-brikke i et sett på to som var DOA. Trengte bare å sende tilbake den ene brikka i stede for hele sette og de sendte meg ny brikke før jeg i det hele tatt hadde fått sendt ut den døde. Så da var jeg meget imponert over hvor raske de var.

 

Men har det skjedd noe med Netshop ettersom det har blitt så mange tråder om misfornøye kunder? Har de ansatt noen feil personer? Eller har forventningene vært skyhøye pga alt skrytet de fikk før og så klager dermed folk ved den minste ting og blåser opp dette ut av dimensjoner? Tydelig at Netshop har blitt store mtp et par oppkjøp og slikt, men hva har skjedd i forhold til service mon tro? :hmm:

Lenke til kommentar
Den ene supportsaken jeg har hatt med de, gikk særdeles bra. Hadde en RAM-brikke i et sett på to som var DOA. Trengte bare å sende tilbake den ene brikka i stede for hele sette og de sendte meg ny brikke før jeg i det hele tatt hadde fått sendt ut den døde. Så da var jeg meget imponert over hvor raske de var.

 

Men har det skjedd noe med Netshop ettersom det har blitt så mange tråder om misfornøye kunder? Har de ansatt noen feil personer? Eller har forventningene vært skyhøye pga alt skrytet de fikk før og så klager dermed folk ved den minste ting og blåser opp dette ut av dimensjoner? Tydelig at Netshop har blitt store mtp et par oppkjøp og slikt, men hva har skjedd i forhold til service mon tro? :hmm:

9512577[/snapback]

 

Har bare hatt positive opplevelser med Netshop i Sandefjord , også på retur. Men I Oslo avdelingen har jeg hatt ett par dårlige opplevelser.

Lenke til kommentar
LasseGL, tror ikke du trenger bekymre deg ang tid ved rep,jeg har flere ganger sendt inn komponenter og maskiner i forskjellige navn (eiernes navn) uten prob,har ikke merket noen lengre ventetid her en ellers  :thumbup:

9508039[/snapback]

Jeg har da vell ikke det.

Har bestillt en NY PC.

Les nøy igjennom før du kommenterer,.....

Lenke til kommentar

Jeg har holdt en etter mitt syn høflig tone, og Jul (som har vært den som hovedsaklig har hatt saken) har vært veldig grei å snakke med. Han har også gjort en stor innsats for å finne feilen. Så langt har forholdet vært bra.

 

Problemet er altså at de ikke fant feilen, noe jeg ikke klarer å begripe skal være mulig, at de ikke kjenner til/følger norsk lovverk, og at behandlingen har tatt svært lang tid.

 

Jeg er glad for at det finnes mange som har hatt gode opplevelser med Netshop, men dere må akseptere at det finnes folk som har vært uheldige og ønsker å spørre om råd rundt dette.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Den ene supportsaken jeg har hatt med de, gikk særdeles bra. Hadde en RAM-brikke i et sett på to som var DOA. Trengte bare å sende tilbake den ene brikka i stede for hele sette og de sendte meg ny brikke før jeg i det hele tatt hadde fått sendt ut den døde. Så da var jeg meget imponert over hvor raske de var.

 

Men har det skjedd noe med Netshop ettersom det har blitt så mange tråder om misfornøye kunder? Har de ansatt noen feil personer? Eller har forventningene vært skyhøye pga alt skrytet de fikk før og så klager dermed folk ved den minste ting og blåser opp dette ut av dimensjoner? Tydelig at Netshop har blitt store mtp et par oppkjøp og slikt, men hva har skjedd i forhold til service mon tro? :hmm:

9512577[/snapback]

 

Nei det har nok ikke skjedd noe annet enn at det er blitt adskillig større kundemasse og dertil flere feil,slikt skjer dessverre, i tillegg er det jo blitt svært populært å kjøre saker her på forumet, noen er reelle andre i håp om å få bedre deal , fordi andre har skrevet at etter de tok saken her fikk de faktisk en bedre deal enn forventet.Dette gjelder ikke bare Netshop.

Problemet med dette er at den dialogen en tidligere hadde med svært mange nettbutikker på dette forumet nå er borte, ja det er vel kunn Netshop som fortsatt gidder svare her,men vil tro det ikke er lenge for også de slutter med det, sørgelig men sant . :hmm:

Lenke til kommentar

Forstår jeg deg rett Snekker`n, burde ingen med problemer å ha lov å omtale Netshop. Synes du at det er noen av delene i min sak som virker feilaktige, eller at jeg ønsker noe som helst som jeg ikke har krav på?

 

Om jeg bruker forumet for å få til noe, er det i så fall ikke mer enn det jeg har krav på i følge norsk lov. Min hensikt var først og fremst å få innspill, noe jeg har prøvd å forklare deg en stund, men dersom det faktisk skulle føre til at saken blir løst og kanskje Netshop skjerper seg litt, ser jeg på det som en bra ting.

