Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port Forwarding: ZyXEL


Anbefalte innlegg

Angående: Port Forwarding for min Zyxel ruter, så har jeg et par spørsmål:

 

1. Det står at ejg skal fylle ut.. Source IP Address( Start IP + End IP ), hva er det jeg skal fylle ut her?

2. Der hvor jeg fikk tips om å gjøre dette, sto det at det gjaldt med å gi playstation 3'en min en statisk IP-adresse..

(Hvordan gjør jeg det og i så fall, skal den i en av rutene som jeg spurte om i 1.spørsmål?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå på portforward.com så finner du ut hvordan du forwarder i routeren.

Du behøver ikke sette statisk ipadresse i PS3.  Bare lås PS3 sin macadresse til en ipadresse (gjøres i routeren).

9459753[/snapback]

 

Ja, men i følge bruksanvisningen på portforward greiene, skal jeg logge innpå ruteren og fylle ut det skjemaet.. Noe jeg også holder på med, blant annet å fylle in ip-adresser og portene jeg skal åpne.. Portene til playstation netverk har jeg selvsagt funnet på siden. OGså vet jeg jo min egen ip-adresse, MEN!

 

Source IP Address( Start IP + End IP ). disse to står under Source IP Address på skjemaet... Hvilket ip'er skal inn her?, det er det jeg lurer på:S

 

EDIT: "Bare lås PS3 sin macadresse til en ipadresse (gjøres i routeren)."

Du mener at jeg kan gøre dette, der hvor jeg logger inn på Routeren via internet browseren :hmm:

Endret av Layn
Lenke til kommentar

Du må ikke fylle ut de feltene, men du kan. Dvs at dersom du legger inn SRC IP (Start + End) til jobben din, blir portene bare forwardet om du kommer fra den/de IPen(e). Alle andre som prøver da vil bli droppet. Kjekt for privat FTP e.l., ellers ganske unyttig. :)

 

Skal du ikke benytte deg av det, lar du det stå blankt eller 0.0.0.0.

 

Edit: Btw, om du vil gi PSen fast IP kan du bare bruke Static DHCP og legge inn MAC-adr. til PS3 og en fast IP. For å finne MAC-adr. kan du enten gå inn på PS3, system settings menyen eller se i DHCP-client list på modemet (statusvinduet skal ha en link til det).

Endret av Rim
Lenke til kommentar
Ja, som sagt telnet inn på ruteren som beskrevet i forrige post, logg inn (samme passord som web-gui) trykk 15 (enter), 2 (enter), 1 (enter).

9487361[/snapback]

 

er det rett og slett det som kommer opp på CMD med telnet osv som jeg skal legge inn på start/end ip?. skjønner ikke hvor 15/2/1 kommer inn i bildet jeg:S finner ikke noe angående det:s

Lenke til kommentar

Source IP er hvor forespørselen kommer fra. Om det kan være fra hvor som helst i verden så legger du inn 0.0.0.0 der. Altså ingen av dine maskiner/rutere. Om det kun er fra en spesifik IP/maskin på nettet så kan du skrive inn den istedenfor.

 

Jeg husker ikke i farta om zyxel sin DHCPserver støtter å reservere IPer via MAC, men de starter vel å levere ut IPer fra og med 192.168.1.30. Du kan f.eks. gi PS3 en statisk IP som er 192.168.1.21 ..

 

Source IP: 0.0.0.0

Port range: xxx til yyy

destination IP: 192.168.1.21

 

TA DA! Burde virke :)

Lenke til kommentar

Okey

 

Punkt 1. her er linken til port forwarding til min ruter(prestige 660HWT-3):

http://www.portforward.com/english/routers...ion_Network.htm

 

Det er her jeg logger inn, advanced setup, Nat, sua(edit details) og det er skjemaet som "bruksanvisningen" viser hvilke porter for playstation network man skal åpne.

 

Punkt 2. Hvis jeg lar noe stå tomt i følgende boks: l Source IP Addressl

l Start IP l

Kommer følgende beskjed opp: ""ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! ""

 

Punkt 3.

"Hvis ikke gå til start -> kjør -> telnet <modemets IP>"

trenger passordet til ruteren min tror jeg eller eventuelt et annet passord:S Hvor finner jeg ut dette passordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...