Gå til innhold

Bildekritikk - Boa constrictor constrictor


JPTvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel...

Det er en Boa i et terrarie som spiser en mus, hva mer kan man si?

Jeg tror du kunne fått til et mer spennende bilde om du hadde valgt et tettere utsnitt, gått nærmere og heller funnet detaljer, som f.eks. forfra når slangen spiser el.l.

Nærbilde av når det kveler byttet sitt, når den hugger (får du prøvd seriemodusen på råskinnet ditt også) eller lignende. Det er et bur i dyr, men jeg tror du kan få til noe mer spennende enn dette likevel. Lykke til med neste forsøk.

Lenke til kommentar

Dette syns jeg ligner for mye på bilder fra naturfagboka jeg hadde på skolen.

Du kunne kanskje fått til et mer dramatisk og actionfyllt bilde ved å bare tatt med hodet, munn og byttet, forfra. Et nærbilde av lunsjtid for en slange hadde vært kult :)

 

Skarpt var det ihvertfall, og det er bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Steinene i venstre del stjeler mye av min oppmerksomhet, særlig den nederste delen som ikke er i fokus. Slangens egen kamuflasje bidrar til å gjøre det litt rotete, så den blir ikke så blikkfang som den kunne vært, for det er jo et godt skutt bilde. Å gå nærmere og få mer av hodet kunne vært en løsning.

Som dokumentarbilde (noe jeg vil anta at det er ment som) er det absolutt brukbart, men det blir ikke noe National Geographic-cover. Dyras kamuflasje er naturfotografens forbannelse.

 

Det hadde vært interessant å se flere fra denne serien. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...