Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Jeg går ikke rundt grøten, gjør du?

For det virker som om et syn som "støtter" noe annet er lite velkomment her  :)

Jeg foretrekker altså alikevel å hevde mitt syn.

Det blir faktisk betenkelig at det faktisk blir i butikkens disfavør at de velger service til en kunde fremfor å lete med lys og lykter for å finne ut om kunden har gjordt en feil for å kunne avvise han/henne.

I denne saken kunne butikken glatt ha avvist kunden ,men valgte heller å prøve å hjelpe han.

Som takk for det blir de sannsyneligvis dratt inn for forbrukertvistutvalget og hengt ut på norges største hw forum  :hmm:  :hmm:

9534438[/snapback]

Du går faktisk rundt grøten. Du gjentar og gjentar at du synes det er feil, men det har faktisk ikke noe å si for saken i det hele tatt. Netshop selger til norske kunder i Norge, og må forholde seg til norske lover, uansett hvor feil du måtte mene de lovene er. Argumentene dine har ikke noe som helst å si i denne saken, da Netshop er forpliktet til å løse dette for kunden sin.

 

Om en butikk ikke liker lovene som er i landet, står de fritt til å ikke selge noe. De kan f.eks. gjøre som Norek, GNT eller Scribona og kun selge til bedrifter. Da kan de lage egne avtaler om reklamasjonsfrister og antall reparasjonsforsøk etc. Netshop selger til forbrukere og må forholde seg til Forbrukerkjøpsloven. I hht. til denne kan kunden i denne saken kreve heving, og få tilbakebetalt beløp etter det jeg viste tidligere i denne tråden.

 

Mulig du synes det er urimelig, men det gjør det ikke feil av kunden å hevde den retten han har i følge loven som faktisk gjelder for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tee argumenterer hardt, men godt. :)

 

Det er også det jeg etterlyser (litt) mtp litt mer ryddig/reglementert håndtering rundt retur/reklamasjon av Netshop.

 

Isf å diskutere/generere saker (som medfører tråder) på forumet i denne kategori, kan de følge regler litt mer slavisk.

Dvs. i dette tilfellet kunne de på ett tidlig stadium "avvist" kunden.

Det er muligens ett argument å si at de "straffes" for å "avhjelpe" kunden etter lang tid, men det slipper man altså når man er litt mer "firkantet"/konsekvent.

 

Når man selger til "forbrukere" er det om å gjøre å selge gode nok produkter som gir fortjeneste over tid.

Zepto kunne med fordel taes ut av sortimentet (som ett eksempel).

Lenke til kommentar
Du går faktisk rundt grøten. Du gjentar og gjentar at du synes det er feil, men det har faktisk ikke noe å si for saken i det hele tatt. Netshop selger til norske kunder i Norge, og må forholde seg til norske lover, uansett hvor feil du måtte mene de lovene er. Argumentene dine har ikke noe som helst å si i denne saken, da Netshop er forpliktet til å løse dette for kunden sin.

 

Jeg vet det ikke har noe å si for saken,men jeg går ikke rundt grøten all den tid jeg sier at dette er hva jeg mener.

 

Om en butikk ikke liker lovene som er i landet, står de fritt til å ikke selge noe. De kan f.eks. gjøre som Norek, GNT eller Scribona og kun selge til bedrifter. Da kan de lage egne avtaler om reklamasjonsfrister og antall reparasjonsforsøk etc. Netshop selger til forbrukere og må forholde seg til Forbrukerkjøpsloven. I hht. til denne kan kunden i denne saken kreve heving, og få tilbakebetalt beløp etter det jeg viste tidligere i denne tråden.

 

Selvsagt må butikken forholde seg til loven,men jeg mener at loven bør endres på enkelte punkt,slik at kunder ikke kan sko seg slik de faktisk kann i dag.

 

I denne konkrete saken ser vi at om Neshop hadde valgt å følge loven,drite i kunden og service,ja da hadde faktisk kunden sittet med en maskin med feil.

Men fordi de viser servicevennelighet,tar inn maskinen til tross for at det er gått 10mnd så skal de straffes med å måtte betale dyrt og i tillegg få negativ omtale her, enhver bør se at her skurrer det . :hmm:

 

Mulig du synes det er urimelig, men det gjør det ikke feil av kunden å hevde den retten han har i følge loven som faktisk gjelder for dette.

 

Vel,når kunden kunne vært avvist så synest jeg faktisk det blir feil å "utnytte" det faktum at de viste vidre service i saken, om det blir resultatet .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Tee argumenterer hardt, men godt. :)

 

Det er også det jeg etterlyser (litt) mtp litt mer ryddig/reglementert håndtering rundt retur/reklamasjon av Netshop.

 

Isf å diskutere/generere saker (som medfører tråder) på forumet i denne kategori, kan de følge regler litt mer slavisk.

Dvs. i dette tilfellet kunne de på ett tidlig stadium "avvist" kunden.

Det er muligens ett argument å si at de "straffes" for å "avhjelpe" kunden etter lang tid, men det slipper man altså når man er litt mer "firkantet"/konsekvent.

