Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Zerd, om du leser hva jeg skriver så bestrider jeg ikke loven, men jeg sier at nettbutikken har valgt å gi forbrukeren full service til tross for at de kunne avvist han og vært ferdig med saken. For denne servicen blir de alltså nå straffet  :nei:

9541042[/snapback]

 

Snekker'n:

Om du leser det Zerd skriver påstar han ikke at du er imot loven.

Forøvrig har vi nå fått med oss ditt synspunkt, både vi som er enige med deg og de som aldri kommer til å bli enig i hva du skriver. :)

Lenke til kommentar
Zerd, om du leser hva jeg skriver så bestrider jeg ikke loven, men jeg sier at nettbutikken har valgt å gi forbrukeren full service til tross for at de kunne avvist han og vært ferdig med saken. For denne servicen blir de alltså nå straffet  :nei:

9541042[/snapback]

 

Snekker'n:

Om du leser det Zerd skriver påstar han ikke at du er imot loven.

Forøvrig har vi nå fått med oss ditt synspunkt, både vi som er enige med deg og de som aldri kommer til å bli enig i hva du skriver. :)

9541075[/snapback]

 

Jeg vet hva han skriver,men det er hele tiden hennvisninger til loven,dette på tross av at jeg har sagt at det er mitt syn jeg her bruker, så da kan en faktisk lure :hmm:

Bra at du har fått med deg hva jeg skriver, og om det var et pent forsøk på å be meg slutte å skrive i denne tråden,så beklager jeg, jeg skriver når jeg føler jeg har noe å si :p

Lenke til kommentar
Har ikke hørt noe fra Netshop etter at de tilbydde en mus, så jeg forsøker å ringe dem nå. Som vanlig tar det laaang tid før noen evt. tar telefonen... :(

9542639[/snapback]

 

Sikkert fordi jeg satt i telefonen lenge og snakket med dem,fikk bare ordnet en retur av en bærbar,noe som gikk smertefritt,fikk svar etter et par min,men nå er det ledig :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Der ble det ledig ja ;) Snakket med retur igjen, og de tilbyr å bytte touchpaden (det blir da 4. innsending). Ettersom den er blitt byttet før, uten hell, har jeg ikke veldig stor tro på at det kommer til å hjelpe, men jeg skal vurdere saken.

 

Heving var fremdeles ikke aktuelt fra Netshop sin side, da må jeg evt. gå videre med saken i Forbrukerrådet osv. Det skal jeg også vurdere.

 

Nevnte også garantien som ble gitt, men senere forsøkt trukket tilbake, og at de ikke kan oppgi hva denne garantien innebærer. Dette skulle han ta videre.

 

Dette var hvertfall en av de mer fruktbare hendelsene med Netshop :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Personelig vil jeg si at du burde gi dem den muligheten, dette fordi de tross alt har vist vilje til å reparere maskinen hver gang også når du ventet 10 mnd med å sende den inn og de glatt kunne avvist saken og glemt hele greia.

Vi kan i alle fall være enige om at her er det mer enn bare en part som har gjordt feil :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at dette blir veldig off-topic, men jeg nevner det uansett.

 

Jeg har lest en del av disse netshop trådene, og fulgt dem med intresse mest fordi jeg er intressert i hele problematikken med at nettbutikker møter kritikken på hw.no forumet, og min mening der er jo ganske klar, bedrifter og privatpersoner er ikke det samme og dene første burde kunne klare å bli diskutert uten å føle at de trenger å imøtegå anklagene, spesiellt i tvistsaker hvor de ender opp å diskutere noe som gjerne ikke vekker de beste følelser hverken hos de selv eller kunden, også er det også slik at deres innvolvering fører til at diskusjonene går bort fra å være en generell diskusjon om en bedrift, eller saker som gjelder for flere bedrifter til å bli spesifike for den bedriften og ikke minst den privatpersonen.

 

En annen ting jeg har reagert på er at i slike debatter så advarer ofte moderatorer på Hw-forumet de som diskuterer på generellt grunnlag det at bedrifter svarer personer, og gjør sakene om til en sak om privatpersonen, men for.eks i denne tråden har Snekker'n fått lov til å diske ut side etter side hvor han trekker hele loven i tvil, og selv om det er jo greit i seg selv og han argumenterer godt selv om jeg er uening med han, så kommer det derimot ingen advarsel om off-topic prat av det?

Lenke til kommentar

farballa

 

En annen ting jeg har reagert på er at i slike debatter så advarer ofte moderatorer på Hw-forumet de som diskuterer på generellt grunnlag det at bedrifter svarer personer, og gjør sakene om til en sak om privatpersonen, men for.eks i denne tråden har Snekker'n fått lov til å diske ut side etter side hvor han trekker hele loven i tvil, og selv om det er jo greit i seg selv og han argumenterer godt selv om jeg er uening med han, så kommer det derimot ingen advarsel om off-topic prat av det?

