Gå til innhold

Sony fyr- sletter wikipeidia om halo 3


Gormers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns den var minor. Sant nok burde ikke en Sony-ansatt gjøre dette, men han siterte vel faktisk Time Magazine 19 mars 2007, side 52. ((se http://en.wikipedia.org/w/index.php?diff=p...did=125851329.))

 

EDIT (før noen rakk å svare): ser nå at det ikke var han som refererte til Time Magazine, men noen som har det og kan sjekke hva de egentlig har skrevet der? Uten troverdig kilde, har ingen tekst noe å gjøre på wikipedia i det hele tatt uansett hvem som har lagt det inn.

Endret av psino
Lenke til kommentar
Vi burde ikke skylde på Sony, bare en Sony-ansatt som går litt over streken på grunn av "sjalusi" over slagstallene og sånt til Halo kanskje.

9432974[/snapback]

Han representerer da Sony når han gjør dette i sin arbeidstid.

 

Han kommer nok mest sannsynlig til å få sparken for noe slikt da men.

9433022[/snapback]

Når jeg sitter på jobben, tar en pause og skriver litt her på forumet så representerer jeg ikke firmaet mitt i alle fall. Tåpelig og unødvendig ting å gjøre, men utrolig overdramatisert at han var ansastt hos Sony. De har hverken mulighet eller lov til å overvåke hva enhver ansatt foretar seg til enhver tid.

Lenke til kommentar
Når jeg sitter på jobben, tar en pause og skriver litt her på forumet så representerer jeg ikke firmaet mitt i alle fall. Tåpelig og unødvendig ting å gjøre, men utrolig overdramatisert at han var ansastt hos Sony. De har hverken mulighet eller lov til å overvåke hva enhver ansatt foretar seg til enhver tid.

9433878[/snapback]

Nå er det ikke akkurat så mye likhet i det du sammenligner det med. Personen som er ansatt i Sony, går i arbeidstiden sin inn på Wikipedia som leses av flere millioner mennesker, og endrer og skaper feil om konkurrentens heteste tittel.

 

Det er en viss forskjell på det som om dersom den samme personen skulle gå inn på NeoGAF og skriver "Halo 3 har Halo 2 grafikk", det stikker seg liksom litt mer ut når det står i en Wikipedia side.

 

Nå er det vel heller ikke Sony som har overvåket denne personen og funnet ut hva han har gjort, men denne endringen har gjennom IP blitt sporet tilbake til SCEE.

 

Det at han var ansatt i Sony er liksom bare prikken over i'en for nyhetssider. Litt mindre betydlig dersom det bare var en hvilken som helst fanboy. Siden endringen ble gjort fra noen i Sony så vil automatisk Sony få skylden for dette, og det blir Sony sin oppgave å ordne det opp internt.

 

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Denne ansatte i Sony er nok ikke den eneste stygge ulven.

 

- Microsoft tried to cover up the XBOX 360 failure rate

 

- Apple edit Microsoft entries, adding more negative comments about its rival

 

- Bill Gates revenge? Microsoft edits Apple entries, adding more negative comments about its rival

 

- EA Games deletes whole paragraphs of criticism about employment practices and business methods

 

- Sony removes harmful paragraphs against blu-ray systems

 

- MSN Search is “a major competitor to Google”. That’s what MSN added to their page

 

Sjekk linken for flere eksempler på hva store selskap selv har redigert av tekst på wiki til egen fordel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...