Gå til innhold

Hvordan spiller dere Total War

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg med saving og loading.

Er dere som meg som må loade tilbake hvis favoritt assassinen min dør eller når min beste general er uheldig og faller i strid? Synes det er veldig irriterende at jeg ikke klarer å spille et campaign hvor jeg bare fortsetter spillet uten å loade tilbake når noe går ille.

Jeg tenker hele tiden når jeg starter et nytt campaign at jeg IKKE skal loade når noe dumt skjer, men etterhvert når jeg kommer litt lengere ut i spillet så begynner loadingen nesten automatisk. :blush:

Er det noen her som sliter med det samme eller klarer dere å spille spillet helt greit uten loading? Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eneste gangene jeg reloadet i frustrasjon var når jeg hadde en sprø inkvisitor som feide gjennom provinsene mine drepte to generaler og prøvde seg på kongen.

Men ellers prøver jeg og kontrollere meg med reloadinga. Det er faktisk mere gøy og vinne store seiere etter flere irriterende tap, så det er verdt det! :D

Endret av Fhtagn
Skrevet

Pleier ikke å loade p.g.a motgang nei - med mindre en kamp blir bugget og ett eller annet forårsaker at jeg taper når jeg vanligvis ville vunnet.

Åltså bare hvis det er feil i spillet. :)

Skrevet

Eneste tiden jeg nesten MÅ loade er når jeg kommer mot et fiendtlig fort med en overlegen hær i forhold til de andre, og taper på auto-attacken en kamp som jeg lett tar hvis jeg spiller den selv. Men ellers loader jeg ikke.

Skrevet
Da mener jeg med saving og loading.

Er dere som meg som må loade tilbake hvis favoritt assassinen min dør eller når min beste general er uheldig og faller i strid? Synes det er veldig irriterende at jeg ikke klarer å spille et campaign hvor jeg bare fortsetter spillet uten å loade tilbake når noe går ille.

Jeg tenker hele tiden når jeg starter et nytt campaign at jeg IKKE skal loade når noe dumt skjer, men etterhvert når jeg kommer litt lengere ut i spillet så begynner loadingen nesten automatisk. :blush:

Er det noen her som sliter med det samme eller klarer dere å spille spillet helt greit uten loading? Hvordan gjør dere det?

9443292[/snapback]

er egentlig ganske lik.

på rome, når jeg endelig kunne angripe rome, the house of **** og rome gikk det rett til helvete, da loada jeg tilbake, selv om jeg hadde spilt godt over en time.(som ikke er mye for meg :tease: )

Skrevet

Vel, jeg skal innrømme at jeg loader enkelte ganger. For eksempel er det enkelte slag jeg vet jeg kan vinne selv, men ikke alltid gidder å kjempe. Prøver meg derfor noen ganger på auto-resolve, om jeg der taper eller mister en viktig general spiller jeg kampen selv. +At jeg kan finne på å loade om jeg er litt glad i en karakter. For eksempel ble Richard the Lionheart drept av en katapultskudd her om dagen, følte det ble litt urettferdig og loadet for å kjempe slaget på nytt igjen...

Skrevet

Jeg loader hvis en inkvisitor plutselig kommer og dreper halve familien. Det skjer ikke så ofte lengre heldigvis. Var en plage i starten før patch.

Ellers har jeg loadet noen ganger hvis jeg har tabbet meg virkelig ut, som f.eks å ta feil styrke og så angripe en stor hær med kun to units. Jeg er så rask til å gå i combat at jeg ikke merker at jeg har med feil hær før det er for sent :)

Skrevet

Eg pleier å lagre før slag, spesiellt når eg tar auto-resolve. Er så ofte at hæren min taper mot ein motstandar som eg ellers kunne klart å tatt.

Men eg loader ellers ikkje..

Skrevet
Vel, jeg skal innrømme at jeg loader enkelte ganger. For eksempel er det enkelte slag jeg vet jeg kan vinne selv, men ikke alltid gidder å kjempe. Prøver meg derfor noen ganger på auto-resolve, om jeg der taper eller mister en viktig general spiller jeg kampen selv. +At jeg kan finne på å loade om jeg er litt glad i en karakter. For eksempel ble Richard the Lionheart drept av en katapultskudd her om dagen, følte det ble litt urettferdig og loadet for å kjempe slaget på nytt igjen...

9451887[/snapback]

Akkurat sånn er jeg og, loader bare når jeg vet at auto resolve tar feil.

Vil forresten nevne at det er utrolig deilig når man klarer å ta ut en general med ballista eller lignende. Da er mye gjort.

Skrevet

Jeg skiller klart mellom de spillene jeg eksperimenterer med og de jeg ikke eksperimenterer med. I starten spiller jeg gjerne noen spill for å prøve meg litt fram og kommer det opp et interessant slag hvor jeg har lyst til å prøve meg fram med ulike taktikker, så loader jeg gjerne et par ganger.

Men når jeg bestemmer meg for å spille en campaign uten loading er jeg helt kompromissløs, og jeg vet at hvis jeg da loader fordi noe går galt, er det ingen vits i å spille campaignen mer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg loader til og med tilbake om jeg ikke klarer å kjøpe bort en annens handelsman... :blush: Og hvis prestene mine faller over til den blasfemiske siden hvis jeg feiler i å henrette en blasfemer...

Spiller på very hard på både battle og campaign vanskelighetsgrad, så det tar vel litt igjen. :ph34r:

Skrevet
Jeg loader til og med tilbake om jeg ikke klarer å kjøpe bort en annens handelsman... :blush: Og hvis prestene mine faller over til den blasfemiske siden hvis jeg feiler i å henrette en blasfemer...

Spiller på very hard på både battle og campaign vanskelighetsgrad, så det tar vel litt igjen. :ph34r:

9627009[/snapback]

Du burde prøve et spill uten å loade, har du først fått smaken på det er det ingen vei tilbake! :D

Skrevet

HVis jeg skal prøve noe skrekkelig vågalt eller noe bare for å teste, er det en sjanse for loading. Å loade gjentatte ganger for å få alt perfekt er uaktuelt, synes det er fryktelig kjedelig å spille opp igjen noe jeg har spilt en gang før.

Skrevet

9627009[/snapback]

Du burde prøve et spill uten å loade, har du først fått smaken på det er det ingen vei tilbake! :D

9627070[/snapback]

Har merka det... :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...