 

Når man selger til "forbrukere" er det om å gjøre å selge gode nok produkter som gir fortjeneste over tid.

Zepto kunne med fordel taes ut av sortimentet (som ett eksempel).

9534587[/snapback]

 

Nettop,de straffes,noe som kommer til å føre til vanskeligere tider for forbrukerne og som allerede har ført til adskillig strengere rutiner på enkelte nettbutikker, noe som til syvende og sist slår tilbake på forbruker.

Personelig håper jeg derfor at denne saken prøves i de innstanser det er mulig å prøve den fra butikkens side,om det tar år spiller egentlig ingen rolle,saken vil da stå uløst inntill endelig dom faller .

Lenke til kommentar
Nå må du huske at jeg har ringt innimellom og, men jeg var så naiv at jeg ikke skrev ned tidspunktene.

 

Uansett, saken på nåværende tidspunkt dreier seg om Netshop vil erkjenne feilen eller ikke.

9534715[/snapback]

 

Vet ikke hva du mener med "erkjenner feilen" siden denne ikke har vært der når maskinen har vært inne sannsyneligvis fordi den er periodisk, så kan de vel neppe erkjenne at denne har vært der hele tiden, du påstår det og det er det eneste en kan forholde seg til.

At du så har dokumentert at det finnes en slik feil nå er greit,men det sier vel ingenting om når den oppstod.

Er det å få nettbutikken til å erkjenne dette for å få enda sterkere argumenter for heving av kjøpet ?

Lenke til kommentar
Nei, for at Netshop skal reparere/heve/omlevere/hva som helst, krever de at det skal være en feil på produktet (selvfølgelig). Det har de ikke sett når produktet har vært inne. Så fort jeg har bevist at det faktisk er en feil på produktet har Netshop sagt at de vil heve kjøpet, så sånn sett er saken også grei.

9534898[/snapback]

 

Men da er det jo for det jeg sier,siden du ikke er intrisert i annet enn heving :)

Merkelig egentlig at saken ruller her om netshop allerede har sagt seg villig til å heve kjøpet :whistle:

 

Enda merkeliger er da at Netshop her blir hengt ut negativt,for det som kommer frem her er at Netshop her er et skoleeksempel på god service.

 

Ikke bare har de brukt god tid og tatt problemet på alvor,men de har i tillegg gitt kunden en service langt over det de trengte å gjøre.

Bla kunne de avvist kunden ved andre reklamasjon og vert kvitt saken,istedenfor prøver de å hjelpe kunden vidre og til slutt er villige til å gi pengene tilbake.

Ikke mange om noen webbutikker som hadde strukket seg så langt.

Takken er imidlertid enda en negativ tråd på forumet :nei:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker`n, tenk deg litt om. Jeg har hatt saken gående hele veien, men har ikke alt dokumentert. I de lange oppholdene har det vært telefonsamtaler.

 

De har ikke sagt seg villige til å heve kjøpet før de finner ut at det er en feil med maskinen!

9535194[/snapback]

Nei men du har jo selv dokumentert feilen, i tillegg er det du som ikke har overholdt tidsfristene,alikevel har Netshop gitt deg fortsatt service istedenfor å avvise deg å la deg sitte med et produkt med problemer.

Sålangt tror jeg faktisk du må være enig utifra det du selv har skrevet tidligere .

 

Edit: måtte redigere litt,det tastaturet på HDXen gjør meg gal,trykker en på enter eller linjeskift så fyker pekeren i alle retninger.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker`n, tenk deg litt om. Jeg har hatt saken gående hele veien, men har ikke alt dokumentert. I de lange oppholdene har det vært telefonsamtaler.

 

De har ikke sagt seg villige til å heve kjøpet før de finner ut at det er en feil med maskinen!

9535194[/snapback]

 

Jeg frykter konsekvensene av streng lovføring. Forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven, forbrukertvisutvalget i hue og ræva.

 

Tilslutt er det vel ingen som vil selge elektronikk til Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg frykter konsekvensene av streng lovføring. Forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven, forbrukertvisutvalget i hue og ræva.

 

Tilslutt er det vel ingen som vil selge elektronikk til Norge?

9535248[/snapback]

 

Det er vel å overdramatisere...

 

Det er da nok av kunder som meg...

.. som ikke bruker en kalori på "avdanket" elektronikk, men kjøper nytt..og nytt.. hele tiden. Og "gir bort" gamle PC-er/laptops.

Men jeg er ikke representativ for denne typer problematikk som taes opp av trådstarter (som faktisk har en case her). :)

 

Jeg ville heller ikke brukt en kalori på "problemer" av en slik art (touchpad vil jeg ikke bruke uansett) som kun oppstår av og til (og som lar seg løse med en reboot).

Men dette er likevel feil som med god grunn kan føre til reklamasjon/heving av kjøp (som her).

Lenke til kommentar

cecolon:

Netshop har svart at de ikke erkjenner noen feil på produktet, så her må du nok bare ta saken gjennom rettsystemet. Har du noen mulighet til å legge ut videoen på youtube og poste en link her, så vi får se dokumentasjonen?

