Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med nettverk @ WinXP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

adsl gir maskinen ny ip nesten hele tiden.. Hvis du ikke har firewall av noe slag skal du kunne finne de andre maskinene.. Du er sikker på at de ikke har firewall evt. gitt din maskin tilgang? Dette kan være et problem med adsl pga ip som jeg nevnte over...

 

 

Du har sikkert prøvd allerede... men:

 

1. Søk etter andre maskiner start -> search -> computers...

 

2. Kjør wizardene som du finner i control panel -> Network and Internet connections...

 

Hvis ikke dette funker kan ikke jeg hjelpe deg..

 

ps! du bør har firewall på pcene hvis du ikke har det i ruteren

Lenke til kommentar

koreksjon av alexf, med noen firewaller så etter du har innstalert de så kan du trykke disable, greit nok tenker du. Men ipene som den sperret først sperrer den fortsatt, eneste forskjellen er at den ikke blokkerer angrep aktivt.

 

Du må ta maskinen med nis2002 og putte inn ipadressene på alle de andre maskinene for hånd og gi de andre faste

Lenke til kommentar

ehm.. en tanke som slo meg var at du har en konto på 98 klienten din som du ikkje har logget på eller.no eller at ein må ha pass for å logge på maksina di

Dette gjør at når du prøver å få tilgagng til dette med xp klienten din vil en feilmelding som sier at du ikke har tilgang på dei delte dokumenta på 98 klienten.

 

ble litt uklart formulert.. har dårlig tid.. beklager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

duh mister, hvor skal den finne ip automatisk fra? Har du noe dhcp server oppe å kjøre? Vær klar over at det er bare win2k og xp som har apipa funksjonen og de assigner fra en totalt annen ip range enn det som jeg regner med er på w98 pc'ene dine.

 

Er du litt lur så assigner du alle pc'ene du skal bruke i en range feks 192.168.10.1 - 192.168.10.10 eller.no med subnet mask 255.255.255.0.

 

Slå av easy sharing i xp og del ut ressurser slik som du gjør i win2k.

 

Funker ikke dette så er hele dritten fucked up, kjøp nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...