Lenke til kommentar

Jeg er personlig dritlei av Netshop. De klarte selfølgelig (selv ETTER at jeg hadde påpekt spesielt at det MÅTTE de ikke gjøre), å sende feil skjerm til meg (billigversjonen av den jeg skulle ha). Sendte da skjermen i retur, og den mottok de 7. september. Det burde i teorien ikke vært noe spesielt vanskelig å sende meg en ny skjerm (som jeg faktisk har betalt for), men i dag etter 10 dager, sendte jeg en mail, og så har jeg sitti i telefonen i hele dag.

 

Det startet hyggelig, med en kar som skulle sjekke det opp og gi meg en kjapp tilbakemelding. Hørte ingenting på 4 timer, og ringte så tilbake. Da var han sur, og jeg kunne ikke forvente å få noen tilbakemelding så fort. Pluss at Netshop hadde vært flink som hadde fått til såpass. Tross alt var det KUN 10 dager siden skjermen var ankommet Netshop.

 

Greit nok det, han skulle som vanlig ringe tilbake. Ingen ringte tilbake, og jeg ringte ved 16.00 tiden tilbake, og da var det ingenting som var skjedd. Samme historien, ingenting nytt. Skjermen var tydeligvis ikke der den skulle være, og alt var bare fryktelig vanskelig.

 

Endte med at jeg sendte en epost der jeg ønsker å heve kjøpet grunnet at de er fryktelig treige, dårlig kundeservice, og at jeg er drita lei Netshop.

 

Har aldri vært noen stor kunde av Netshop, men tenkte at jeg skulle gi dem en sjanse.

 

Fikk forresten beskjed at jeg måtte vente 2-3 uker til på å få pengene mine tilbake. På en ordre jeg bestilte 29. august, mottok 5 september, returnerte 6. september.

 

Er rimelig irritert over at jeg må vente i over en måned for å få pengene tilbake / den skjermen jeg skulle ha.

 

Sorry for at jeg hijacket tråden din. Er rimelig frustrert og irritert!

Lenke til kommentar
Forstår jeg deg rett Snekker`n, burde ingen med problemer å ha lov å omtale Netshop. Synes du at det er noen av delene i min sak som virker feilaktige, eller at jeg ønsker noe som helst som jeg ikke har krav på?

 

Om jeg bruker forumet for å få til noe, er det i så fall ikke mer enn det jeg har krav på i følge norsk lov. Min hensikt var først og fremst å få innspill, noe jeg har prøvd å forklare deg en stund, men dersom det faktisk skulle føre til at saken blir løst og kanskje Netshop skjerper seg litt, ser jeg på det som en bra ting.

9515363[/snapback]

 

Nå har du selv reklamert med at slike diskusjoner tas på PM, noe som er gjordt,er det da et forsøk på å så tvil om noe at du kommer med slike annklager som dette??

 

Alle med problemer har sin fulle rett med å beklage seg over den nettbutikk de måtte ønske, men om du leser hva jeg skriver så ser du fort at jeg nevner ikke bare en nettbutikk men uttaler meg på generelt grunnlag.

Hvor mange nettbutikker svarer på noe her på forumet lengre??

Så godt som ingen .

Så prøver du å vinle det jeg skriver inn slik at jeg mener du er ute etter noe som du ikke har krav på. Hvor ser du jeg sier det??

Les posten min først før du prøver å henge meg ut, der står:

 

Nei det har nok ikke skjedd noe annet enn at det er blitt adskillig større kundemasse og dertil flere feil,slikt skjer dessverre, i tillegg er det jo blitt svært populært å kjøre saker her på forumet, noen er reelle andre i håp om å få bedre deal , fordi andre har skrevet at etter de tok saken her fikk de faktisk en bedre deal enn forventet.Dette gjelder ikke bare Netshop.

 

Hvor nevner jeg deg??

Jeg skriver nok engang på generelt grunnlag og kan ikke se noen grunn til å reagere på det når en har rent mel i posen .

Lenke til kommentar
Oppdatering: Nå har de sett videoene av touchpaden som låser seg. Fikk i dag tilbud om å få en ekstern mus, men dette hjelper ikke meg stort da jeg vil kunne bruke den bærbare PC-en bare på batteri og innebygd touchpad (det er for meg mye av hensikten med en laptop). Ba igjen om heving, og venter svar på dette.

9527734[/snapback]

 

Om du har konstater feilen og vist dem dette,hvorfor ikke da la de reparere maskinen?

Om da ikke ønsket er ny/annen maskin :hmm:

Lenke til kommentar
De klarer ikke å finne feilen selv, så da har de ikke ønsket å foreta seg noe. Ettersom jeg har brukt mye tid på dette, og har lovverket på min side, ønsker jeg å benytte sjansen til å ikke lenger ha et kundeforhold til Netshop da jeg har mistet tiltroen til deres supportapparat.

9528174[/snapback]

 

Men slik er det overalt,det er ikke sagt at jeg ser en feil som brukeren av det huset jeg har levert ser,dog har jeg den fordelen at jeg må oppsøke brukeren for å se på feilen.

Om så er at et firma ikke finner feilen,så blir det for dumt å påstå at de ikke ønsker det, og som du sier du nå har vist dem,ja da burde det klart være mulig å få rettet denne,dette selvsagt om en ikke ønsker noe annet fordi det gir større fordeler og en har loven på sin side :hmm:

Er ikke sikker på hvor gammel maskinen din er men er det ikke slik at ved heving av kjøp så skal det trekkes fra for den tid maskinen har vært brukt, det ville i alle fall jeg tro var rimelig all den tid eieren har hatt nytte av maskinen.