 

vel for det første så blir det off topic i alle slike tråder, om en liker det eller ei :)

For det andre så har mye av det jeg diskuterer her direkte med tråden å gjøre,resten er en generell vurdering av konsekvenser av nettop det lovverk tråden er bygget på.

Når det så gjelder advarsler/sletting har min mening vært og er fortsatt at slikt ikke bør gjøres med mindre enn at det er uttalelser som går direkte på person.

Når du så viser til slettede poster her så var det tilfelle,det var en person som henvendte seg til meg og som jeg svarte,altså var det ene innlegget som ble slettet mitt, vi kan da konkludere med at 50% av det som ble slettet nettop var Snekker`n :p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Farballa:

Dersom det er en som blir sensurert her på forumet "en og annen gang" så er det ihvertfall Snekker'n.

"So you're barking up the wrong tree".. :)

Ellers er jeg enig med deg at visse moderatorer kan spare seg de kommentarene du sikter til, men det er ikke lov å si det.

Husk det! :D

 

Håper det ordner for trådstarter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Snekker'n og TL1000S

 

Det var på ingen måte ment som kritikk av snekker'n, men som en observasjon hvor tilfedligvis Snekker'n var representant for den ene siden denne gang :)

9546087[/snapback]

 

Er blitt så tykkhudet på dette forumet at jeg tok det ikke som kritikk :)

Men ville bare presisere at den ene av de to slettede inleggene var mitt :thumbup:

Men nå er vi off topic :blush:

tilbake til saken.

Lenke til kommentar

Tilbake til saken ja, jeg trur trådstarter får fiksa dette med Netshop,de har i alle fall alltid uvtvist god service mot meg men så møter jeg opp hos dem personlig.

 

Når en mobil skal vare i 5 år (høyesterettsdom) så trur jeg at det burde være mulig å heve kjøpet på en bærbar pc etter 2-3 år med 3 reperasjoner og samme feil.

Lenke til kommentar

Garantien er på 3 år, så sånn sett er det i orden. Men jeg snakket med dem i dag, og de nektet å heve kjøpet selv om den er sendt inn 3 ganger.

 

De har imidlertid tilbudt å bytte touchpaden hvis jeg sender den inn for 4. gang, og selv om jeg ikke har stor tro på at det hjelper (det har vært gjort før), vurderer jeg nå om det er verdt et forsøk før jeg evt. må ta saken videre.

Lenke til kommentar
Garantien er på 3 år, så sånn sett er det i orden. Men jeg snakket med dem i dag, og de nektet å heve kjøpet selv om den er sendt inn 3 ganger.

 

De har imidlertid tilbudt å bytte touchpaden hvis jeg sender den inn for 4. gang, og selv om jeg ikke har stor tro på at det hjelper (det har vært gjort før), vurderer jeg nå om det er verdt et forsøk før jeg evt. må ta saken videre.

9546300[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha stått på krava, om du er 100% sikker på at du har rett så må du stå på ditt. Om du vil heve kjøpet, så skal du selvfølgelig heve kjøpet og ikke akseptere enda en reprasjon, ikke la de drenere saken og presse deg til å endre mening. Både du og de må forholde seg til loven.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg så ville jeg ha stått på krava, om du er 100% sikker på at du har rett så må du stå på ditt. Om du vil heve kjøpet, så skal du selvfølgelig heve kjøpet og ikke akseptere enda en reprasjon, ikke la de drenere saken og presse deg til å endre mening. Både du og de må forholde seg til loven.

 

Her er jeg faktisk ikke helt enig,fordi netshop tok imot varen da det var gått 10 mnd fra forrige rep og kunden sier at det var feil hele tiden, altså har netshop der gitt kunden service istedenfor å avvise saken og være ferdig med det.

Det er vel heller ikke snakk om at noen presser andre her,men om to parter som er uenige.

Trådstarter har imidlertid full rett til å gjøre som han vil,nettop fordi netshop ikke benyttet sjansen til å avvise saken, hva da med å gi en sjans tilbake :hmm:

Lenke til kommentar
Snekkern, husk igjen at jeg har ringt de i mellomtiden, slik at det faktisk ikke har gått 10 måneder. Det var dumt av meg å ikke loggføre samtalene, men moralen blir den samme.

9546561[/snapback]

 

Greit,men siden du ikke har gjordt nettop det kunne netshop glatt ha avist saken,dessuten ser jeg ikke at du kan tape noe på dette.For det må vel være ett fett om du sitter med en defekt maskin menst saken går sin gang eller om den er hos netshop.

Nok en gang,dette er bare mitt syn på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...