Gå til innhold

Sliter med divx ripping

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Åja. Da så. :)

Det er virtualdub som ikke fungerer som den skal :cry:

Trenger sårt litt hjelp her, sitter med vob filene men vil gjerne ha divx filer ved hjelp av gordian knot :D

Skrevet

Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet)..

Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub.

Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper.

Skrevet
Jeg har også opplevde det prob. .. så oppdaget jeg at feilen dukket opp når jeg merket av for Fast deintrelacing(under save&encode i previw vinduet)..

Etter litt sjekking fant jeg ut av at det kommer av at Gknot plasserer linjene for dette på feil plass i scriptet som blir generert og sendt vidre til Virualdub.

Prøv og kjør med entet Field deinterlacing eller None der i steden, og se om det hjelper.

Jeg kjører med none :roll:

hmm...hva kan det være ? :cry:

Skrevet

har du fulgt guiden til punkt og prikke? (doom9.org)

jeg hadde liknende problemer i begynnelsen.

dvden var delt inn i 2 avdelinger slik at den ble rippet i 2 sessions, måtte kopiere den ene inn i den andre og gjøre om navna på vobfilene

rippes din HELE dvd til en mappe samtidig?

Skrevet

Har fått det til nå. Jeg brukte et annet program til å rippe dvd til vob filer(DVDDecrypter). Og da fungerte det

:woot:

Men rippingen er ikke ferdig ennå, så jeg venter i spenning på min første divx :rofl:

Skrevet
bruker du den nye gordian knot nå? den norske guiden du linket til har den gamle versjonen liggende, ikke den nye

Ja, jeg bruker den nye nå. Minimale forskjeller mellom den gamle og nye. Ingen synlige forskjeller ihvertfall ;)

Skrevet

Hei!

Foreslår at du ripper til SVCD i steden for DivX.

Fordelene er mange!

Ofte bedre kvalitet, du kan spille de av i moderne DVD-standalone spillere, og man kan lage menyer ala DVD.

Flere forskjellige lydspor, valgfri undertekst som ikke er "brent inn" i bildet osv osv.

Sjekk VCDhelp som ble nevnt tidligere her.

Det eneste programmet du trenger er DVD2SVCD (enkelt å greit, så lenge du følger guiden på Doom9).

Som encoder bruker DVD2SVCD enten TMPGEnc eller CinemaCraft Encoder.

Lykke til! :woot:

Skrevet
Har fått det til nå. Jeg brukte et annet program til å rippe dvd til vob filer(DVDDecrypter). Og da fungerte det

Hva var det jeg sa? :yes:;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...