 

Personlig synes jeg det er utrolig at netshop reagerer på hvor mye negativt som skrives om dem for tiden.

*de roter bort returnerte produkter (men finner dem heldigvis igjen).

*de bruker lang tid på rma saker

*utbetalinger på angrerett overskrider tidsfristen på 14 dager.

*de roter med lovverket

*de prøver å vri seg unna sitt ansvar for sine produkter (vi har bare kjøpt merkevaren zepto)

*de poster bilder av produkter som er falske/ feile (øreproppsaken)

 

Nå har det vært så mange saker i det siste, at jeg begynner å miste sympati med dem som får problemer med netshop. Man høster det man sår....

Lenke til kommentar
cecolon:

Netshop har svart at de ikke erkjenner noen feil på produktet, så her må du nok bare ta saken gjennom rettsystemet. Har du noen mulighet til å legge ut videoen på youtube og poste en link her, så vi får se dokumentasjonen?

 

Personlig synes jeg det er utrolig at netshop reagerer på hvor mye negativt som skrives om dem for tiden.

*de roter bort returnerte produkter (men finner dem heldigvis igjen).

*de bruker lang tid på rma saker

*utbetalinger på angrerett overskrider tidsfristen på 14 dager.

*de roter med lovverket

*de prøver å vri seg unna sitt ansvar for sine produkter (vi har bare kjøpt merkevaren zepto)

*de poster bilder av produkter som er falske/ feile (øreproppsaken)

 

Nå har det vært så mange saker i det siste, at jeg begynner å miste sympati med dem som får problemer med netshop. Man høster det man sår....

9536038[/snapback]

 

Såvidt jeg vet er netshop den eneste webshop som jevnlig svarer på den sinte forbrukers klager.

Det virker som folk synes det er mere interresant å rakke ned på noen som faktisk gir respons.

 

Enkelte saker kunne sikkert vært løst annerledes fra deres side også, men har liten tro på at de er større og styggere enn alle de andre der ute.

Lenke til kommentar

Enig i at netshops rykte har blitt utrolig frynsete i det siste, mer enn nok til at jeg ikke handler der lengre i hvertfall. Alle de sakene som har vært oppe på forumet her er nok bare en liten prosent av alle problemene folk har hatt med de og det synes jeg er ganske betenkelig.

 

10 måneders ventetid er jo helt uhørt, netshop burde tatt ansvar i denne saken for lenge siden, å bare si at vi ikke finner noe feil er for dårlig når kunden faktisk sender inn en pc med feil på, er vel ikke akkurat mange som bare sender inn PC-en sin for moroskyld.

Lenke til kommentar
Enig i at netshops rykte har blitt utrolig frynsete i det siste, mer enn nok til at jeg ikke handler der lengre i hvertfall. Alle de sakene som har vært oppe på forumet her er nok bare en liten prosent av alle problemene folk har hatt med de og det synes jeg er ganske betenkelig.

 

10 måneders ventetid er jo helt uhørt, netshop burde tatt ansvar i denne saken for lenge siden, å bare si at vi ikke finner noe feil er for dårlig når kunden faktisk sender inn en pc med feil på, er vel ikke akkurat mange som bare sender inn PC-en sin for moroskyld.

9537174[/snapback]

 

Nå var det vel slik at det var kunden som ikke sendte inn maskinen før det var gått 10 mnd og ikke Netshop som brukte 10 mnd, de har vel brukt normal tid på reprasjonene . :cool:

Ja så 10 mnd er uhørt :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det blir faktisk betenkelig at det faktisk blir i butikkens disfavør at de velger service til en kunde fremfor å lete med lys og lykter for å finne ut om kunden har gjordt en feil for å kunne avvise han/henne.

I denne saken kunne butikken glatt ha avvist kunden ,men valgte heller å prøve å hjelpe han.

Som takk for det blir de sannsyneligvis dratt inn for forbrukertvistutvalget og hengt ut på norges største hw forum  :hmm:  :hmm:

9534438[/snapback]

Men beklageligvis for butikker, så er det slik loven er. Vi følger vel Norsk lov?

Siterer "juss på nett"-artikkelen til hw.no

Her følger en morsom og rar regel som nesten ingen vet om. Om du reklamerer for sent i forhold til den relative reklamasjonsfristen, og selgeren ikke opplyser om dette straks, men i stedet begynner å diskutere sakens materielle realitet, mister han muligheten til å hevde at reklamasjonsfristen var overskridet.

 

Denne regelen er etter vårt syn svært uheldig. Den tilgodeser den useriøse selger som velger den enkleste løsningen, mens den seriøse selger som først vil prøve å løse problemet på andre måter lett kan bli sittende med svarteper.

Det høres bakvendt ut, men det er for at det ikke skal oppstå situasjoner der butikken sier at de skal sende den inn og se på den, for så å si at nei, du svarte for sent, og må betale kostnaden selv.

 

Om du ikke liker loven, så kan du jo foreslå lovendring. Men siden lover ikke kan ha tilbakevirkende kraft, så vil den aldri gjelde i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...