Gå til innhold

Ny fuck deg sang!


kalif

Anbefalte innlegg

jeg hørte på energy igår og hørte at de skulle annonsere vinneren av "fuck deg" konkurransen! jeg bare "hæ" var det en konkurranse om det? det var altså en konkurranse for norges mannlige rappere og "svare" sichelle på fuck deg sangen. slik som emon og frankee gjorde med "fuck you" og "fuck you right back" :!:

 

de ringte han opp og sa at han hadde vunnet "young dz" het han.

også spillte de sangen, haha utrolig morsom, han sa at det var kun en spøk han hadde gjort, og det ikke var noe serriøst ment i det. men jeg syns teksten var drit morsom! han har jobbet med musikk en god stund, men trodde ikke han ville vinne dette. anbefaler å høre på den! humoristisk! hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men en sjangse for nye talenter å lage en karriere i norsk musikkbransje er vel ikke uønsket? norsk rapp er jo på vei i graven, og noen nye artister er bare bra spør du meg. dette er jo egentlig bare en morsom greie.  :)

9451596[/snapback]

Det ufattelig patetisk. Og det som verre er, må være at hiphopperne i statene driver på slik.

Lenke til kommentar
Men når man må lokke med penger så åpenlyst for at folk skal få fart i den "kreative rap-lagingen", da, synes jeg at det nærmer seg grensen for patetiskt.

9451819[/snapback]

Hva i .... mener du med at konkuranser er tragisk?

9452144[/snapback]

 

Hva jeg mener med at konkurranser er tragiske, eller at jeg mener det?

skjønte ikke helt hva du mente så får svare på begge to.

 

Jeg HATER, offisielle konkurranser (penge konk. sådane) fordi de får frem det verste i folk.

Mange er kanskje uenige, og sier at det får frem det beste i mennesket, men jeg synes ikke at grådighet er en positiv egenskap, hverken når det kommer til musikk eller noe annet.

 

Å oppfordre folk til å lage musikk er en ting, men å lokke de med penger, og samtidig påstå at man ikke er opptatt av penger er veldig dobbeltmoralsk etter min mening.

 

Hip-hop som man finner i mainstream i dag er TRAGISK, sammenlignet med den hip-hoppen som brydde seg, istedet for å rappe om hvor lett det er å få "hoes", om hvor sure de er på "purken" fordi de gi de fartsbøter og annet tull.

Jeg synes at hip-hop burde bruke mer penger på de rapperne som enda bryr seg, ikke bruke penger på idiotiske konkurranser på den måten.

 

 

 

...Ja jeg hater bingo også..

 

 

 

Edit: og jeg sier ikke at dette bare gjelder hip-hop, men jeg brukte det som et eksempel siden det var en slags form for hip-hop konkurranse.

Lokale Rocke konkurranser er noe annet jeg avstår fra også siden man premierer de "beste" bandene, istedet for å rose et eventuelt mangfold.

Å få muligheten til å spre musikken sin burde da være premie nok?

 

 

-Furten Nixx-

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Alt koster penger.

Vinner de penger i en sånn konkuranse, så kanskje de kjøper noe skikkelig utstyr, og først da får mulighet til å lage og spre musikken sin?

 

Edit: Jobber du også gratis? Såklart ønsker man penger. Jeg kunne egentlig ha jobbet gratis noen ganger, for å ha noe å gjøre, men det er nå meg.

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tror ikke du tenker helt klart angående det at alt koster penger, og man trenger penger for å leve i musikkbransjen også.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Men når man må lokke med penger så åpenlyst for at folk skal få fart i den "kreative rap-lagingen", da, synes jeg at det nærmer seg grensen for patetiskt.

9452244[/snapback]

 

patetisk? nei, han fikk 50 tusen for å reklamere for sin egen musikk. noe som jeg synes er utrolig bra. Å være grådig er å være mennesklig, sier ikke at det er bra, men det sånn det er. å si at kunkurranser er patetisk, eller dumt, er vel heller trangsynt.

det er akkurat slike konkurranser som "idol" og lignende, som vil få fart på musikk bransjen her i norge. spessiellt rap, trenger slike boosts.

 

 

du kan høre sangen på alle radiostasjonene i norge, som sender mye hip-hop og RnB.

 

han som vant "Dz" sa også at dette var en flipp, og han hadde brukt ca 5 minutter på sangen. sier litt at han vant hele greia med den der. har sjekka litt, og han har en myspace side hvor noen av sangene han har mekka ligger."dionyzis" eller "young Dz" er det han kaller seg. mye bra der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...