Gå til innhold

Verdens raskeste nettleser?


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med opera og reklame nå da, fortsatt en sånn banner hvis du ikke kjøper? At firefox er helt gratis og open source er jo noe jeg iallefall ser på som en stor fordel.

Extensions-systemet har jo også tatt helt av, og ting som Firebug(prøv det om du ikke har)/Adblock plus/Filterset G. kunne jeg i dag ikke klart meg uten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve Opera 9.5Alpha, og ja. Den fungerer godt, ser litt mer "fancy" ut enn FireFox, samt at scrollingen føles "smooth'ere".

 

Dog syntes jeg en del nettsider lastes saktere enn i FireFox.

 

Men så kom det et problem, når jeg skal laste ned Office-dokumenter fra It's-Learning. Det går rett og slett ikke. Uansett hva jeg prøver å laste ned, så blir det bare en "GetFile.aspx" fil. Utrolig irriterende og frustrende :(

 

Og jeg får heller ikke den der "block-flash" greia til å funke, gjør akkurat det som står, men ikke noe flash blokkes.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med opera og reklame nå da, fortsatt en sånn banner hvis du ikke kjøper?

Nei, det er lenge siden Opera droppet den reklamefinansierte versjonen, så disse bannerne tilhører fortida :)

At firefox er helt gratis og open source er jo noe jeg iallefall ser på som en stor fordel.

Jepp, det er et viktig poeng!

 

Firefox og andre gecko-browsere som Seamonkey, Epiphany, Kazehakase og K-Meleon, er fri programvare.

 

Det samme gjelder Konqueror.

 

Opera er derimot proprietær programvare, men gratis.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med opera og reklame nå da, fortsatt en sånn banner hvis du ikke kjøper? At firefox er helt gratis og open source er jo noe jeg iallefall ser på som en stor fordel.

Extensions-systemet har jo også tatt helt av, og ting som Firebug(prøv det om du ikke har)/Adblock plus/Filterset G. kunne jeg i dag ikke klart meg uten.

9466627[/snapback]

 

Opera 9.5 sin adblocker er mye bedre enn Adblock til firefox.

 

ldd firefox-bin:

(...)
libgtk-x11-2.0.so.0 => /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so.0 (0xb7a35000)
libgdk-x11-2.0.so.0 => /usr/lib/libgdk-x11-2.0.so.0 (0xb79ab000)
(...)
libgdk_pixbuf-2.0.so.0 => /usr/lib/libgdk_pixbuf-2.0.so.0 (0xb7636000)
libpangocairo-1.0.so.0 => /usr/lib/libpangocairo-1.0.so.0 (0xb762c000)
libpango-1.0.so.0 => /usr/lib/libpango-1.0.so.0 (0xb75f3000)
(...)
libatk-1.0.so.0 => /usr/lib/libatk-1.0.so.0 (0xb75d7000)
libgobject-2.0.so.0 => /usr/lib/libgobject-2.0.so.0 (0xb759a000)
libgmodule-2.0.so.0 => /usr/lib/libgmodule-2.0.so.0 (0xb7594000)
libglib-2.0.so.0 => /usr/lib/libglib-2.0.so.0 (0xb74c6000)
libcairo.so.2 => /usr/lib/libcairo.so.2 (0xb7404000)
(...)

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
At firefox er helt gratis og open source er jo noe jeg iallefall ser på som en stor fordel.

Jepp, det er et viktig poeng!

 

Firefox og andre gecko-browsere som Seamonkey, Epiphany, Kazehakase og K-Meleon, er fri programvare.

 

Det samme gjelder Konqueror.

 

Opera er derimot proprietær programvare, men gratis.

9467080[/snapback]

 

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyths.html

 

Firefox er ikke helt fri programvare!

 

men det får vel ingen til å skifte noen mening..

av alle de som mener det er positivt for dem at Firefox har åpen kildekode, så lurer jeg på hvor mange som har sett på den..

 

det er i allefall ingen spesiell fordel for meg som enkeltperson!

jeg har ikke kompetanse til å forstå all den koden som ligger bak, det er også ganske masse kode, selv om den antakeligvis er ordnet i en del funksjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...