Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne små rustflekker?


Sinsen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg oppdaget i går noen veldig små rustflekker (se vedlegget) på bagasjelokket på bruktbilen jeg nettopp har kjøpt.

 

Jeg har forsåvidt bruktbilgaranti som kanskje kan brukes, men er det veldig rett fram å fikse dette selv?

 

Jeg har veldig lite tilgang på verktøy og arbeidsplass, så det bør i tilfelle kunne fikses med håndkraft.

 

Noen tips?

post-74733-1189326620_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal gjøre slike jobber er "tørt og varmt" avgjørende for resultatet! Ikke begynn å jobb med dette i en fuktig garasje! Det er bortkastet tid og rusten vil komme tilbake siden metallet på bilen er kaldt og fuktig når du legger på grunningen/ruststopperen.

 

Prøv også å lakker et helt område der du "maskerer" skøyten under/ved lister o.l.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Skrap med en knic rundt flekkene og få bort all rust, også det som har krøpet under lakken. Få deg en Punktsandblåser og blås det rent. Smør på rust stopper og lakker. Det må bli helt tett med lakk!! Dette har jeg gjort selv mange ganger og det blusser ikke opp igjen. Hvis det har gått for lang tid så er det mikroskopiske hull i metallet og det vil starte opp igjen innenfra, så d gjelder å være litt rask. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...