For om så ikke er så blir jo denne loven temmelig spekulativ for de som måtte ønske å spekulere i dette. En maskin faller vel ca 25 % i verdi bare en har pakket den opp og en bærbar på 1-2 år vil jeg tro er halvert i verdi, i alle fall om en ser gjennomsnittet på priser i bruktmarkede . :hmm:

At en har mistet tiltroen er en sak,men når en ser at flertallet,ja de aller fleste faktisk er fornøyde,ja da skulle vel fakta tilsi noe annet en følelsen.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kjære snekker.

 

Trådstarter har jo sendt inn maskinen tre ganger med samme feil! Er det rart tolmodigheten er slutt? Du mener altså at det skal være en selvfølge at han sender den inn en fjerde gang, for at netshop skal få en fjerde sjanse til å ordne opp problemet?

9529188[/snapback]

 

Vel en kan jo se det fra forskjellige vinkler,etter det jeg forstår så visste han hele tiden hva feilen var,hvorfor da ikke snakke direkte med teknisk og fortelle dem det etter første gang istedenfor etter 3dje ?

Om ønsket er å få maskinen reparert og ikke er å få ny/bedre maskin/avtale ja så burde en vel gi dem en sjans til .

Fra den annen side så har trådstarter her loven på sin side og kan gjøre hva han vil,det er det liten tvil om.

Men jeg snakker nok mest fra den moralske siden her og det å vise skjønn og forståelse.

Om en til enhver tid bare skal stå på kravene ja da blir det liten plass til noe annet . :hmm::hmm:

At jeg så kommenterer i denne tråden er tilfeldig,det er mange liknende tråder som har florert her mot mange nettbutikker, det som har vært gjennomgangstema i mange av dem er "hvilke rettigheter har jeg, hvilke krav har jeg, kan jeg kreve kompensasjon " osv osv

Lenke til kommentar

Trådstarter har sendt inn pc`en tre ganger med samme problem. Jeg antar han har beskrevet problemet i returskjemaet hos netshop, men han har alle gangene fått igjen pc`en med samme problem/ eller at problemet har oppstått kort tid etter på nytt.

 

Hva mer kan en forlange? Trådstarter har vel ingen moralsk forpliktelse i denne saken. Han har kjøpt et produkt som ikke fungerer, og netshop klarer ikke/ vil ikke ordne det. Er det noen som har en moralsk forpliktelse i denne saken, må det være Netshop, som må sørge for at produktet fungerer som det skal. Må si at jeg forstår godt at trådstarter er dritt lei. Han har sannsynligvis brukt allerede mellom 350-450 kr bare i returkostnader, og en masse tid.

Lenke til kommentar
Trådstarter har sendt inn pc`en tre ganger med samme problem. Jeg antar han har beskrevet problemet i returskjemaet hos netshop, men han har alle gangene fått igjen pc`en med samme problem/ eller at problemet har oppstått kort tid etter på nytt.

 

Hva mer kan en forlange? Trådstarter har vel ingen moralsk forpliktelse i denne saken. Han har kjøpt et produkt som ikke fungerer, og netshop klarer ikke/ vil ikke ordne det. Er det noen som har en moralsk forpliktelse i denne saken, må det være Netshop, som må sørge for at produktet fungerer som det skal. Må si at jeg forstår godt at trådstarter er dritt lei. Han har sannsynligvis brukt allerede mellom 350-450 kr bare i returkostnader, og en masse tid.

9529876[/snapback]

 

Returkostnader ved reklamasjon får en jo dekket,gjør en ikke?

Maskinen er kjøpt i mars 2005.

Altså for 2,5 år siden. da synest jeg det blir feil å be om heving av kjøpet og få pengene tilbake,i alle fall om det forventes hele beløpet igjen.

Markedsverdien er vel neppe mer enn 30-35% av hva den kostet i dag og om det er summen så greit nok. Men etter det jeg forstår av slike saker så forventer kunden å få igjen det de har betalt,ja sogar har jeg sett de som sier en skal ha rente i tillegg, at det er saken her sier ikke jeg.

Så blir spørsmålet : Hva vil lønne seg ? få den rep eller markedsverdien?

For om det er nypris det er snakk om i slike saker ja da ringer det mange bjeller hos meg,for da må systemet være riv ruske galt.

Kjøper en en bil og bruker den i 2 år og så ønsker en å heve kjøpet grunnet en feil som ikke blir rep får en vitterligen prisen på bilen der og da og ikke nybilpris, får en noe på forsikring så trekkes det jo vekk en % vis del pr år alt etter forventet levetid osv osv.

Joda både trådstarter og andre har loven i sin hånd,og kan godt få gjennom det de ønsker.

Men om en forventer å få igjen det en ga for en vare etter å ha brukt den X antall år ,ja da er systemet riv ruskende galt og bør straks endres om en ønsker firmaer på norsk jord :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...